داده های تاریخی شاخص نوسانات بیت کوین نشان می دهد که قیمت کریپتو ممکن است در آینده نزدیک حرکت بزرگی را مشاهده کند.

شاخص نوسانات بیت کوین اخیراً کمتر از 25 بوده است

همانطور که توسط یک اقتصاددان در مورد اشاره شده است توییتر، شاخص نوسانات به منطقه ای کاهش یافته است که در طول تاریخ با یک حرکت انفجاری در BTC دنبال شده است.

شاخص نوسانات” مورد بحث BitMEX است .BVOL شاخص، و با توجه به صرافی، ارزش متریک “نوسانات سالانه 30 روزه روزانه 11:30 UTC تا 12:00 UTC قیمت میانگین وزنی (TWAP) بیت کوین / USD است.”

در اینجا، قیمت میانگین وزن شده زمانی با استفاده از اندازه گیری هایی که در فواصل زمانی 1 دقیقه ای برای یک دوره نیم ساعتی انجام می شود، محاسبه می شود.

آنچه این شاخص به ما می گوید این است که قیمت اخیر بیت کوین چقدر از میانگین انحراف داشته است یا به عبارت ساده تر، اخیراً چقدر نوسان داشته است.

مقادیر بالای معیار نشان می‌دهد که کریپتو اخیراً حرکت‌های شدیدی را نشان داده است، در حالی که مقادیر پایین نشان‌دهنده یک بازار بیات است.

اکنون نموداری در زیر نشان داده شده است که نشان می دهد ارزش شاخص نوسانات بیت کوین در چند سال گذشته چگونه تغییر کرده است:

The value of the metric seems to have been quite low in recent days | Source: Alex Krüger on Twitter

همانطور که در نمودار مشاهده می کنید، تحلیلگر نقاط روند مربوطه را بین شاخص نوسانات بیت کوین و قیمت کریپتو مشخص کرده است.

به نظر می رسد هر زمان که این اندیکاتور به زیر مقدار 25 کاهش یافته و سپس به پایین تر از سطح می رسد، قیمت BTC شاهد حرکات قابل توجهی بوده است که باعث شده است ارزش متریک به سرعت بالا برود.

سه مورد از این روند در چند سال گذشته وجود داشته است که دو مورد از آنها شامل حرکت صعودی قیمت و سومین مورد سقوط بود.

از نمودار، آشکار است که شاخص نوسانات بیت کوین بار دیگر به این منطقه تاریخی کاهش یافته است زیرا ارزش فعلی BVOL در حدود 24.59 است.

اگر همین روند مشابه در موارد قبلی در حال حاضر نیز دنبال شود، ممکن است کریپتو به سمت دیگری حرکت کند. حرکت بزرگ در آینده ی نزدیک.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 19.4 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 1 درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 9 درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the crypto has mostly been moving sideways during the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Kanchanara on Unsplash.com, charts from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر