شریک استراتژیک ViaBTC، شرکت جهانی SAI.TECH (“SAI.TECH” یا “SAI”)، یک اپراتور استخراج بیت کوین مبتنی بر انرژی پاک با راه حل های پیشرو در صرفه جویی در مصرف انرژی در صنعت محاسبات، برق و گرمایش، که رسماً در Nasdaq لیست شده است. 2 مه 2022 (EST). سهام عادی کلاس A و وارانت‌های SAI در تاریخ 2 مه 2022 در بازار سهام نزدک به ترتیب تحت نمادهای جدید “SAI” و “SAITW” آغاز به کار کردند. به رسمیت شناختن SAI.TECH در بین سرمایه گذاران نهادی و فردی بدون شک باعث ایجاد یک پارادایم جدید برای استخراج ارز دیجیتال و رشد پایدار انرژی خواهد شد. با پیروی از آخرین روند صنعت، SAI.TECH حرکت تازه ای را به آینده پایدار استخراج ارز دیجیتال به ارمغان خواهد آورد.

به عنوان شریک استراتژیک ViaBTC برای راه حل های SaaS، SAI.TECH یک اپراتور جهانی استخراج بیت کوین در صرفه جویی در مصرف انرژی و یک شرکت فناوری پاک است که استخراج، گرمایش و صنایع برق بیت کوین را ادغام می کند. در حال حاضر، بازیافت انرژی پاک و تجدیدپذیر یک هدف تکنولوژیکی اولیه در استخراج کریپتو است و این بخش شاهد ظهور پروژه‌هایی است که بر انرژی‌های پاک مانند انرژی خورشیدی، برق آبی و گرمای اتلاف بازیابی شده تمرکز دارند. به عنوان مثال، در کانادا، برخی شروع به استفاده از گرمای تولید شده توسط استخراج BTC برای گرم کردن گلخانه های کشاورزی و استخرهای ماهی کرده اند. در همین حال، اسلواکی، یک کشور اروپایی کوچک، نیروگاه‌های بیوگاز برای تامین انرژی استخراج BTC ساخته است.

در واقع، جدای از استخراج کریپتو، وب 3.0 که نقشه یک دنیای آزاد و باز را ترسیم می کند، تقاضای زیادی برای انرژی نیز دارد. وب 3.0 به عنوان زیرساختی مبنی بر اینکه داده های انبوه باید روی بلاک چین ها ذخیره شود و تعاملات بلادرنگ را امکان پذیر می کند، نیاز به استفاده از محاسبات با کارایی بالا با مصرف انرژی زیاد یا حتی ابررایانه هایی دارد که تن ها انرژی مصرف می کنند.

مقدار زیادی از انرژی در نهایت به عنوان گرما در طول فرآیند محاسبات در هوا پخش می شود. حیف است که حجم عظیمی از گرما به این شکل هدر می رود، به همین دلیل است که SAI.TECH راه حل SAIHUB را معرفی کرد: راه حل نوآورانه SAI از بازیابی حرارت زباله ثبت شده و فناوری خنک کننده مایع برای تبدیل گرمای اتلاف تولید شده توسط معدن به منابع گرمایش استفاده می کند. سناریوهای مختلف کاربردی مسکونی، تجاری، صنعتی و کشاورزی. SAI از طریق گرمایش تراشه برقی، استفاده از سوخت فسیلی را در دیگهای بخار سنتی کاهش می دهد و در نهایت به هدف کاهش انتشار کربن دست می یابد.

با چنین فناوری می توان 90 درصد گرمای تولید شده توسط دکل های معدنی را بازیافت و ذخیره کرد که به استخراج BTC نیرو می دهد و نیازهای مختلف مانند کشاورزی، بازرگانی و نیازهای گرمایش صنعتی را برآورده می کند، گلخانه های کشاورزی و سیستم های گرمایش شهری را پوشش می دهد.

گزارش سه ماهه اول 2022 BMC (شورای استخراج بیت کوین) نشان می دهد که در استخراج جهانی بیت کوین، انرژی پایدار اکنون 58.4 درصد از کل مصرف انرژی را برای توانمندسازی صنعت به خود اختصاص می دهد و آن را به یکی از پایدارترین صنایع در سطح جهان تبدیل می کند. SAI.TECH به عنوان اولین شرکت در بخش معدن که ردپای کربن و گزارش های ESG را منتشر می کند، انتقال سبز صنعت معدن را نیز از طریق راه حل های نوآورانه خود ترویج می کند.

طبق داده های BTC.com، نرخ هش بیت کوین جهانی ViaBTC Pool برابر با 21050 PH/s است. با فرض اینکه واحد مصرف انرژی Antminer S19 XP 21.5W/terahash است، نرخ هش 21050 PH/s به این معنی است که ماینر در هر ثانیه 452575 کیلووات مصرف می کند. با این حال، اگر راه حل SAIHUB SAI.TECH، که فن آوری های خنک کننده مایع و بازیابی گرمای اتلاف را ادغام می کند، در این مورد اتخاذ شود، آنگاه ماینر می تواند 407317.5 کیلووات انرژی در ثانیه را مجددا استفاده کند.

ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های انرژی‌محور با توجه به افزایش زمینه‌های نوظهور و مصرف انرژی در مقیاس بزرگ، نظر سرمایه‌گذاران نهادی را جلب می‌کنند و نهادهای مرتبط‌تر در مسیر عرضه عمومی هستند. در طول سال گذشته، بیش از ده شرکت ارز دیجیتال ادغام شده و از طریق SPAC ها مانند Core Scientific، Cipher Mining و Bakkt Holdings به صورت عمومی درآمده اند. “موج لیست” صنعت ماینینگ کریپتو را نیز در برگرفته است. به غیر از SAI.TECH، سایر شرکت‌های استخراج کریپتو مانند BitFuFu و Bitdeer نیز در نظر دارند امسال از طریق SPAC‌ها عمومی شوند.

فهرست شدن از طریق SPAC یکی از راه‌هایی است که کسب‌وکارهای ارز دیجیتال تلاش می‌کنند تا به شرکت‌های قانونی در امور مالی جهانی تبدیل شوند. شرکت‌های ماینینگ کریپتو که در فهرست قرار می‌گیرند، مؤسسات مالی متعارف را وادار می‌کند که توجه بیشتری به بخش کریپتو داشته باشند. این ارتباط و تعامل بین بازارهای سرمایه سنتی و صنایع نوظهور، یک سری واکنش های شیمیایی را تسریع می کند. این شرکت‌های انرژی پاک با حمایت مالی از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان، فناوری‌های انرژی پاک را در سناریوهای بیشتری به کار خواهند برد.

ViaBTC Pool، یک استخر معدنی مشهور در جهان، پیشرفت‌ها در این زمینه را پیگیری می‌کند. در آینده، این استخر از طریق همکاری نزدیک‌تر در زمینه انرژی و معدن و در عین حال بررسی روند رو به رشد صنعت، به کار با شرکا ادامه خواهد داد. ما امیدواریم که مؤسسات بیشتری به ما بپیوندند تا یک اکوسیستم پر رونق برای آینده استخراج ارز دیجیتال پاک بسازیم.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر