شمارش معکوس برای پایان سالیانه: 5 چیز برای تماشای بیت کوین در این هفته

به گفته تحلیلگران، ممکن است با پایان سال 2021، اوضاع آرام‌تر از حد انتظار باشد، اما به گفته تحلیلگران، شانس شمع‌های سبز “ذوب صورت” همچنان وجود دارد.

بیت کوین (بیت کوین) هفته جدیدی را با نزدیک شدن به 51000 دلار آغاز می کند، زیرا پایان سال 2021 نزدیک می شود و معامله گران ابزارها را برای تعطیلات پایین می آورند.

پس از کریسمس 50,000 دلاری، بیت کوین همچنان در سالی که از 29,000 دلار به 69,000 دلار رسیده و در نیمه راه بازگشته است، به سهام خود ادامه می دهد.

مطمئناً انتظارات برای پایان ماه دسامبر چنین آرامش وهم‌آوری نبود – اکثریت استدلال کردند که یک ضربه بالا، باید بازار را به 100000 دلار و بالاتر می‌برد.

در عوض، پس از سقوط به 41,800 دلار، به نظر می رسد بیت کوین در حال پایان دادن به سالی پر از شگفتی پس از نصف شدن است.

با احساسات متفاوتی که پایان سه ماهه چهارم را مشخص می کند، کوین تلگراف نگاهی به آنچه که می تواند عملکرد قیمت بیت کوین را برای چند روز باقی مانده از سال 2021 شکل دهد، می اندازد.

بیت کوین در بازه های زمانی کوتاه تر: “به آرامی این کار را انجام می دهد”

علی‌رغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه نقدینگی ضعیف می‌تواند باعث افزایش نوسانات قیمت لحظه‌ای در طول فصل تعطیلات شود، تا کنون، برعکس این موضوع صادق است – بیت‌کوین آرام است، احتمالاً بیش از حد آرام است.

آخر هفته شاهد حرکات غیرعادی قیمت بود، با یک افت کوتاه به زیر 50000 دلار متعاقباً به حالت صعودی بازگشت.

در زمان نگارش مقاله، 51000 دلار یک بار دیگر تمرکز می کند، با اقدامات محدود به بالا یا پایین، داده ها Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد.

نمودار شمع 1 ساعته BTC/USD (Bitstamp). منبع: TradingView

برای معامله گر محبوب توییتر پنتوشی، این دلیل کافی بود تا قبل از اقدام، در کمین منطقه مهمتر 53000 دلاری بمانند.

او همچنان در محدوده 49.2 و 53-55k در نمودارهای قبلی (مناطق مورد مناقشه) است. تایید شده اواخر روز یکشنبه

او اشاره شد ماهیت «پاک» بیت کوین/دلار آمریکا در بازه‌های زمانی هفتگی، با این جفت ارز درست بالاتر از نقطه میانی در محدوده چند ماهه با 58000 دلار به عنوان کران بالا و 32000 دلار به عنوان کران پایین.

او 58000 دلار اضافه در نظرات، می تواند “تعیین کننده ترین نقطه” برای چارتیست ها در سال 2022 باشد.

در همین حال، filbfilb، یکی از بنیانگذاران پلتفرم معاملاتی Decentrader، در کوتاه مدت محتاط بود، که علیرغم علامت گذاری چندین سیگنال صعودی در روز کریسمس هشدار داد که سطوح فعلی BTC/USD ممکن است چیزی شبیه به دام گاو باشد.

برای او، میانگین متحرک 50 روزه، که در حال حاضر 54700 دلار است، صعودی خواهد بود. نقطه ماشه برای سال جدید

سهام به جریان زندگی می کند تا یک سال دیگر مبارزه کند

آنها ممکن است با رگباری از انتقادات روبرو شوند، اما مدل‌های قیمتی دائمی سهام به جریان بیت کوین – و خالق آنها، PlanB – حاضر به تسلیم شدن نیستند.

با توجه به حساب ردیابی S2F چندگانه، BTC/USD در این هفته باید در حالت ایده آل با قیمت بالای 97000 دلار معامله شود، اما واقعیت ایده های دیگری دارد.

با آخرین کاهش قیمت از بالاترین سطح تاریخ، بیت کوین توانایی های سری مدل هایی را که تاکنون هرگز باطل نشده است، به چالش می کشد.

این موضوع باعث ایجاد مشاجره شده است – سهام به جریان از دو باند انحراف استاندارد در اطراف یک خط سیر مهم برای نظارت بر قیمت استفاده می کند و بیت کوین در حال حاضر بین آنها قرار دارد. در حالی که در واقع هیچ‌گاه نامعتبر نیست، این مدل ادعاهایی را مطرح کرده است که محدوده قیمت قابل قبول آن بیش از حد گسترده است که نمی‌تواند مفید باشد.

این موارد زمانی تشدید شد که به نظر می رسید PlanB می گوید اگر BTC/USD تا پایان سال 2021 با قیمت 100000 دلار معامله نشود، مدل ها را کنار می گذارد.

او می‌گوید: «برای روشن بودن: من هیچ شکی ندارم که بیت‌کوین S2FX درست است و #بیت‌کوین تا قبل از دسامبر 2021 از 100 تا 288 هزار دلار سود خواهد برد. نوشت در بخشی از نظرات در اوایل نوامبر.

او متعاقبا پس گرفته شد این ادعاها، با تاکید بر این که باندهای انحراف استاندارد هرگونه بی اعتباری فنی را دیکته می کنند. به این ترتیب، سهام به جریان (S2F) و دارایی متقاطع سهام به جریان آن (S2FX)، هر دو در بازی باقی می مانند.

او می‌گوید: «تصور کنید مدلی که به مدت 3 سال در 1 باند انحراف استاندارد باقی مانده، شکست خورده است.» مقابله کرد.

«IMO دقیقاً در همان نقطه مارس 2019 هستیم که مدل S2F را منتشر کردم: در انتهای باند 1sd. DYOR. به نمودار نگاه کن. انتخاب شما.”

نمودار سهام به جریان بیت کوین از 27 دسامبر. منبع: خرید بیت کوین در سراسر جهان

S2F به یک برچسب قیمت متوسط ​​​​100000 دلاری برای بیت کوین در این چرخه نصف شدن نیاز دارد، در حالی که S2FX آن را به 288000 دلار افزایش می دهد.

مدل طبقه PlanB، همچنین در طول تاریخ بیت کوین دقیق است. ناموفق برای پیگیری بسته شدن ماهانه برای اولین بار در ماه نوامبر.

مراقب بمب ساعتی با بهره باز باشید

اقدام قیمت لحظه ای بیت کوین می تواند برای همه در حجم کم تعطیلات دردسر ایجاد کند، اما یک حوزه مهم که باید به آن توجه کرد، مشتقات است.

پس از تسویه حساب در اوایل این ماه، علاقه باز در بیت کوین، معاملات آتی در حال افزایش است. filbfilb هشدار می دهد که این به خودی خود غیرقابل توجه است، اما اگر افزایش علاقه باز با کاهش قیمت معکوس همراه شود، زمینه برای درد فراهم شده است.

با این حال، او استدلال کرد که تفاوت‌های ظریف به این معنی است که رابطه بین حرکت قیمت و بهره باز به همین سادگی نیست، اما موقعیت معامله‌گران را در دوره‌های پرنوسان «پس‌انداز» می‌کند.

در همین حال، نگرانی ها به دنبال حذف اهرم بیش از حد در بازارهای مشتقات در مسیر 42000 دلاری کاهش یافته است.

با وجود اهرم از آن زمان پس فرستادن، نرخ های تامین مالی در 50000 دلار خنثی است، یک تغییر آشکار نسبت به چند هفته پیش، و اعتماد به نفس در حال ایجاد است که افزایش قیمت پایدار اکنون می تواند در نتیجه ادامه یابد.

در همین حال، شاخص‌های زنجیره‌ای حاکم بر رفتار خریدار و فروشنده نیز نشانه‌هایی از چرخش بالقوه را نشان می‌دهند.

حساب توییتر On-Chain College: «نکته مهمی که من به آن توجه دارم این است که روند سود و زیان خالص به سطوح پایین کاهش یابد. اشاره شد یکشنبه، برجسته کردن داده های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode.

به من می گوید که ممکن است فروشندگان خسته شده باشند و اگر خریداران وارد عمل شوند، به طور بالقوه می توانیم تغییرات قیمت شدیدتری داشته باشیم.

نمودار مشروح سود و زیان خالص بیت کوین. منبع: On-Chain College/ توییتر

احتیاط نقدینگی به کلان سرایت می کند

بازارهای کلان در حال حاضر طیف استانداردی از مسائل ریسک را برای تعطیلات تعطیلات ارائه کردند، با این وجود، به لطف کاهش نقدینگی، این موارد نیز می‌توانند باعث حرکت‌های بیشتر از حد متوسط ​​شوند.

بلومبرگ، پیش‌آگهی روزهای آینده این بود که «یا تیتر یک حرکت زشت درون روزی را در نقدینگی کاهش‌یافته در تعطیلات ایجاد می‌کند، یا نوسانات آنقدر ثابت می‌ماند که اگر نوار قلب بود، پزشکان و پرستاران کد آبی را فریاد می‌زدند». نقل شده است جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در کارگزار فارکس Oanda، می گوید.

چنین عناوینی می تواند حول محور کرونا یا چین باشد، در حالی که سهام آسیایی در روز دوشنبه کاهش می یابد و شاخص های اروپایی در اوج به نظر می رسند.

سهام ایالات متحده در آستانه تعطیلات کریسمس به بالاترین حد خود رسید و یک سال مهم را به پایان رساند که در آن S&P 500 به تنهایی 68 رکورد جدید را ثبت کرد.

با این حال، دلار آمریکا هنوز روند صعودی شدید قبلی خود را احیا نکرده است، زیرا شاخص ارز دلار آمریکا (DXY) تا پایان سال پایین آمده است. این حداقل می تواند فراهم کند مقداری مهلت برای معامله گران بیت کوین باید سهام نیز سود ببرند.

DXY نزدیک به بالاترین حد خود از ژوئن 2020 است.

نمودار شمعی 1 هفته ای شاخص ارز دلار آمریکا (DXY). منبع: TradingView

بیت کوین زمانی که مردم انتظارش را ندارند چهره ها را آب می کند

با محو شدن سال 2021، معامله گران بیت کوین بیشتر می ترسند، نه کمتر.

مربوط: 5 ارز دیجیتال برتر برای تماشای این هفته: BTC، MATIC، NEAR، ATOM، HNT

همانطور که در شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال شده، یک معیار سنجش احساسات محبوب که در طیف وسیعی از متغیرها تأثیر می گذارد تا تصور کلی از احساسات معامله گر را ایجاد کند.

از روز دوشنبه، Fear & Greed در 40/100 ایستاده است، که مشخصه “ترس” است، که در هفته گذشته به اوج 45/100 رسیده است.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال شده منبع: Alternative.me

شاخص نشان داده است که احساسات بوده است به خصوص حساس حتی به نوسانات کوچک قیمت از زمان سقوط.

بنابراین مفهوم این است که لرزش‌ها می‌توانند واکنش‌های هیجانی معاملاتی را جرقه بزنند و یک رویداد قیمتی می‌تواند منجر به اثر گلوله برفی بالا یا پایین شود.

با این حال، در شرایط عادی، یک رویداد تسلیم انبوه فقط در دوره‌های «طمع شدید» رخ می‌دهد که در آن شاخص 90/100 یا بیشتر اندازه‌گیری می‌شود.

در همین حال، سامسون موو CSO Blocksteam با لحن خوشبینانه‌تری استدلال کرد که اکثر کاپیتان‌های غیرعادی در این کریسمس بسیار غمگین هستند.

او در یک گفتگوی توییتری گفت: «بیت‌کوین معمولاً زمانی چهره‌ها را از بین می‌برد که مردم انتظارش را ندارند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس