قابلیت جدید در شناسایی خودکار الگوهای کلاسیک و الیوت در تریدینگ ویو فعال شده و به راحتی می تونید تنها با کلیک ساده این الگو ها رو شناسایی کنید، این آپشن تحت عنوان auto chart pattern هم می تونید بگید.

auto chart pattern

الگوهای نمودار خودکار گروهی از نشانگرها هستند که به طور خودکار الگوهای مختلف روی نمودار را شناسایی می‌کنند، مانند Double Top، Flag، Wedge و غیره. با وجود اینکه این شاخص‌ها جالب هستند، لطفاً توجه داشته باشید که از این روز به بعد، الگوهای کلاسیک و الیوت خودکار در تریدینگ ویو فقط برای دارندگان اشتراک Premium در دسترس خواهند بود.

خرید اکانت تریدینگ ویو با مناسب ترین قیمت در تریگر ویو

جهت مشاهده قیمت ها ، اینجا کلیک کنید

همچنین شایان ذکر است که نشانگر الگوی نمودار موج الیوت ، که رایج ترین الگوهای نظریه موج الیوت را تعیین می کند: ضربه و زیگزاگ.

شناسایی خودکار الگوهای کلاسیک و الیوت در تریدینگ ویو

الگوها بر روی نقاط محوری ساخته می شوند و 5 شمع قبل و 5 شمع بعد از هر شمع خاص را تجزیه و تحلیل می کنند. هر یک از نشانگرها 600 میله آخر را اسکن می کند و هم الگوهای موجود در تاریخ و هم آنهایی که قبلاً تکمیل شده اند و همچنین مرتبط ترین الگوهای موجود را روی نمودار ترسیم می کند. اگر چندین الگو با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، نشانگر بالاترین اولویت را محاسبه کرده و از آن استفاده می کند.

در طول دوره بتا، ما به طور مداوم شاخص های خود را بر اساس بازخورد شما بهبود بخشیده ایم. در نسخه انتشار الگوهای خودکار، از طریق تنظیمات نشانگر، می توانید نحوه واکنش فعال آن به تغییرات نمودار را تغییر دهید: در حالت “در حال پیشرفت”، الگوهایی جستجو می شوند که هنوز تکمیل نشده اند، یعنی دو مورد آخر آنها. نقاط هنوز پیدا نشده اند و ممکن است نقاط معکوس نباشند. این رویکرد شناسایی الگوها را در مراحل اولیه شکل گیری آنها ممکن می سازد. اگر این تنظیم را غیرفعال کنید، نشانگر فقط الگوهای شکل گرفته را نشان می دهد، اما آنها از آخرین شمع در نمودار دورتر خواهند بود.

اندیکاتورهای In Progress همچنین قیمت هدف را ارائه می دهند – منطق اضافی، که برای ارزیابی سریع سطح قیمت هدف و ردیابی وضعیت الگو به هنگام ظاهر شدن داده های جدید طراحی شده است. با نگه داشتن ماوس روی برچسب “هدف”، نمودار اطلاعاتی در مورد سطح قیمتی که انتظار می رود الگو در آن به پایان برسد و اینکه آیا به این سطح رسیده است را نشان می دهد.

نشانگر موج الیوت همچنین الگوهای در حال ظهوری را که حداقل 3 موج دارند شناسایی می کند و پیش بینی های تخمینی امواج بعدی را بر اساس تئوری موج الیوت و سطوح فیبوناچی ترسیم می کند.

شناسایی خودکار الگوهای کلاسیک و الیوت در تریدینگ ویو

در حال حاضر 15 شاخص موجود است که الگوهای مختلف را تعریف می کند. آنها را می توان در نمودار در منوی شاخص ها، معیارها و استراتژی ها، بخش فنی و گروه الگوها یافت .

آموزش ویدیوئی شناسایی خودکار الگوهای کلاسیک و الیوت در تریدینگ ویو

ما به کار بر روی بهبود و گسترش قابلیت‌های نمودار الگوی خودکار ادامه می‌دهیم و امیدواریم این شاخص‌ها برای شما مفید باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود به ما ارسال کنید. ما در حال ساخت TradingView برای شما هستیم و همیشه از شنیدن نظرات شما خوشحالیم.