این لایحه تصریح می‌کند که سازمان‌های دولتی می‌توانند به طور قانونی با پذیرش پرداخت‌های ارزهای دیجیتال موافقت کنند و این توافق‌ها باید توسط دادگاه اجرا شود.

قانونگذار نیویورک لایحه پرداخت کریپتو برای جریمه ها، مالیات ها را معرفی می کند


لایحه‌ای که در 26 ژانویه به مجمع ایالت نیویورک ارائه شد به آژانس‌های ایالتی اجازه می‌دهد ارز دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت جریمه، جریمه‌های مدنی، مالیات، هزینه‌ها و سایر پرداخت‌هایی که توسط ایالت دریافت می‌شود، بپذیرند.

لایحه A523 مجلس ایالت نیویورک بود معرفی کرد توسط کلاید وانل، عضو دموکرات مجلس، که اغلب به عنوان یک سیاستمدار دوستدار ارز دیجیتال دیده می شود. این به سازمان‌های دولتی اجازه می‌دهد تا برای انواع مختلف هزینه‌ها، از جمله «جریمه‌ها، جریمه‌های مدنی، اجاره، نرخ‌ها، مالیات‌ها، هزینه‌ها»، «توافق‌هایی با افراد برای ارائه پذیرش، توسط دفاتر ایالتی، ارز دیجیتال به‌عنوان وسیله پرداخت» منعقد کنند. هزینه‌ها، درآمدها، تعهدات مالی یا سایر مبالغ، از جمله جریمه‌ها، ارزیابی‌های خاص و بهره، بدهی به سازمان‌های دولتی.

این لایحه سازمان‌های دولتی را ملزم به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان پرداخت نمی‌کند، اما تصریح می‌کند که سازمان‌های دولتی می‌توانند از نظر قانونی با پذیرش چنین پرداخت‌هایی موافقت کنند و این توافق‌ها باید توسط دادگاه اجرا شود.

این لایحه «ارز دیجیتال» را به عنوان «هر شکلی از ارز دیجیتالی که در آن از تکنیک‌های رمزگذاری برای تنظیم تولید واحدهای ارز استفاده می‌شود» تعریف می‌کند. […] از جمله، اما نه محدود به، بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش.

بسته به اینکه این تعریف چگونه تفسیر می شود، ممکن است شامل استیبل کوین هایی مانند USD Coin باشد یا نباشد (USDC) و تتر (USDT). از یک سو، عرضه استیبل کوین ها معمولاً به جای ارز دیجیتال توسط صادرکننده تنظیم می شود. از سوی دیگر، این صورت‌حساب به رسمیت می‌شناسد که برخی از ارزهای ارز دیجیتال‌شده دارای «صاحب‌کننده» هستند و در صورتی که این کارمزد توسط صادرکننده ارز دیجیتال دریافت شود، آژانس‌ها می‌توانند هزینه اضافی را از پرداخت‌کننده دریافت کنند.

مربوط: سناتور ایالت آریزونا تلاش می‌کند بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی تبدیل کند

برای تبدیل شدن به قانون، این لایحه باید توسط مجمع و سنای نیویورک تصویب شود و همچنین توسط فرماندار ایالت، کتی هوچول، به قانون تبدیل شود.

دولت ایالت نیویورک اغلب دشمنی با ارزهای دیجیتال است. در نوامبر 2022، نیویورک اولین ایالت شد برای تصویب لایحه ای که تقریباً تمام استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع می کرد. آن را نیز مورد انتقاد قرار گرفته است برای “BitLicense” محدود کننده، به تمام صرافی‌های ارز دیجیتال نیاز دارد تا آن را خریداری کنند. در آوریل 2022، شهردار نیویورک استدلال کرد که قانون BitLicense باید لغو شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر