• کمیسیون حقوقی بریتانیا پیشنهاد کرده است که دارایی های دیجیتال به صورت قانونی به عنوان دارایی شخصی تعریف شود.
  • دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال و NFT در زیر «اشیاء داده» دسته‌بندی می‌شوند.
  • این پیشنهاد تا حدی می تواند به هدف دولت مبنی بر تبدیل کشور به هاب جهانی ارزهای دیجیتال کمک کند.

در حالی که بسیاری از حوزه های قضایی در مورد نحوه تنظیم نامطمئن بوده اند ارزهای ارز دیجیتال شده، دولت بریتانیا نهاد قانونی مستقل خود را موظف کرده است که قوانینی را بررسی کند که چگونه قوانین مالکیت می تواند برای دارایی های دیجیتال در انگلستان و ولز اعمال شود.

در یک پیشنهاد روز پنجشنبه توسط کمیسیون حقوقی بریتانیا، دولت پیشنهاد داد که دارایی های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال و توکن های غیر قابل تعویض (NFT) به عنوان دارایی شخصی

بر اساس این بیانیه، چنین اموال شخصی تحت «اشیاء داده» دسته‌بندی می‌شوند تا «ویژگی‌های منحصر به فرد دارایی‌های دیجیتال را در خود جای دهند». بدنه مستقل همچنین گزینه هایی را برای نحوه بهینه سازی اشیاء داده بررسی خواهد کرد.

در نهایت، کمیسیون همچنین به دنبال شفاف سازی قانون در مورد مالکیت، کنترل، نقل و انتقالات و تراکنش ها در مورد دارایی های دیجیتال خواهد بود.

کمیسیون معتقد است در حالی که فناوری‌های جدید، مانند دارایی‌های دیجیتال، همچنان به ظهور می‌رسند، اصلاح قانون لازم است. علاوه بر این، آنها پیشنهاد می کنند که این قانون از کاربران محافظت می کند و استفاده از دارایی های دیجیتال را بهینه می کند.

سارا گرین، کمیسر حقوق بازرگانی و حقوق مشترک، گفت: «این حیاتی است که قوانین ما به اندازه کافی سازگار باشد تا بتواند دارایی های دیجیتال را در خود جای دهد.

هدف پیشنهادات ما ایجاد یک چارچوب قانونی قوی است که سازگاری و حفاظت بیشتری را برای کاربران ارائه می‌کند و محیطی را ارتقا می‌دهد که قادر به تشویق نوآوری‌های بیشتر در فناوری باشد.

با این حال، طبقه‌بندی دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان اشیاء داده، مستلزم امکان تعیین جریمه در ارزهای دیجیتال است.

کمیسیون نوشت: «ما موقتاً به این نتیجه رسیدیم که یک مورد بحث‌انگیز برای اصلاح قانون وجود دارد تا دادگاه‌ها این اختیار را داشته باشند که در موارد مناسب، یک راه حل را که در برخی ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال مشخص شده است، صادر کنند.

نکته قابل توجه، کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پیشنهاد تا حدی می‌تواند به فشار دولت برای تبدیل قدرت غربی به یک مرکز جهانی ارزهای دیجیتال کمک کند.

گرین اضافه کرد، مهم است که ما به جای عجله برای تحمیل ساختارهایی که می تواند توسعه آنها را متوقف کند، بر ایجاد مبانی قانونی مناسب برای حمایت از این فناوری های نوظهور تمرکز کنیم. با شفاف سازی این قانون، انگلستان و ولز می توانند از مزایای بالقوه بهره ببرند و خود را به عنوان یک مرکز جهانی برای دارایی های دیجیتال قرار دهند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر