قیمت اتریوم برای اولین بار از نوامبر 2018 وارد منطقه «اشباع فروش» شد

قیمت اتر پس از اینکه RSI در آخرین بار بیش از حد فروش رفت، تقریباً 400 درصد افزایش یافت. آیا این زمان متفاوت خواهد بود؟

توکن بومی اتریوم اتر (ETH) طبق شاخص قدرت نسبی هفتگی (RSI) در تاریخ 12 ژوئن برای اولین بار از نوامبر 2018 وارد محدوده “اشباع فروش” خود شد.

چشم های اتریوم اشباع فروش حرکت

تحلیلگران سنتی معتقدند یک دارایی پس از ریزش RSI به زیر 30، بیش از حد فروخته می شود.دیپ را بخر“با اعتقاد به سیگنال بیش از حد فروش منجر به معکوس شدن روند می شود.

میزان فروش بیش از حد قبلی اتر در هفته منتهی به 12 نوامبر 2018 ظاهر شد. قبل از افزایش قیمت تقریباً 400٪، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

نمودار قیمت هفتگی ETH/USD با RSI بیش از حد فروش. منبع: TradingView

در حالی که عملکردهای گذشته شاخصی از روندهای آینده نیستند، آخرین حرکت RSI به زیر 30، احتمال اینکه اتر در آینده دچار یک تغییر صعودی مشابه – اگر نه به همان اندازه شدید – شود را افزایش می دهد.

فرض کنید ETH یک را ثبت کند حرکت اشباع فروش. سپس، چالش فوری ارز ETH/USD این است که میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای خود (EMA 200 هفته ای؛ موج آبی) نزدیک به 1620 دلار را به عنوان پشتیبان خود بازپس گیرد.

اگر چنین شود، خریداران می‌توانند حرکت صعودی طولانی‌تری را به سمت متحرک نمایی 50 هفته‌ای (موج قرمز) بالای 2700 دلار ببینند که تقریباً 100 درصد بیشتر از قیمت امروز است.

در غیر این صورت، اتر می تواند روند نزولی خود را با 1120 دلار به عنوان هدف بعدی دوباره شروع کند، سطحی که با خط فیب 0.782 توکن مطابقت دارد، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

نمودار قیمت هفتگی ETH/USD با سطوح حمایت و مقاومت فیبوناچی. منبع: TradingView

باد مخالف ماکرو و هدف قیمتی اتر 650 دلار

چشم انداز صعودی مبتنی بر RSI در برابر موجی از بادهای مخالف نزولی به نظر می رسد که از پایداری متغیر است. تورم بالاتر به یک شاخص فنی کلاسیک با جهت رو به پایین.

به طور جزئی، قیمت اتر در شش روز گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است، که بیشترین ضررها پس از 10 ژوئن، زمانی که وزارت کار ایالات متحده گزارش شده است تورم در ماه می به 8.6 درصد رسید که بالاترین میزان از دسامبر 1981 بود.

مربوط: ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به کمتر از 1.2 تریلیون دلار می رسد، اما داده ها نشان می دهد که معامله گران تمایل کمتری به فروش دارند.

افزایش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) این نگرانی را در میان سرمایه گذاران تقویت کرد که فدرال رزرو را مجبور به افزایش شدیدتر نرخ بهره و کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری خود کند. این باعث کاهش اشتها برای دارایی های پرخطرتر شد و به آن آسیب زد سهام، بیت کوین (بیت کوین) و ETH.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD در مقابل SPX و BTC/USD. منبع: TradingView

وینس پرینس تحلیلگر مستقل نگران است که آخرین کاهش اتریوم تا رسیدن قیمت به 650 دلار ادامه یابد. در هسته هدف نزولی او یک “سر و شانه” عظیم است – یک الگوی معکوس نزولی کلاسیک با نرخ موفقیت 85٪ در دستیابی به هدف سود خود. آکادمی بازرگانی سامورایی.

در همین حال، تحلیل‌گر اصلی Glassnode که با نام مستعار «Checkmate» شناخته می‌شود، یک فاجعه بالقوه DeFi را برجسته کرد که می‌تواند قیمت اتر را تا سال ۲۰۲۲ کاهش دهد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که نسبت بین ارزش بازار اتریوم و سه استیبل کوین برتر در 11 ژوئن به 80 درصد افزایش یافت.

از آنجایی که «اکثر مردم با ارائه ETH به عنوان وثیقه، استیبل کوین‌ها را قرض می‌گیرند، پتانسیل کمتر شدن ارزش شبکه اتریوم نسبت به توکن‌های بالای دلاری باعث می‌شود ارزش بدهی بالاتر از خود وثیقه باشد.

مات اشاره شد:

نکته ظریفی وجود دارد زیرا همه استیبل کوین ها قرض گرفته نمی شوند، و همچنین همه روی اتریوم نیستند. اما با این وجود، خطر انحلال [is] جهنمی بسیار بالاتر از سه ماه پیش.”

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس