برای نمایش سود سهام در تریدینگ ویو TradingView ، روی دکمه adj در پانل پایین نمودار کلیک کنید. سپس نمودار تنظیم می شود تا پرداخت سود سهام را منعکس کند. تصویر زیر را مشاهده کنید.

نمایش سود سهام در تریدینگ ویو TradingView
نمایش سود سهام در تریدینگ ویو TradingView

اگر نمیتوانید دکمه adj را در پایین صفحه نمودار خود بیابید ، بدین معناست که تعدیل قیمت دارایی که در حال مشاهده آن هستید در دسترس نیست.

سود سهام چیست و چگونه می تواند بر هزینه سهام تأثیر بگذارد؟

سود تقسیمی عبارت است از توزیع برخی از درآمدهای یک شرکت به طبقه ای از سهامداران آن ، با توجه به میزان و نوع سهام این سهامداران. سود سهام در ابتدا به صورت سه ماهه پرداخت می شود ، اما در موارد نادر یک شرکت سود سهام خود را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می کند. شرکت ها موظف به پرداخت سود سهام خود نیستند و در صورت مواجه شدن با فشارهای مالی ، ممکن است سود سهام را به طور کلی لغو کنند. 

هنگامی که یک شرکت سود سهام پرداخت می کند ، ارزش آن با مبلغ پرداختی کاهش می یابد. این امر به این دلیل رخ می دهد که پول از ترازنامه شرکت خارج شده و برای سهامداران ارسال می شود. بنابراین این شرکت نقدینگی کمتری نسبت به دفاتر خود نسبت به قبل از پرداخت سود سهام دارد و ممکن است قیمت سهام آن نشان دهنده آن باشد. با این حال ، این ارزش به سهامداران منتقل می شود که سود سود سهام را دریافت می کنند. بنابراین در حالی که ارزش شرکت کاهش می یابد ، بازده کل سهامداران با مبلغ پرداختی به عنوان سود سهام افزایش می یابد. 

مهم است که نمودار را برای سود سهام آن تنظیم کنید تا تأثیر آن را تقسیم کنید. این امر به ویژه در مورد سهامداران بلند مدت صادق است. نمودار تعدیل شده تقسیم سود کل بازده دارایی را نشان می دهد. به این معنی که سود سهام پرداخت شده را به قیمت سهام اضافه می کند.


خرید اکانت تریدینگ ویو TradingView کلیک کنید