محل نگهداری “Cryptoqueen” Ruja Ignatova هنوز ناشناخته است، اما اتهامات علیه اعضای OneCoin در حال فشرده شدن است.

همکاران «کریپتوکوئین» به دلیل نقش داشتن در طرح 4 میلیارد دلاری OneCoin با دادگاه آلمان روبرو می شوند


سه تن از همکاران موسس فراری OneCoin روجا ایگناتوا، که در محاوره به عنوان “کریپتوکوئین” شناخته می شود، به دلیل اتهامات کلاهبرداری، پولشویی و جرایم بانکی با یک دادگاه آلمانی روبرو شده اند.

با حضور در دادگاه در 18 اکتبر، یک وکیل مستقر در مونیخ که با ایگناتوا مرتبط است، ادعا می شود که 19.7 میلیون دلار از طریق جزایر کیمن از طرف او برای خرید دو آپارتمان در لندن انتقال داده است. علاوه بر این، طبق گزارش بلومبرگ، زن و شوهری به اتهام رسیدگی به پرداخت‌های 315.4 میلیون دلاری از مشتریان OneCoin متهم هستند.

ایگناتوا OneCoin را در سال 2014 راه اندازی کرد تحت عنوان یک پروژه ارز دیجیتال و تجارت، اما به گفته سازمان‌های اجرایی مانند اداره تحقیقات فدرال (FBI)، به زودی مشخص شد که این یک طرح هرمی است که کاربران را با ادعاهای تجاری و فنی ساختگی که نادرست بودند، درگیر می‌کند. ساختار استخراج رمزی که وجود نداشت.

به گفته FBI، این پروژه بیش از 3 میلیون سرمایه گذار از حدود 4 میلیارد دلار را کلاهبرداری کرده است، و دادستان ها در دادگاه آلمان خاطرنشان کردند:

“در واقعیت، ارزش همیشه در حال رشد جعلی بود و فرآیند استخراج فقط توسط نرم افزار شبیه سازی شد.”

محل اختفای ایگناتوا از سال 2017 مشخص نیست، آخرین مکان شناخته شده او در آتن، یونان گزارش شده است.

در ماه ژوئن FBI او را به خود اضافه کرد لیست ده مورد جستجوی برتر100,000 دلار برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، ارائه کرد. شرکت او علاوه بر اینکه به اتهام کلاهبرداری به ارزش بیش از 4 میلیارد دلار تحت تعقیب است، متهم به کلاهبرداری نیز شده است رشوه دادن به روسای جمهور صربستان و بلغارستان توسط آنجلینا لازار، اقتصاددان و حامی ارزهای دیجیتال.

آخرین سه چهره OneCoin برای مواجهه با دادستان به اقدامات انجام شده علیه دیگری می افزاید همدست ادعایی کریستپر همیلتون، متهم به پولشویی 105 میلیون دلاری از طریق این طرح در سال 2014 است.

در آگوست 2021، یک قاضی در بریتانیا روند استرداد همیلتون را تایید کرد تا با تغییراتی در ایالات متحده مواجه شود و گزارش شده است او در آغاز ماه سپتامبر مسترد شد.

مربوط: خودپردازهای ارز دیجیتال به عنوان روشی محبوب برای پرداخت های کلاهبرداری ارز دیجیتال – FBI

کنستانتین ایگناتوف، برادر کریپتوکوئین، کنترل OneCoin را در یک مقطع زمانی به دست گرفت و التماس کرد متهم به چندین اتهام مرتبط با پولشویی و کلاهبرداری در سال 2019، در حالی که دو نفر از همکاران او مورد شکایت دسته جمعی قرار گرفتند. به دادگاه آورده شد در مارس 2020.

پرونده کریپتوکوئین گم شده تا به امروز موضوع مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که روزنامه نگار و نویسنده، جیمی بارتلت، میزبان پادکست محبوبی در این زمینه از طریق بی بی سی است که تاکنون 11 قسمت را منتشر کرده است.

بارتلت همچنین در ماه ژوئن کتابی را در مورد کل این مصیبت منتشر کرد به نام The Missing Cryptoqueen: The Billion Dollar Cryptocurrency Cryptocurrency Cryptocurrency و زنی که با آن کنار رفت، فراهم آوردن بحث عمومی درباره کتاب در جشنواره خط قرمز در جنوب دوبلین در 16 اکتبر.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر