قیمت اتریوم از بیت‌کوین به‌عنوان دو ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار، روند صعودی را دنبال می‌کند. بازار در حال حاضر با مقاومت در بازه زمانی پایین مواجه است، اما به نظر می‌رسد که احساسات عمومی به سمت صعودی حرکت کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ترتیب 1700 دلار با 5 درصد و 7 درصد سود معامله می شود. در این میان، بیت کوین با سود 10 درصدی نسبت به جلسه معاملاتی گذشته عملکرد بهتری دارد.

قیمت ETH با افزایش جزئی در نمودار 4 ساعته. منبع: ETHUSDT Tradingview

رالی اتریوم که می تواند قبل از یک برخورد باشد؟

همانطور که NewsBTC قبلا گزارش داده بود، بیت کوین و بازار کریپتو در یک خوشه عمده از سفارشات فروش قرار داشتند. نقدینگی Ask به دنبال مسیر قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال اصلی روند صعودی داشت.

به نظر می‌رسد که اقدام فعلی قیمت درگیری بین نیروهای صعودی و نزولی است که اولی برای اولین بار در هفته‌ها کنترل را در دست گرفته است. برای بازه‌های زمانی پایین، داده‌های نشانگرهای مواد (MI) در مجموع بیش از 60 میلیون دلار سفارش خرید از طبقه سرمایه‌گذاران مختلف را نشان می‌دهد.

با این حال، قیمت اتریوم باید بالای 16800 دلار باقی بماند تا حرکت صعودی فعلی خود را حفظ کند. در هفته آینده، دومین کریپتو با ارزش بازار یک رویداد بزرگ را با “ادغام” پشت سر خواهد گذاشت. در زیر این سطوح، نقدینگی پیشنهادی کاهش می یابد و می تواند منجر به بازگشت به حمایت قبلی شود.

اتریوم ETH ETHUSDT MI 1
قیمت اتریوم (خط آبی) با مقاومت کوتاه مدت در بازه های زمانی پایین مواجه است. منبع: شاخص های مواد

رویدادی که گذار اتریوم را از اجماع اثبات کار (PoW) به اجماع اثبات سهام (PoS) تکمیل می‌کند، “ادغام” یک رویداد بسیار مورد انتظار در بازار ارزهای دیجیتال است. احتمالاً یکی از کاتالیزورهای اصلی برای قیمت فعلی است.

بسیاری بر این باورند که قیمت اتریوم تحت عنوان «شایعه را بخر، رویداد خبری را بفروش» عمل خواهد کرد. این به طور بالقوه می تواند قیمت ارز دیجیتال را به سمت شمال 1800 دلار و به طور بالقوه 2000 دلار در صورتی که گاوها بتوانند حرکت خود را حفظ کنند، افزایش دهد.

پس از “ادغام” چه اتفاقی برای قیمت اتریوم خواهد افتاد؟

به گفته تحلیلگر جاستین بنت، اگر گاوها بتوانند مقاومتی بین 1740 تا 1780 دلار را از بین ببرند، قیمت اتریوم می تواند به بالای 1800 دلار برسد. این اقدام قیمت ممکن است پس از “ادغام” و بسته به قدرت حرکت، آزمایش مجدد پایین‌ترین قیمت در حدود 1500 دلار انجام شود.

بنت گفت موارد زیر در مورد عمل قیمت ETH فعلی:

(…) من در اینجا موضعی ندارم. من قصد ندارم قبل از آخر هفته وارد شوم، و ترجیح می دهم در هفته آینده به دنبال شورت در بالاترین سطح بعدی باشم. این احتمالاً یک عقب نشینی کوتاه است.

قیمت اتریوم ETH ETHUSDT
مقاومت بالقوه قیمت اتریوم و سطوح حمایت. منبع: جاستین بنت از طریق توییتر

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر