یکی از بزرگترین داستان های سال 2021 ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین بود. از یک طرف، این خبر بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشت و به مخالفانی که فکر می کنند دولت ها بیت کوین را غیرقانونی می کنند، مهمات داد. از سوی دیگر، شبکه بدون مشکل به کار خود ادامه داد، هش ریت خود را بازیابی کرد در زمان رکورد، و در تمرکززدایی به دست آورد. با این حال، یک سوال باقی ماند. چرا چین خود را از این فعالیت بسیار سودآور که در آن تسلط داشتند کنار گذاشت؟

همانطور که جان کاروالیو، کارآفرین بیت‌کوین، به‌طور نه چندان شیوا بیان می‌کند، «من نمی‌دانم که چین احمق است». باید دلیلی داشته باشد، حتی اگر ساده باشد. برای کمک به مخاطبان خود در حل این معما، NewsBTC تصمیم گرفت تمام تئوری های خود را در یک پست جمع کند.

نظریه ممنوعیت چین شماره 1: CBDC یوان دیجیتال

این یکی به همان اندازه ساده است. چه زمانی چین شروع به سرکوب معدنچیان کردNewsBTC گزارش داد: “در رابطه با دلایل احتمالی، لوکاس نوزی از مجله بیت کوین به CBDC یوان دیجیتال آینده اشاره می کند.” و Nuzzi گفت: “آنها به معنای واقعی کلمه سکه خود را (یک CBDC) می گردانند که نظارت گسترده و بانکداری مخالفان را امکان پذیر می کند.”

بنابراین، آیا چین یک صنعت بالقوه میلیارد دلاری را فقط برای سرکوب رقابت CBDC خود کشت؟ این است؟

تئوری ممنوعیت چین شماره 2: خاموشی

آیا چین مشکلات انرژی دارد؟ که در همان مقاله، ما نظریه دیگری را ارائه کردیم:

در نگاهی به گذشته، ما باید شاهد آمدن آن بودیم. فقط دو ماه پیش، در پی یک خاموشی مشکوک، NewsBTC گزارش داد:

به گفته دفتر اطلاعات و اقتصاد پکن، نگرانی هایی در مورد مصرف انرژی مربوط به این فعالیت ها وجود داشت. PengPai به نقل از یو جیانینگ، رئیس دوره ای کمیته ویژه بلاک چین، ادعا می کند که الزامات زیست‌محیطی کشور می‌تواند منجر به قانون‌گذاری دقیق‌تر استخراج کریپتو شود.. جیانینگ گفت این امر “حتمی” خواهد بود.

با این حال، اگر چنین بود، آیا آنها نیروگاه های برق آبی کوچک را از رده خارج می کردند؟

نظریه ممنوعیت چین شماره 3: منابع انرژی پاکتر

آر ماگزارش در ایستگاه های برق آبی کوچکمنبع رسانه‌های تحت نظارت دولت بود، پس آن را با یک دانه نمک مصرف کنید. این با ادعایی شروع می شود که به شدت با نظریه شماره 2 در تضاد است:

بر اساس این مقاله، اوج شکوفایی نیروگاه های خصوصی در چین آغاز قرن بود. سرمایه گذاران هزاران نیروگاه برق آبی را ساختند زیرا آنها را به عنوان یک گاو پول نقد ثابت می دیدند. به نوبه خود، مناطق مجاور آنها را نشانه پیشرفت و راه حلی برای مشکلات انرژی خود می دانستند.

با این حال، با مازاد تدریجی برق در چین در سال‌های اخیر، الکتریسیته تولید شده توسط نیروگاه‌های برق آبی اغلب رها می‌شود (که معمولاً به عنوان «ترک برق» شناخته می‌شود)».

با این حال، به نظر می رسید دلیل اصلی از کار انداختن، ترمیم جریان اولیه رودخانه ها باشد. وانگ هوآ، معاون اداره منابع آب استان سیچوان، گفت: «ایستگاه‌های برق آبی همیشه یکی از عوامل مهم محدودکننده اکولوژی رودخانه‌های سیچوان بوده‌اند. یک قدم جلوتر رفتیم:

این امکان وجود دارد که دولت در تلاش است تا از شر آن گیاهان خلاص شود. این لحن مقاله را توضیح می دهد، به نظر می رسد که تلاش می کند سرمایه گذاران را از آن نیروگاه های برق آبی دور نگه دارد. با توجه به این موضوع، ممنوعیت استخراج بیت کوین توسط چین می تواند بخشی از یک بازی بزرگتر باشد. آنها جدی و روشمند همه چیز را به هم می ریزند.

پایان بازی آنها چه می تواند باشد؟ آیا چین فقط تلاش می کند کربن را خنثی کند و جریان اصلی رودخانه ها را ترمیم کند؟ یا چیز دیگری در اینجا بازی می کند؟»

با این حال، چیزی جمع نمی شود. که در مقاله دیگری در مورد ممنوعیتما تاکید کردیم که انرژی برق آبی انرژی پاک است.

«آیا چین با ممنوع کردن استخراج بیت کوین اشتباه یک عمر خود را مرتکب شد یا برنامه مخفیانه ای دارند؟

این واقعیت که الکتریسیته برای استخراج ارز دیجیتال در سیچوان از برق آبی پاک تامین می‌شد، به این معنی بود که بسیاری فکر می‌کردند که این استان پناهگاه امنی برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین خواهد بود.

نظریه ممنوعیت چین شماره 4: مدل جدید چین

ما نظریه بلومبرگ را بررسی کرد در مورد یک مدل «کمتر بنیانگذار و بیشتر چین محور» که چین ظاهراً در حال بررسی آن بود.

اگر چین مدل سیلیکون ولی را کنار بگذارد، چه چیزی جایگزین آن خواهد شد؟ خودی ها پیشنهاد می کنند که کمتر بنیانگذار و بیشتر چین محور خواهد بود.

چرا چین بزرگترین صنایع و بازیگران خود را کوتوله می کند؟ آیا “مدل چین” فقط به مقیاس اهمیت می دهد؟ یا کنترل تمرکز آنهاست؟ آیا آنها با افراد و شرکت‌هایی با قدرت بیش از حدی که در مقیاس جهانی کار می‌کنند سرکوب می‌کنند؟»

و حتی با وجود اینکه کاملاً قابل باور نبود، این مفهوم را معرفی کرد که چین نیز در حال سرکوب بزرگترین مدیران فناوری خود است. شاید این فقط مربوط به بیت کوین نیست؟

نمودار قیمت BTCUSD برای 01/02/2022 - TradingView

BTC price chart on Bitbay | Source: BTC/USD on TradingView.com

تئوری ممنوعیت چین شماره 5: استفاده از بیت کوین را سخت می کند

این یکی موضوع کلی ممنوعیت چین را توضیح نمی دهد. به هر نظریه ای که ترجیح می دهید رنگ می بخشد. در رویدادی، یین یوپینگ، معاون دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کننده مالی بانک خلق چین، گفت: «یک بار دیگر به مردم یادآوری می‌کنیم که ارزهای مجازی مانند بیت‌کوین پول قانونی نیستند و هیچ پشتیبانی ارزشی واقعی ندارند.» و تمام کارهایی را که PBOC برای مبارزه با تجارت ارزهای دیجیتال انجام می داد فهرست کرد.

در NewsBTC در مورد آن گزارش می دهد، ما گفتیم:

“شاید طرح آنها ساده تر از آن چیزی باشد که ما فکر می کردیم. این امکان وجود دارد که بانک خلق چین دسترسی به بیت کوین را برای شهروندان عادی واقعاً سخت کند. و چین از تبلیغات و تکرار استفاده می کند تا مردم را تحت کنترل داشته باشند و از ناشناخته ها بترسند. یکی از سناریوهای خصمانه اولیه بیت کوین. نبردی که بیت کوین دیر یا زود انتظارش را داشت.»

نظریه ممنوعیت چین شماره 6: آماده شدن برای پیش فرض اورگراند

آیا دولت چین فقط در حال بستن راه های خروجی بود؟ آنها این را می دانستند وضعیت اورگراند اجتناب ناپذیر بود و نمی خواست مردم قایق نجات بیت کوین را در دسترس داشته باشند. در گزارش خود گفتیم:

خلاصه: دولت این را از راه دور دید. آن‌ها می‌دانستند که این بحران بارها و بارها به کشور ضربه می‌زند و استخراج بیت‌کوین را ممنوع کردند تا مردم را از خرید سخت‌ترین دارایی‌ای که تا به حال ایجاد شده بترسانند. بیت کوین، محافظ واقعی در برابر فروپاشی هر اقتصاد.

تئوری ممنوعیت شماره 7 چین: FUD برای بدست آوردن بیت کوین بیشتر

مطابق با نظریه وحشی و پر از فرضیات جان کاروالیو، چین برای دستکاری قیمت و دریافت بیت کوین بیشتر، در هر چرخه چیزی مربوط به بیت کوین را ممنوع می کند. کشور هیچ انگیزه ای برای ممنوعیت این صنعت ندارد. آنها پول زیادی از استخراج به دست می آورند، به علاوه تولیدکنندگان ASIC را کنترل می کنند، به علاوه ماشین های ماینینگ ارزش تراشه ها را افزایش می دهند، و آن تجارت را نیز کنترل می کنند. بنابراین، نظریه کاروالیو این است:

سازنده اصلی ASIC، شرکت چینی Bitmain، نسل جدیدی از ماینرها را آماده کرده بود. بنابراین، ح‌ک‌چ «تصمیم گرفت که تقاضایی برای پس‌فروش ایجاد کند و آن را با FUD ترکیب کند». همانطور که معمولاً انجام می دهند، بیت کوین خود را فروختند و شورت خود را درست کردند. سپس، چین استخراج بیت کوین را ممنوع کرد و کل کشور ASIC ها را خاموش کرد. جهان این ممنوعیت را واقعی تلقی کرد، فقط “به هش ریت نگاه کنید.” این اولین بار است که این اتفاق می افتد. سپس، چین بخش کوچکی از ASIC های خود را به ایالات متحده فروخت.

به گفته او، استخراج بیت کوین در چین متوقف نشد، آنها فقط بلوک ها را امضا نمی کنند. البته نه او مدرکی دارد و نه ما. این فقط یک نظریه است، مثل بقیه.

واقعاً در چین چه می گذرد؟ دلیل ممنوعیت بزرگ چین در سال 2021 چیست؟ ما مطمئن نیستیم، اما ما شبهات زیادی داریم. بیایید امیدوار باشیم که سال 2022 شواهد محکم، بینش های جدید یا حداقل توضیحی قابل قبول به ما بدهد.

Featured Image by PublicDomainPictures on Pixabay | Charts by TradingView



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر