ارتقای موفقیت‌آمیز اتریوم به اجماع اثبات سهام با واکنش‌های منفی بیشتری از بازار مواجه شده است. بنابراین، ارتقای اتریوم باید فقط بازخورد مثبت ایجاد کند، اما در جایی که محاسن وجود دارد، معایب باید وجود داشته باشد.

یکی از چالش‌هایی که صنعت از زمان ارتقای اتریوم با آن مواجه شد، کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی بود. واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) در استخراج کریپتو در طول سال‌ها افزایش یافتند زیرا بسیار کارآمد بودند.

شرکت‌های GPU به دلیل افزایش تقاضا از سوی استخراج‌کنندگان ETH، سود زیادی به‌دست می‌آوردند. با این حال، دیگر اینطور نیست، زیرا قیمت پردازنده‌های گرافیکی طی سه ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. علاوه بر این، قیمت پردازنده‌های گرافیکی پس از ارتقا کاهش بیشتری یافت.

آیا ادغام اتریوم دلیل اصلی سقوط قیمت پردازنده گرافیکی است؟

South China Morning Post (SCMP) گزارش شده است قیمت پردازنده‌های گرافیکی در چین به دلیل ادغام اتریوم به پایین‌ترین حد خود رسید. استخراج ETH کاهش یافته است. بنابراین تقاضای ماینرها برای GPU کم شد. تقاضای ماینرها برای کارت های گران قیمت مانند GeForce RTX 3080 و RTX 3090 کم شد و باعث کاهش قیمت شد و قیمت کارخانه را کاهش داد.

همچنین، به دلیل ممنوعیت ماینینگ چین و قفل شدن COVID، تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی پرهزینه کاهش یافت و در طول بازار نزولی بدتر شد. یکی از تاجران شانگهای، پنگ، به SCMP گفت که RTX 3080 در سه ماه گذشته بیش از 37 درصد کاهش یافته است.

به گفته پنگ، قیمت RTX 3080 از 8000 یوان (1140 دلار) به کمتر از 5000 یوان (712٪) رسید. پنگ افت قیمت پردازنده‌های گرافیکی را به وضعیت بد بازار کریپتو نسبت داد.

استخراج اتریوم یکی از بیشترین سهم را در افزایش تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی در سال‌های گذشته داشته است. با نزدیک شدن به ادغام اتریوم، معامله گران متوجه کاهش قیمت GPU شدند.

قیمت اتریوم به بالای 1300 لیتر رسید ETHUSDT در Tradingview.com

SCMP گزارش داد که خرده‌فروشان در «اکنون بخر»، یک بازار بزرگ لوازم الکترونیکی در شانگهای، تقاضای پایین GPU را تجربه می‌کنند.

خرده فروشان قیمت GPU را پایین می آورند

خرده فروشان چینی برای فروش تجهیزات خود، قیمت های GPU پیشنهادی کارخانه را در چند هفته بیش از 33 درصد کاهش دادند. دلیل این امر بازار نزولی کریپتو و بازار تصحیح GPU است.

مطابق با داده ها از Baidu، معامله گران قیمت فروش را در مقایسه با هزینه کارخانه GPU ها از دست می دهند. تحلیلگران تخمین زدند که میانگین کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی در هفته حدود 10 درصد است.

مقداری گزارش ها نشان می دهد که NVIDIA، یک تولید کننده بزرگ GPU، قیمت GPU خود را برای شرکای برد کاهش می دهد. این گزارش هنوز تایید نشده است، اما به احتمال زیاد باعث کاهش بیشتر در هفته های آینده خواهد شد.

اگرچه سقوط قیمت پردازنده گرافیکی ممکن است بر بسیاری از مشاغل تأثیر منفی بگذارد، برخی دیگر فکر می کنند که این پایان دو سال کابوس است. بسیاری از خرده فروشان GPU قبلاً به دلیل تقاضای بالای ماینرها، قیمت ها را تا حد امکان بالا می بردند.

سقوط قیمت پردازنده‌های گرافیکی می‌تواند برای برنامه‌نویس‌های هوش مصنوعی، گیمرها و سایر کاربران مفید باشد زیرا استخراج‌کنندگان کریپتو باعث افزایش غیرضروری قیمت‌های پردازنده‌های گرافیکی شدند.

Featured Image From Pixabay, Charts From Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر