• کلاهبرداری جدیدی به نام “کلاهبرداری از استخراج نقدینگی” ظاهر شده است.
  • FBI به کاربران هشدار می دهد که مراقب باشند.
  • این کلاهبرداری بیش از 70 میلیون دلار ضرر داشته است.

را دفتر تحقیقات فدرال (FBI) در مشاوره سرمایه‌گذاران که روز پنجشنبه منتشر شد، به صاحبان ارزهای دیجیتال درباره کلاهبرداری هشدار داد.

FBI این اطلاعیه خدمات عمومی را صادر می کند تا به شهروندان آمریکایی در مورد کلاهبرداری ارزهای دیجیتال با استفاده از یک استراتژی سرمایه گذاری به نام استخراج نقدینگی هشدار دهد که در آن کلاهبرداران از صاحبان ارزهای دیجیتال، معمولاً تتر (USDT) و/یا اتریوم (ETH) سوء استفاده می کنند.

FBI روایتی در مورد کلاهبرداری جدید ارائه کرد و بیان کرد که استخراج نقدینگی یک استراتژی سرمایه گذاری جدید است که به کاربران اجازه می دهد درآمد غیرفعال با ارزهای دیجیتال کسب کنند. کلاهبرداران با درخواست از کاربران برای اتصال کیف پول خود به برنامه های تقلبی استخراج نقدینگی، از این فرصت سود می برند.

هنگامی که کیف پول به برنامه متصل می شود، کاربران بدون نیاز به اجازه وجوه خود را تخلیه می کنند.

هشدار FBI بیان می کند که رویکرد کلاهبرداران شامل ارسال DM در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و فیس بوک و همچنین برنامه های دوستیابی است.

به گفته FBI، قربانیان تقلب در استخراج نقدینگی بیت کوین را از کیف پول خود به شبکه استخراج نقدینگی منتقل می کنند. آنها اغلب پس از سرمایه گذاری، نتایج ادعایی را روی داشبورد ساخته شده مشاهده می کنند.

قربانیان روی ارزهای دیجیتال بیشتری سرمایه گذاری می کنند زیرا فکر می کنند سرمایه گذاری اولیه آنها موفقیت آمیز بوده است. کلاهبرداران در نهایت همه را انتقال می دهند ارزهای ارز دیجیتال شده نگهداری شده در انبار و سرمایه گذاری های انجام شده در کیف پول تحت کنترل آنها.

یادداشت FBI شدت این کلاهبرداری ها را برجسته می کند. رکورد 70 میلیون دلار زیان ترکیبی بر اساس شکایات دریافتی محاسبه شده است. تعداد زیان های گزارش نشده می تواند حتی بیشتر باشد.

پذیرش فزاینده و فقدان آموزش اولیه توسط علاقه مندان به ارزهای دیجیتال جدید که وارد حوزه کریپتو می شوند، کلاهبرداران بیشتری را برای کسب درآمد از این فرصت جذب می کند.

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر