مسابقه صعود به دنیای بازی های مبتنی بر بلاک چین آغاز می شود

به طور خلاصه

  • فروشگاه بازی Steam دیروز برنامه های ساخته شده بر روی بلاک چین را ممنوع کرد.
  • ناشر و رقیب بازی های ویدیویی Epic گفت که از آنها استقبال می کند.

توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدئویی Epic گفته است که بازی های ساخته شده با فناوری بلاک چین را می پذیرد.

این اخبار پس از آن منتشر می شود که فروشگاه بازی آنلاین Steam دیروز اعلام کرد برنامه هایی را که “بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده اند و اجازه مبادله ارزهای رمزنگاری شده یا NFT را صادر می کند” ممنوع می کند.

Epic ، که با Valve ، توسعه دهنده Steam رقابت می کند ، سپس به The Verge گفت که “برای بازی هایی که از ارزهای رمزنگاری شده یا دارایی های مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می کنند” باز است.

تیم سوینی ، مدیرعامل و بنیانگذار Epic ، دیروز در توییتر خود نوشت: “فروشگاه Epic Games از بازی هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند استقبال می کند به شرط اینکه از قوانین مربوطه پیروی کنند ، شرایط خود را فاش کنند و توسط گروه مناسب رده بندی سنی شوند.” 

فروشگاه Epic Games از بازی هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند استقبال می کند به شرط اینکه از قوانین مربوطه پیروی کنند ، شرایط خود را فاش کنند و توسط گروه مناسب رده بندی سنی شوند. اگرچه Epic از رمزنگاری در بازی های ما استفاده نمی کند ، اما ما از نوآوری در زمینه های فناوری و امور مالی استقبال می کنیم. https://t.co/6W7hb8zJBw

وی افزود: “در حالی که Epic از رمزنگاری در بازی های ما استفاده نمی کند ، ما از نوآوری در زمینه های فناوری و امور مالی استقبال می کنیم.” گفته می شود Epic به The Verge گفته است که مایل است با “توسعه دهندگان اولیه” در دنیای NFT ها نیز همکاری کند. 

Epic بازی محبوب Fortnite را تولید می کند که دارای ارز درون بازی به نام V-Bucks است. در سال 2019 ، سوینی تأیید کرد که سکه حریم خصوصی Monero به طور تصادفی به لیست پرداخت های قابل قبول برای فروشگاه تجاری Fortnite اضافه شده است – از آن زمان این گزینه حذف شده است. 

Steam بزرگترین توزیع کننده بازی های دیجیتالی در جهان رایانه شخصی است – کاربران می توانند بازی ها را از طریق این پلتفرم خریداری یا بارگذاری کنند. Valve توضیح نداد که چرا بازی های مبتنی بر بلاک چین را ممنوع کرده است.

رمزگشایی تماس گرفت ، اما تا زمان انتشار این مقاله خبری نشد. 

امی وو ، یکی از شرکای شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Lightspeed ، در توییتر نوشت که حرکت Steam مورد انتظار است. او گفت: “سیستم عامل های متمرکز Web2 از تمام ارزش تولید شده از اکوسیستم آن می کاهد.” “بلاک چین این ارزش را دور می زند و ارزش را به سازندگان و کاربران باز می گرداند.”

1/ Valve دیروز بازی های بلاک چین را از Steam ممنوع کرد. تعجب آور نیست. پلتفرم های متمرکز Web2 تمام ارزش تولید شده از اکوسیستم آن را دریافت می کنند. بلاک چین دور می زند و ارزش را به سازندگان و کاربران باز می گرداند https://t.co/vkE2RtZ8OI

– امی وو (amytongwu) 16 اکتبر 2021

توسعه دهندگان بازی های رمزنگاری مانند Age of Rust – که اکنون از Steam راه اندازی شده اند – به سرعت از Valve انتقاد کردند. حساب توسعه دهنده توییت کرد: “من اساساً معتقدم که NFT ها و بازی های بلاک چین آینده هستند.” 

توسعه دهندگانی که می خواهند بازی های مبتنی بر بلاک چین را از طریق Epic منتشر کنند ، باید منتظر بمانند: ویژگی انتشار خود توسعه دهندگان هنوز در حالت بتا است.  

اما این شرکت در تلاش است تا خود را به عنوان یک رهبر در آینده دنیای بازی های بلاک چین و رمزنگاری معرفی کند – اگر آینده ای برای بازارهای بازی های متمرکز و قدیمی در چنین دنیایی وجود داشته باشد. 

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکرشده بوده ومسئولیت آن با تریگوویو نمی باشد”

منبع