بیت کوین در سال 2021 سال مطلوبی داشته است اما آلت کوین ها بر بازار مسلط شده اند. ظهور فصل‌های جایگزین در سال جاری شاهد افزایش آلت‌کوین‌های متعدد به سمت اوج‌های جدید بود، حتی زمانی که بیت‌کوین محرک بازار در برخی مواقع راکد مانده بود. این حرکت، همراه با رشد و پذیرشی که امسال فضای کریپتو را تکان داد، ثابت کرد که آلتکوین ها در مقیاس بزرگ بر بازار تسلط داشتند.

قانون آلتکوین 2021

بسیاری از چیزهای جدید امسال از صنعت آلت کوین بیرون آمدند و در عین حال موفقیت‌هایی نیز پیدا کردند. اساساً، سال 2021 زمانی که به عملکرد برخی از این دارایی ها نگاه می کنیم، یک فصل طولانی مدت بوده است.

مطالب مرتبط | بررسی سال: یک ترن هوایی احساسی برای سرمایه گذاران کریپتو

بخش عمده ای از این رشد ناشی از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، NFTها و اخیراً محبوبیت متاورس در بین سرمایه گذاران بوده است. اینها پروژه های جالبی را که به خاطر آن نشانه های خود را افزایش داده اند، به منصه ظهور رسانده اند. آنها بیشتر اوقات رشد بیت کوین را دنبال می کردند. در حالی که در زمان‌های دیگر، این دارایی‌ها آزاد شدند و به میل خود جمع شدند.

نمودار ارزش کل بازار آلت کوین ها از TradingView.com

Altcoins market cap at $1.32 trillion | Source: Altcoins Total Market Cap on TradingView.com

این باعث شده است که بیت کوین بخش قابل توجهی از سلطه بازار خود را به آلت کوین ها از دست بدهد. با شروع سال با حدود 75 درصد تسلط کل بازار، در حال حاضر است به 38 درصد کاهش یافته است جایی که آلت کوین ها به طور مداوم سهم بازار ارزهای دیجیتال پیشگام را اشغال کرده اند. اتریوم مانند همیشه پیشتاز این اتهام بود زیرا بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص داد.

Memecoin ها نیز در این سال در بازار مورد توجه قرار گرفتند. سکه‌هایی مانند Dogecoin و Shiba Inu به صدک هزار و میلیونی رسیدند، و همچنین «قاتل‌های ETH» نیز در بازار بازی کردند.

میان‌کلاس‌ها حرف اول را می‌زنند

آلت کوین ها همیشه در شاخص ها با سودهای سه رقمی برای سال ظاهر می شدند. بیت‌کوین که امسال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، همچنان کمترین سود را به ثبت رساند و تنها شاخصی بود که سودهای دو رقمی را برگرداند. همه شاخص‌های دیگر، شاخص‌های کوچک، متوسط ​​و بزرگ بیشترین سود را به خود اختصاص دادند.

مطالب مرتبط | سیگنال صعودی؟ تسلط بر بازار اتریوم بالای 20 درصد است

بازده بیت کوین در سال فقط به 73 درصد رسید. در حالی که این شاخص هنوز بسیار جلوتر از ابزارهای سرمایه گذاری برتر مانند طلا، S&P و NASDAQ است، اما همچنان در مقایسه با سایر شاخص ها ضعیف عمل می کند.

نموداری که عملکرد شاخص های ارز دیجیتال را در سال 2021 نشان می دهد

Mid Cap Index records highest returns of 2021 | Source: Arcane Research

شاخص Large Cap با 179% دومین بازدهی کمتری را داشت، اما حتی بازدهی بیش از 100% بالاتر از بیت کوین داشت. شاخص Small Cap با بازدهی به بالای 485٪ در سال، سر و صدا کرد.

در نهایت، شاخص Mid Cap به عنوان برنده سال 2021 با بازدهی 830 درصدی ظاهر شد. این شاخص عمدتاً از توکن های لایه 1 تشکیل شده است که بیشترین سود را در سال داشته اند و با وجود بازده 485 درصدی آن در سال حتی از اتریوم نیز بهتر عمل کرده اند.

Featured image from Investment U, charts from Arcane Research and TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر