آیا زمان درخشش بیت کوین فرا رسیده است؟ پوند انگلیس در برابر دلار به پایین ترین سطح تاریخ خود رسید

دلار آمریکا برنده آشکاری بوده است زیرا سرمایه گذاران به دنبال سرپناهی در بزرگترین اقتصاد جهانی هستند، اما آیا ضعف پوند انگلیس می تواند برای بیت کوین مثبت باشد.

در 26 سپتامبر، پوند انگلیس به یک رکورد پایین در برابر دلار آمریکا پس از اعلام کاهش مالیات و افزایش بیشتر بدهی ها برای مهار تأثیر رکود اقتصادی احتمالی. این نوسان به سادگی منعکس کننده تردید سرمایه گذاران در مورد ظرفیت دولت برای مقاومت در برابر هزینه های رو به رشد زندگی در سراسر منطقه است.

دلار آمریکا برنده آشکاری بوده است زیرا سرمایه گذاران به دنبال سرپناهی در بزرگترین اقتصاد جهانی هستند، اما ضعف پوند انگلیس می تواند برای بیت کوین مثبت باشد. پوند (GBP) قدیمی‌ترین واحد پولی جهان است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از زمان پیدایش آن همواره مورد استفاده بوده است.

ارزهای فیات یک آزمایش 52 ساله هستند

همانطور که در حال حاضر می دانیم پوند انگلیس (GBP) سفر خود را در سال 1971 پس از پایان یافتن عملاً تبدیل پذیری آن با طلا یا معادل آن آغاز کرد. از آن زمان، ارز صادر شده توسط بانک انگلستان ارزش گذاری ثابتی نداشته است.

پس از اینکه بانک‌های مرکزی در دو سال گذشته نقدینگی را به بازارها اضافه کردند تا اقتصادها را تحریک کنند، تورم در کانون بحث‌ها در سراسر سال 2022 بوده است. در نتیجه، در آگوست 2022، انگلستان شاهد افزایش 9.9 درصدی قیمت مصرف کننده نسبت به سال قبل بود.

در 22 سپتامبر، دولت کاهش مالیات بی‌سابقه‌ای را اعلام کرد که بالاترین میزان از سال 1972 بود که باعث شد پوند انگلیس در 26 سپتامبر به پایین‌ترین سطح روزانه 1.038 دلار در برابر دلار آمریکا برسد. تحلیلگران نتیجه گرفتند که دولت انتشار اوراق قرضه برای پرداخت مالیات کمتر افزایش می یابد و نرخ بهره باید به شدت افزایش می یابد.

در حالی که از دست دادن ارزش پوند انگلیس تکان دهنده است، باید دقیقاً تجزیه و تحلیل کرد که بازار ارزهای جهانی چقدر مهم است و چقدر پوند انگلیس با ارزهای دیجیتال مرتبط است. پاسخ بخش اول نسبتاً آسان است، اما بستگی به این دارد که سپرده های بانکی، پس انداز و گواهی سپرده حساب شده باشد یا خیر. اگر به تعریف Base Money پایبند باشیم که منحصراً نقدینگی در گردش و سپرده‌های بانک مرکزی را اندازه‌گیری می‌کند، پوند استرلینگ در ژوئن 2022 به 1.05 تریلیون پوند رسید.

از نظر دلار آمریکا، واحد پول بریتانیا 1.11 تریلیون دلار از 28.2 تریلیون دلار جهانی فیات Base Money یا تقریباً 4 درصد است. از سوی دیگر، یورو، واحد پول کشورهای منطقه یورو با 6 تریلیون دلار در رتبه اول قرار دارد و پس از آن دلار آمریکا با 5.5 تریلیون دلار قرار دارد. از این رو، اهمیت پوند انگلیس با پشتوانه تولید ناخالص داخلی 3.19 تریلیون دلاری منطقه در سال 2021، که پنجمین تولید ناخالص بزرگ در جهان است، همچنان بالاست.

در اکتبر 1990، دولت بریتانیا تصمیم گرفت GBP را بر اساس دویچه مارک ارز کند، زیرا آلمان نیروی اقتصادی پیشرو در منطقه بود. با این حال، این کشور در سپتامبر 1992 پس از اینکه عملکرد مالی ضعیف بریتانیا باعث ناپایدار شدن نرخ ارز شد، مجبور شد از ارز‌سازی خارج شود. در نتیجه، در جریان «چهارشنبه سیاه»، نرخ‌های بهره به طور ناگهانی از 10 درصد به 15 درصد افزایش یافت و یک شبه ارزش پول پوند انگلیس 25 درصد کاهش یافت.

مربوط: پوند از یورو پیروی می کند. نرخ پوند دلار به پایین ترین حد خود رسیده است

محدودیت عرضه و کمبود می تواند به کریپتو فرصتی برای درخشش بدهد

تعداد بسیار کمی از دارایی‌ها می‌توانند از نظر ارتباط با پول فیات رقابت کنند. طلا تقریباً 6 تریلیون دلار ارزش دارد، بدون احتساب جواهرات و دارایی های غیر مالی، یک رقیب قطعی است. غول فناوری، اپل نیز با ارزش 2.45 تریلیون دلار در ارزش بازار سهام پیشتاز است و پس از آن آرامکو عربستان سعودی با ارزش 2 تریلیون دلاری قرار دارد.

تخمین ارتباط پوند انگلیس با ارزهای دیجیتال ساده نیست، اما بر اساس داده‌های Nomics، در بین معاملات جهانی بیت کوین، دلار آمریکا با 89 درصد پیشرو مطلق است، و پس از آن 4 درصد از ین ژاپن، 3 درصد است. برای یورو و 2 درصد برای استرلینگ.

در نتیجه، تأثیر مستقیم بر تجارت بیت کوین نسبتاً کم به نظر می رسد، اما این واقعیت که قدیمی ترین ارز فیات در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد خود رسیده است، می تواند یک تغییر بازی برای ارزهای دیجیتال باشد.

طبق گزارش Porkopolis Economics، متوسط ​​نرخ انتشار پوند استرلینگ از سال 1970 تاکنون 11.2 درصد در سال بوده است. این رقم مستقیماً با انتشار روزانه 900 سکه یا 1.7 درصد سالانه بیت کوین مقایسه می شود.

زمانی که عموم مردم متوجه شوند که پس‌انداز و سرمایه‌گذاری‌هایشان با اقدامات محرک بانک مرکزی به شدت کاهش می‌یابد، مزایای یک شکل غیرمتمرکز پول می‌تواند آشکار شود. اما، در حال حاضر، دلار آمریکا برنده آشکار بوده است، به بالاترین سطح خود در بیش از 20 سال گذشته رسیده است در مقایسه با سایر ارزهای فیات اصلی جهانی.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس