همانطور که دولت قزاقستان ادعا می کند که خدمات برق کشور در حال تثبیت است، بنابراین هش بیت بیت کوین می تواند در مسیر بازیابی باشد. با این حال، آیا وضعیت هنوز به اندازه کافی برای استخراج بیت کوین پایدار است؟ آیا هرگز چنین خواهد شد؟

یک خلاصه

تنها چند روز پس از هش بیت بیت کوین به اوج تاریخ رسیدبنابراین، پس از بازگشت از ممنوعیت استخراج کریپتو در چین، یک بحران اقتدارگرایانه دیگر صنعت استخراج بیت کوین در قزاقستان را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که هش در عرض 10 روز 15 درصد کاهش یابد.

از زمانی که ماینرهای چین مجبور به یافتن مکان‌های جدید با هزینه انرژی ارزان شدند، این کشور دومین نقطه استخراج بیت‌کوین (پس از ایالات متحده) با 18 درصد هش بیت کوین جهانی بوده است.

به موازات حرکت کاهشی بازار کریپتو، در روز جمعه هفتم قیمت BTC به 41000 دلار کاهش یافت در حالی که استخراج سکه در قزاقستان تاریک شد زیرا دولت مجبور به قطع برق و اینترنت برای کنترل افزایش اعتراضات شد که به خشونت تبدیل شده بود.

بنا بر گزارش ها، معترضان خشم خود را نسبت به هزینه های جدید سوخت ابراز می کردند.

این خبر در همه جا بدون اطمینان کامل از آنچه اتفاق می افتد گزارش شده است. مرزها، اینترنت و سایر وسایل ارتباطی مسدود شده بودند، بنابراین اطلاعات به این راحتی به دنیا نمی رسد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌داد که قیام رام شده است زیرا پوتین رئیس‌جمهور روسیه با افتخار به عنوان متحد نظامی که هفته گذشته چتربازان را فرستاد، ایستاد. نمایش قدرت از طریق زور.

رئیس جمهور قاسم ژومارت توکایف آن را “تلاش برای کودتا” خواند. رویترز گزارش شده است. وی مدعی شد که «معلوم شد که هدف اصلی تضعیف نظام مشروطه و به دست گرفتن قدرت است».

هر دو کشور از این قیام به عنوان یک قیام تحت حمایت خارجی یاد کرده بودند و کسی را – یا جایی – خاص را مقصر نمی دانستند.

“پیرمرد بیرون!” شعار مورد علاقه معترضان بود که به نظربایف سابق اشاره می کرد که هنوز قدرت را در دست دارد.

«ما مردم عادی هستیم. ما تروریست نیستیم!! بنر 40 فعال را خواند.

مطالب مرتبط | آیا آشوب قزاقستان می تواند باعث سقوط هش بیت کوین دیگری شود؟

آیا بحران تمام شده است؟

دولت دستور «شلیک به کشتن» داد.

به طور خلاصه: نه، بحران واقعی نمی تواند پایان یابد. با این حال، خشونت ممکن بود متوقف شود.

بر اساس گزارش ها، 164 نفر (3 کودک) کشته، بیش از 2000 زخمی، 7939 بازداشت شده اند.

خشونت‌ها بدترین خشونت‌ها در این کشور از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 بوده است. تلگراف گزارش شده است

بر اساس گزارش‌های موثق، یک مرد که برای یافتن غذا جسارت کرده بود به ضرب گلوله کشته شد و یک گروه رسانه‌ای قزاقستان گفت که یکی از رانندگان آن کشته شده است.

این صرفاً یک قطع اینترنت نبود: آنها راهی برای خرید غذا نبودند، بانک‌ها در مرکز آلماتی بسته بودند، بیرون رفتن بسیار خطرناک بود، حتی آمبولانس‌ها آنقدر می‌ترسیدند که از ساعت 7 بعدازظهر کار کنند.

آن‌طور که روزنامه بریتانیایی گزارش داد، این فقط افزایش قیمت سوخت نبود، بلکه ناامیدی شهروندان نیز ناشی از «ناامیدی از رکود اقتصادی، انزجار از فساد نخبگان و خشم از وضعیت ویران خدمات اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی با وجود قزاقستان است. نفت و ثروت معدنی».

کمیته امنیت ملی قزاقستان ادعا کرد که اوضاع «تثبیت شده و تحت کنترل است» و این تاریخ را عزای عمومی اعلام کرده است.

با این حال، برخی دیگر گزارش می دهند که اعتراضات وارد هفته دوم می شود.

استخراج بیت کوین در قزاقستان

در مورد معدنچیان، دولت در نظر دارد از سال جاری قوانین را تشدید کند و مالیات های اضافی را وضع کند.

در حال حاضر، گزارش‌ها سیگنال‌های متفاوتی را در مورد تأثیر این رویدادها بر صنعت نشان می‌دهند.

تحلیلی توسط CoinDesk با استفاده از داده های استخر استخراج BTC.com ادعا می شود که هش بیت بیت کوین از دست رفته در استخرهای استخراج برتر تقریباً بازیابی شده است و ضرر را به 2.2٪ کاهش می دهد.

داده های BTC.com به اشتراک گذاشته شده توسط CoinDesk

این پورتال گزارش داد که آلن دورژیف، رئیس انجمن ملی صنعت بلاک چین و مرکز داده قزاقستان، به آنها گفته است که وضعیت “تقریبا حل شده است” و علیرغم خاموشی ها، مناطق استخراج کریپتو “کاملا خوب” هستند.

با این حال، ناظر اینترنت NetBlocks گزارش داد که خاموشی جدید رخ داده است:

و NetBlocks مدیر تحقیقات مانیتور اینترنتی آیسیک ماتر گفت فورکاست که بازسازی‌های انجام‌شده در کشور «محدود، غیرقابل پیش‌بینی هستند و الزامات اتصال پایدار مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال یا برنامه‌های بلاک چین را برآورده نمی‌کنند».

هش ریت فعلی اندازه‌گیری شده توسط Blockchain.com برابر با 176 EH/s است که هنوز از 208 میلیون EH/s ATH در 1 ژانویه فاصله دارد – اما خطرآفرین نیست.

معدنچیان قزاقستان با محدودیت های برق مواجه بودند. آنها ممکن است قبلاً شروع به نگاه کردن به خارج از کشور کرده باشند، و فراتر از ثبات سرویس، بعید است که وضعیت موجود باعث شود آنها احساس امنیت و استقبال کنند.

مطالب مرتبط | بیت کوین هشرت به ATH جدید نزدیک می شود، چه معنایی برای قیمت دارد؟

بیت کوین
بیت کوین در دو هفته گذشته بیش از 19 درصد از ارزش خود را کاهش داده است، قیمت فعلی در نمودار روزانه 41613 دلار است | منبع: BTCUSD در TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر