بیت کوین در هفته گذشته به طور مداوم در حال کاهش بوده است و بازار کریپتو در پی این سقوط بیش از 500 میلیارد دلار از دست داده است. مانند هر سقوط دیگری، سرمایه‌گذارانی که معتقدند این نزول‌ها موقتی هستند و به زودی تمام ارزش از دست رفته خود را بازیابی می‌کنند، درخواست‌هایی مبنی بر «خرید کاهش» وجود داشته است.

در حالی که این توصیه گاهی صحیح است، شکی نیست که اشکالاتی نیز در آن وجود دارد، که می تواند از اضافه کردن به یک موقعیت باخت که در نهایت به ضرر بیشتر منجر شود، تا کاهش پول بیشتر در پروژه هایی که ممکن است محکوم به شکست باشند، متغیر باشد. پیتر برانت، تاجر کهنه‌کار، به این درخواست‌ها مبنی بر «خروج خرید» پرداخته است و توضیح می‌دهد که چرا سرمایه‌گذاران نباید از آن پیروی کنند.

مطالب مرتبط | ملانیا ترامپ سیزدهمین سالگرد بلاک پیدایش بیت کوین را به بیت کوین تبریک گفت

شما می توانید پول بیشتری از دست بدهید

تاجر مشهور پیتر برانت به توئیت مدیر عامل شرکت Vailshire Capital، جف راس، پاسخ داد و گفت که افت قیمت که توسط بیت کوین تجربه می شود فرصتی را برای معامله گران بلندمدت فراهم می کند تا دارایی های خود را افزایش دهند. توییت برانت شدیداً علیه این مکتب فکری بود و در عوض «یک قانون تجارت مقدس» را برای سرمایه‌گذاران در مواقعی مانند این پیشنهاد کرد.

این تاجر کهنه کار، حرکت فعلی بیت کوین را با SI_F دلار نقره ای سال 1980 مقایسه کرد که پس از یک دوره گسترده به 50 دلار رسید. متعاقباً به 3.65 دلار کاهش یافت و مردم را به خرید آن به امید کاهش قیمت سوق داد، اما دارایی به مدت بیش از دو دهه پایین ماند.

اساساً این سرمایه گذار از سرمایه گذاران خواست که برای خرید بیت کوین عجله نکنند، زیرا بیت کوین پایین است و فکر می کنند که کمتر نخواهد شد.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC continues downward trend | Source: BTCUSD on TradingView.com

مقایسه طلا و بیت کوین

در یک بعدی توییت، برانت مقایسه مشابهی با قیمت بیت کوین انجام داد. این بار او توجه خود را به طلا معطوف کرد و از این واقعیت سخن گفت که درست مانند نقره در دهه 1980، طلا نیز روند مشابهی را تجربه کرد.

او توضیح داد که طلا برای اولین بار در سال 1980 به بالاترین حد خود یعنی 873 دلار رسید و به دنبال آن قیمت به 255 دلار کاهش یافت. دارایی که برای چندین دهه پوشش تورمی منتخب بود، تقریباً سه دهه پس از آن در این قلمرو باقی مانده بود و تنها 27 سال بعد از این بالاترین رکورد قبلی گذشته بود.

مطالب مرتبط | TA: شاخص‌های مهم بیت‌کوین یک مورد تقویت‌کننده برای جنبه‌های منفی بیشتر پیشنهاد می‌کنند

برانت نویسنده توییت قبلی را با این سوال که “این تعریف شما از سرمایه گذار “بلندمدت” است، توصیه کرد؟

طبیعتاً، اظهار نظر برانت در مورد بیت کوین خشم ماکسیمالیست های بیت کوین را برانگیخت که به تاجر مسن تر توضیح دادند که چرا دارایی دیجیتالی ردپای طلا و نقره را دنبال نمی کند.

یک کاربر توییت کرد که “تفاوت btc تکنولوژی است، نه یک سنگ”، در حالی که دیگری با اشاره به که بیت کوین کاربرد بیشتری داشت و می‌گفت: «طلا سرمایه‌گذاری فاجعه‌باری بوده است. کاربرد زیادی در آن نیست. در صورت فروپاشی نظام سیاسی یا اقتصادی، حمل طلا با خود سخت است. از این رو #بیت کوین.”

Featured image from Blogtienao, chart from TradingView.com



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر