اتریوم از تقسیم شدن تا ایجاد حضور در بازار طی چند سال آینده کاملاً در سفر بوده است. و اکنون، آنها به دنبال صرفه جویی در مصرف برق و سایر نگرانی های مطرح شده توسط تحلیلگران با آخرین پروتکل اعتبارسنجی خود هستند. این ارز دیجیتال از چندین شبکه بلاک چین از طریق خدمات و اعتبارسنجی لایه‌های ۲ پشتیبانی می‌کند.

با ترکیب همه این حقایق، ETH به خوبی می تواند بیت کوین را به عنوان بزرگترین شبکه ارزهای دیجیتال شماره 1 از سلطنت خلع کند.

مطالب مرتبط | TA: اتریوم با چالشی مهم روبروست، چرا کاهش تازه هنوز ممکن است

با کمال تعجب، پس از تمام این دستاوردها، باید تعجب کرد که چرا اتریوم از نوامبر 2021 پس از رسیدن به بالاترین سطح جدید سقوط کرده است. دلیل آن این است که قیمت بر اساس حدس و گمان در مورد پروتکلی است که در آینده راه اندازی خواهد شد. متأسفانه تاریخ واقعی پروتکل هنوز اعلام نشده است، بنابراین مردم ETH خود را در انتظار قیمت پایین تر می فروشند.

اتریوم یک روند صعودی با افزایش 1.5٪ نشان می دهد | منبع: نمودار ETH/USD از Tradingview.com

با ارزش بازار فعلی، اتریوم 10 برابر بزرگتر از Solana و نزدیک به 45٪ از ارزش BTC است. بر اساس بینش های فنی، مناطق عرضه و تقاضای قوی در بازار وجود دارد زیرا مردم می خواهند چیزهایی را با قیمت کمتر خریداری کنند. FOMO (ترس از دست دادن) نیروی محرکه اصلی قیمت ارزهای دیجیتال بوده است.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

روند قیمت ETH بارها انتظارات را شکست داده است، اما از آنجا که در حال حاضر زیر منحنی میانگین متحرک 200 روزه (DMA) معامله می شود، در کوتاه مدت احساسات منفی وجود دارد.

با توجه به نامشخص بودن بازار ارزهای دیجیتال، خریداران تلاش‌های مختلفی برای شکستن سطح 3600 دلار اتریوم انجام داده‌اند. اما میانگین متحرک 200 روزه به آرامی در حال کاهش است. بنابراین اگر اتریوم از این میانگین فراتر رود، ممکن است حرکت قیمت قابل توجهی به سطوح بالای جدید رخ دهد.

ETH در سطح 2400 دلار تقاضای بالایی دارد و این احتمال وجود دارد که تقاضا در روزهای آینده بیش از پیش افزایش یابد. تنها مقاومتی که مانع از افزایش آن می شود، 3200 تا 3600 دلار است که از رشد بیشتر جلوگیری می کند.

از آوریل 2022، الگوی کندل استیک زمانی که ETH 200 DMA در مقاومت متقابل شکست خورده است، رزرو سود در رزروهای سقوط آزاد، ثبات و سود بیشتر دارد. در 26 آوریل 2022، بازار کریپتو سقوط 6 درصدی را تجربه کرد. به نظر می رسد این به دلیل نگرانی در مورد نفوذ ایلان ماسک در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

مطالب مرتبط | بیت کوین بار دیگر بالای 40 هزار دلار معامله می شود، آیا این بار متفاوت خواهد بود؟

قیمت ETH در ماه آوریل 22 درصد کاهش یافت. قدرت خرید نشان داده شده توسط اندیکاتور RSI 66٪ کاهش یافته است. در شش ماه گذشته، حجم تراکنش‌ها ثابت مانده است، با جهش‌هایی اما میانگین در سطوح مشابه. ETH دارای چند قیمت نقطه عطف برای پیشی گرفتن در کوتاه مدت است. با این حال، قبل از سرمایه گذاری در اتریوم، معامله گران باید اطلاعات بیشتری در مورد حرکت قیمت آتی اتریوم مطالعه کنند و احساسات بازار را بررسی کنند.

روند قیمت اتریوم در بیشتر سال جاری قوی بوده است، اما به نظر می رسد کاهش تقاضا در حال تضعیف است. متأسفانه با نگاهی به داده های تاریخی آن نمی توان این کاهش را تشخیص داد. بنابراین باید ارزیابی کرد که قیمت های بالای 4000 دلار اتریوم را به سمت بالا هدایت می کند در حالی که ارزش های زیر 2500 دلار آنها را بیشتر پایین می آورد.

              Featured image from Pixabay, chart from Tradingview.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر