داده‌های روی زنجیره نشان می‌دهد که علاقه باز بیت‌کوین و معیارهای نسبت اهرم تخمینی اخیراً به افزایش خود ادامه داده‌اند. این می تواند به این معنی باشد که فشار کوتاه ممکن است به زودی رخ دهد.

با وجود کاهش قیمت، بهره باز بیت کوین افزایش یافت

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پستبا وجود کاهش قیمت کریپتو، علاقه باز بیت کوین طی ماه گذشته روند صعودی را نشان داده است.

علاقه باز” شاخصی است که مجموع قراردادهای آتی بیت کوین را که در حال حاضر در بازار باز هستند اندازه گیری می کند.

هنگامی که ارزش متریک بالا می رود، به این معنی است که سرمایه گذاران بیشتری در حال باز کردن قراردادهای بلند یا کوتاه در مبادلات مشتقه هستند. این ممکن است به این معنی باشد که اهرم در بازار در حال افزایش است و بنابراین چنین روندی می تواند منجر به نوسانات بالاتر در قیمت کریپتو شود.

از سوی دیگر، کاهش در متریک نشان می دهد دارندگان شروع به بستن موقعیت های خود کرده اند. سقوط در اندیکاتور زمانی اتفاق می‌افتد که بیت‌کوین یک نوسان شدید قیمت ایجاد می‌کند و باعث انحلال انبوه قراردادها می‌شود.

چنین انحلال‌هایی با هم جمع می‌شوند و حرکت قیمت را تقویت می‌کنند. این رویداد بسته به اینکه کدام قرارداد اکثریت را تشکیل می دهد، فشار طولانی یا کوتاه نامیده می شود.

آرلذت خواندن | شاخص ترس و طمع بیت کوین به پایین ترین حد خود رسیده است که از ماه جولای تاکنون مشاهده نشده است

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند بهره باز بیت کوین را در سال گذشته نشان می دهد:

بهره باز بیت کوین

The indicator's value seems to be trending up | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، با وجود کاهش قیمت، بهره باز بیت کوین افزایش یافته است. این با روند حوالی بالای 69 هزار دلار متفاوت است، زیرا مدت‌ها اکثریت را تشکیل می‌دادند و از این رو، علاقه آزاد به دنبال قیمت بود.

مطالب مرتبط | چرا بیت کوین می تواند گاوها و خرس ها را در سال 2022 ناامید کند؟

درصد بالاتری از قراردادهای آتی این بار به نظر می رسد که دارای کوتاه مدت هستند زیرا این شاخص برخلاف قیمت حرکت می کند.

نسبت اهرم تخمینی BTC همچنان به اوج های جدید می رسد

معیار دیگر، “نسبت اهرم تخمینی“، میانگین مقدار اهرمی را که هر دارنده معاملات آتی از آن استفاده می کند، اندازه گیری می کند.

این اندیکاتور اخیراً به بالاترین حد خود رسیده است و نشان می دهد که دارندگان کوتاه مدت در حال حاضر ریسک اهرمی زیادی را متحمل می شوند. نمودار زیر این روند را نشان می دهد.

Leverage in the market moves up | Source: کریپتوQuant

چنین مقدار زیادی اهرم از لحاظ تاریخی دیر یا زود منجر به فلاشینگ شده است. و از آنجایی که این بار بازار اوراق مشتقه تحت سلطه دارندگان سهام است، ممکن است یک رویداد فشرده کوتاه رخ دهد.

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 41.6 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 12 درصد کاهش داشته است. در زیر نموداری وجود دارد که روند قیمت بیت کوین را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

BTC's price has moved sideways in the last few days | Source: BTCUSD on TradingView
Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر