هاوینگ بیت کوین رویدادهای مهمی هستند که از زمان راه اندازی دارایی دیجیتال برای اولین بار در سال 2009 رخ داده اند. از آن زمان، در مجموع سه نصف شدن وجود داشته است که هر بار پاداش بلوک را به نصف کاهش می دهد. نصف شدن بعدی بیت کوین در سال 2024 اتفاق می افتد که به این معنی است که بازار در نیمه راه است. با نزدیک شدن به نصف شدن چهارم، نگاهی می اندازیم به این که چگونه این امر بر عرضه بیت کوین و به نوبه خود بر ارزش ارز دیجیتال تأثیر می گذارد.

نیمه چهارم در راه است

بیت کوین نصف شدن قرار است هر 210000 بلاک اتفاق بیفتد و تخمین هاوینگ بعدی در 4 می 2024 بر اساس نرخ فعلی استخراج بیت کوین انجام می شود. در حال حاضر، کمی بیش از 19 میلیون بیت کوین استخراج شده است که تنها 2 میلیون بیت کوین اضافی باقی می ماند که باید استخراج شود. با نصف کردن پاداش بلوک برش به نصف، که در حال حاضر 6.25 BTC در هر بلوک است، به پیش بینی مکانیک عرضه دارایی دیجیتال کمک می کند.

مطالب مرتبط | افزایش قیمت کیف پول‌های جدید در Cardano، چه چیزی در پس این است؟

با هر نصف شدن، انتشار و عرضه روزانه کاهش می یابد. انتظار می رود با نصف شدن بعدی که پاداش هر بلاک فقط 3.125 بیت کوین خواهد بود، حتی کاهش یابد و با میانگین 144 بلاکی که در روز استخراج می شود، بیت کوین روزانه اعطایی روزانه به ماینرها از 900 به کاهش خواهد یافت. 450. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که عرضه بیت کوین در طول زمان کاهش می یابد و آن را به یکی از ویژگی های اصلی سیاست پولی شبکه تبدیل می کند.

چگونه بیت کوین را تحت تاثیر قرار می دهد

نصف شدن بیت کوین تأثیرات مختلفی بر روی ارز دیجیتال دارد. یکی از راه هایی که در آن این اثرات برجسته تر است، سختی استخراج است. با دریافت بیت کوین کمتری به ماینرها برای هر بلوک، رقابت سخت تری ایجاد می شود و باعث می شود که دشواری ماینینگ سر به فلک بکشد. این امر در روندی که پس از آخرین نصف شدن بیت کوین در سال 2020 انجام شد مشهود است. به همین ترتیب، هش ریت بیت کوین نیز افزایش می یابد زیرا ماینرها به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارند تا بتوانند بلاک ها را استخراج کنند.

BTC recovers above $41,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

یکی از نکات قابل توجه در مورد وضعیت فعلی شبکه هزینه های پایین است. حتی با وجود اینکه بیت کوین در نیمه راه به نصف شدن دیگر رسیده است، کارمزد تراکنش ها نزدیک به پایین ترین سطح خود باقی مانده است. این هست گفت نتیجه استفاده کارآمدتر از فضای بلوک است زیرا شواهدی مبنی بر کاهش استفاده اقتصادی از شبکه وجود ندارد.

مطالب مرتبط | نهنگ ها از طریق افت انباشته می شوند زیرا بیت کوین به 40 هزار دلار تغییر مکان می دهد

با این حال، یک چیز همیشه در تمام هاوینگ های بیت کوین ثابت مانده است و آن تأثیری است که بر قیمت دارد. اکنون، نیمه راه تا نصف شدن بعدی، زمانی است که دارایی دیجیتال برخی از پایین ترین قیمت های خود را ثبت کرده است. بنابراین انتظارات وجود دارد که قیمت در این مرحله کاهش یابد. با این وجود، نصف شدن که عرضه بیت کوین را کاهش می دهد که وارد گردش می شود، همیشه محرکی برای رالی گاوی بعدی بوده است و انتظار می رود سال 2024 تفاوتی نداشته باشد.

Featured image from 99Bitcoins, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر