بازار نزولی 2022 بدترین بازار ثبت شده بوده است – Glassnode

تجزیه و تحلیل اخیر روی زنجیره توسط Glassnode نشان داده است که چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه تاریخ است.

به گفته گلاسنود، عوامل متعددی در تبدیل شدن بازار نزولی کریپتو به بدترین وضعیت ثبت شده تاکنون نقش داشته است، زیرا اکثر معامله گران بیت کوین در زیر آب هستند و به فروش خود با ضرر ادامه می دهند.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Glassnode در 24 ژوئن گزارش عنوان شده است خرس نسبت های تاریخی نشان می دهد که چگونه افت فعلی بیت کوین به زیر میانگین متحرک 200 روزه (MA)، انحراف منفی از قیمت واقعی، و ضرر خالص تحقق یافته باعث شده است تا سال 2022 به بدترین سال در تاریخ بیت کوین تبدیل شود.

در این میان، بیت‌کوین و اتریوم هر دو کمتر از ATH چرخه قبلی خود معامله می‌کنند که برای اولین بار در تاریخ است. “

اولین و واضح ترین نشانه بازار نزولی زمانی است که قیمت لحظه ای آن است بیت کوین (BTC) پایین تر از MA 200 روزه و سناریوی حتی شدیدتر، MA 200 هفته ای قرار می گیرد. برای نشان دادن میزان نادر بودن سطوح قیمت فعلی، گلاس‌نود نشان داد که در طول بازار نزولی ۲۰۲۲، بیت‌کوین به زیر نیمی از سطح MA ۲۰۰ روزه ریزش کرده است.

قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال 2015 به زیر 0.5 میلی متر ریزش کرد – گلس نود

Glassnode همچنین نشان داد که ریزش به زیر 0.5 مایر مولتیپل (MM) یک موقعیت بسیار نادر است که از سال 2015 رخ نداده است. فاکتورهای MM در تغییرات قیمت بالاتر و زیر MA 200 روزه برای نشان دادن شرایط بیش خرید یا فروش بیش از حد متغیر است. در این گزارش آمده است: «تنها 84 روز از 4160 روز معاملاتی (2 درصد) ارزش MM تثبیت شدن زیر 0.5 را ثبت کرده اند.

برای اولین بار در تاریخ، چرخه 22-2021 مقدار MM کمتری (0.487) نسبت به چرخه قبلی (0.511) ثبت کرده است.

تایید شدت شرایط فعلی بازار، کاهش قیمت نقدی به زیر قیمت واقعی است که معامله گران را مجبور کرده است تا سکه های خود را به طور فزاینده ای با ضرر بفروشند. گلس‌نود خاطرنشان کرد که چنین اثر آبشاری «معمولاً برای بازارهای نزولی و تسلیم بازار است».

گلس‌نود گفت مواردی که قیمت‌های نقدی کمتر از قیمت واقعی معامله می‌شوند غیرمعمول هستند، و خاطرنشان کرد که این سومین بار در شش سال گذشته و پنجمین بار از زمان عرضه بیت‌کوین در سال 2009 است.

قیمت‌های نقطه‌ای در حال حاضر با 11.3 درصد تخفیف نسبت به قیمت واقعی معامله می‌شوند، که نشان می‌دهد میانگین شرکت‌کنندگان در بازار اکنون از موقعیت خود در زیر آب هستند.

نادر بودن این رویداد توسط مدل Glassnode نشان داده شده است که نشان می‌دهد تنها 13.9 درصد از کل روزهای معاملات بیت‌کوین شاهد کاهش قیمت‌های لحظه‌ای به زیر قیمت‌های واقعی بوده‌اند.

فقط 13.9 درصد از روزهای معاملاتی شاهد قیمت های لحظه ای زیر قیمت واقعی بوده اند. – گلاسنود

این شرایط زمانی تشدید می‌شود که سرمایه‌گذاران زیان خود را در بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار قفل می‌کنند. چه زمانی بیت کوین به زیر 20000 دلار ریزش کرد در ژوئن 2022، Glassnode این را نوشت بیت کوین سرمایه‌گذاران در «بزرگ‌ترین زیان محقق شده روزانه به دلار در تاریخ» قفل شده‌اند.

سرمایه‌گذاران مجموعاً در یک روز 4.234 میلیارد دلار ضرر کردند که نسبت به رکورد قبلی 3.457 میلیارد دلاری که در اواسط سال 2021 ثبت شده بود، 22.5 درصد افزایش داشت.

با فاکتورگیری در تمام معیارهای منفی، گلاسنود ارزیابی می کند که بازار در بحبوحه یک رویداد کاپیتولاسیون قرار دارد. کوین تلگراف این ارزیابی را در 24 ژوئن با اشاره به آن تأیید کرد معدنچیان شروع به فروش کرده اند پشته های آنها که یکی دیگر از شاخص های تسلیم شدن است. چنین رویدادهایی اغلب نشان دهنده پایین ترین محدوده قیمت یک چرخه است.

مربوط: 5 اندیکاتور که معامله گران می توانند برای اطلاع از پایان یافتن بازار خرس کریپتو استفاده کنند

BTC در حال حاضر 70 درصد از بالاترین سطح خود در نوامبر 2021 کاهش یافته است و بر اساس گزارشات، با قیمت 21207 دلار معامله می شود. CoinGecko.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس