بانک مرکزی گرجستان قوانینی را برای تنظیم بازار کریپتو آماده می کند

این کشور کوچک در قفقاز تقریباً 1٪ از استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده است و بیش از 1 میلیون دلار گردش مالی ماهانه ارز دیجیتال تحت نظارت قانونی دارد.

گرجستان، کشوری در دریای سیاه، در حال آماده شدن برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال خود است. کوبا گونتادزه، رئیس بانک ملی گرجستان گفت مالی روز دوشنبه که بانک مرکزی پیش‌نویس قوانین نظارتی را مطابق با الزامات آژانس‌های بین‌المللی تهیه کرده است.

گونتادزه گفت که اندازه بازار ارزهای دیجیتال گرجستان به دلیل فقدان مقررات ناشناخته است. با این حال برآورد مانیوال، نهاد نظارت بر پولشویی شورای اروپا، قرار داده شده حجم تراکنش ماهانه آن بین 3.5 تا 5 میلیون لاری گرجستان، یا 1.09 میلیون دلار تا 1.64 میلیون دلار آمریکا، ماهانه از سپتامبر 2020 است. Moneyval اصرار کرد مقامات گرجستان برای “تقویت اعمال عملی اقدامات خود برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم” در آن زمان.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: قانون آتی با الزامات گروه ویژه اقدام مالی بین المللی (FATF) مطابقت دارد و با کمک کارکنان صندوق بین المللی پول (IMF) نوشته شده است. در حال حاضر، موسسات مالی در گرجستان مجاز به ارائه خدمات مبادله و انتقال دارایی مجازی نیستند و مشتریانی که در فعالیت‌هایی با دارایی‌های مجازی فعالیت می‌کنند، پرخطر تلقی می‌شوند و «معرض اقدامات پیشگیرانه تقویت‌شده مناسب هستند».

گونتادزه تاریخی را برای معرفی قانون تنظیمی به پارلمان مشخص نکرد.

گرجستان مدت‌هاست که بخش ماینینگ کریپتو دارد. کشور تقریبا 1% را تشکیل می دهد از کل نرخ هش بیت کوین – یک نمایش استثنایی برای کشوری با جمعیت زیر 4 میلیون نفر. این نیروگاه برق آبی فراوانی دارد، اگرچه کمبود برق در منطقه دورافتاده سوانتی در طول زمستان به فعالیت‌های غیرقانونی استخراج کریپتو نسبت داده می‌شود. ناامید از محدود کردن این عمل مضر، کلیسای ملی وارد عمل شد دستور معنوی علیه آن ارائه کند. به عنوان بخشی از تلاش برای حفظ جمعیت، برق به خانه های خصوصی در منطقه به صورت رایگان ارائه می شود.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس