در میان افزایش همه جانبه بازار کریپتو، چندین دارایی کریپتو از جمله MATIC به بالاترین سطح صعود کرده اند و برای رسیدن به اوج خود و فراتر از آن رونق گرفته اند. در حالی که کاتالیزور پشت این رالی ممکن است نامشخص باشد، روند صعودی Polygon (MATIC) می تواند بخشی از به روز رسانی شبکه zkEVM آینده آن باشد. با نزدیک شدن به راه اندازی، تعداد سرمایه گذاران افزایش یافته و سرمایه بیشتری را به دارایی می ریزند.

چند ضلعی یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است تا مقیاس پذیری شبکه را بهبود بخشد. به‌روزرسانی شبکه zkEVM که به زودی راه‌اندازی می‌شود، تنها یکی از برنامه‌هایی است که توسعه‌دهندگان شبکه Polygon برای بهبود راه‌حل مقیاس‌بندی لایه ۲ اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش اخیر Sandeep Nailwal یکی از بنیانگذاران Polygon توییت، zkEVM پیش بینی شده به زودی عرضه می شود زیرا راه اندازی شبکه اصلی اکنون یک تاریخ رسمی دارد که تقریباً نزدیک است.

چند ضلعی (MATIC) نزدیک به 10٪ در 24 ساعت افزایش می یابد

طی 24 ساعت گذشته، MATIC قیمت 8.6 درصد افزایش یافته است که منعکس کننده روند صعودی سایر آلتکوین ها است زیرا ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال همچنان بالاتر از مرز 1 تریلیون دلاری است که قبلاً انباشته شده بود.

قیمت MATIC در نمودار 1 روزه در حال حرکت است. منبع: MATIC/USDT در TradingView.com

در چند هفته گذشته، MATIC به ویژه از ابتدای سال، یک حرکت رالی صعودی را نشان داد. MATIC از قیمت 0.75 دلاری که در اواخر سال گذشته مشاهده شد به 1.09 دلار در زمان نگارش این مقاله رسیده است. در همین حال، نمودار 1 روزه همچنان حاکی از رالی های بیشتر است زیرا هنوز نقدینگی در بالاترین حد وجود دارد.

قابل ذکر است که MATIC بر اساس ارزش بازار، طبق جمع‌آوری داده‌های CoinGecko و Coinmarketcap، دهمین دارایی ارز دیجیتال با ارزش است. پولیگون در حال حاضر دارای ارزش بازار 9.7 میلیارد دلاری است که بالاتر از سولانا با 8.8 میلیارد دلار اما کمتر دوج کوین11.8 میلیارد دلار است.

اگرچه MATIC از ابتدای سال به بالاترین حد خود رسیده است، اما هنوز با بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی 2.92 دلار که در سال 2021 مشاهده شد فاصله دارد. یک کاتالیزور به اندازه کافی خوب است که ارزش آن را فراتر یا به اوج خود نزدیک کند.

فعالیت کاربر شبکه چند ضلعی به شدت کاهش می یابد

با وجود قدردانی از ارزش MATIC، فعالیت کاربران شبکه کاهشی در تعداد تعاملات ثبت کرده است. تعداد کاربران روزانه Polygon سال را به طور مثبت آغاز کرد و از تقریباً 404000 کاربر در 1 ژانویه به 69600 کاربر در 6 ژانویه رسید.

کاربران Polygon از 31 دسامبر 2022 تا 26 ژانویه 2023. منبع: PolygonScan
کاربران شبکه Polygon از 20 ژوئیه 2022 تا 26 ژانویه 2023. منبع: PolygonScan

با این حال، امروز، این رقم بیش از 10 درصد کاهش یافته است و به حدود 399,000 کاهش یافته است. داده ها از PolygonScan. دلیل این سقوط هنوز مشخص نیست، زیرا انتظار می‌رود با توجه به همکاری‌های اخیر شبکه با چندین شرکت برتر، فعالیت شبکه افزایش یابد.

سال گذشته، فیس بوک (متا) پشتیبانی از شبکه Polygon را اضافه کرد. علاوه بر این، راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ اخیراً با Mastercard همکاری کرد تا یک برنامه شتاب دهنده Web3 را راه‌اندازی کند تا هنرمندان نوظهور موسیقی را با استفاده از فناوری Web3 و سایر نوآوری‌های مبتنی بر بلاک چین در کانون توجه قرار دهد.

تصویر برجسته از FreePiks، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید کتاب های بازار سرمایه و بورس

لینک منبع خبر