داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در بازار بیت‌کوین برای اولین بار از مارس 2022، پس از طولانی‌ترین ترس تا کنون، حریص شده‌اند.

شاخص ترس و طمع بیت کوین اکنون به “طمع” می رسد

شاخص ترس و طمع” شاخصی است که به ما در مورد احساسات عمومی در بین سرمایه گذاران در بازار بیت کوین (و همچنین در گسترده تر ارزهای دیجیتال) می گوید. برای نشان دادن این احساس، متریک از یک مقیاس عددی استفاده می کند که از 0 تا 100 اجرا می شود.

همه مقادیر زیر 50 حاکی از یک بازار ترسناک هستند، در حالی که مقادیر بالاتر از این آستانه، صاحبان حریص را نشان می دهند. اگرچه این نقطه برش ممکن است در تئوری تمیز به نظر برسد، اما در عمل، منطقه بین مقادیر 46 و 54 به طور کلی متعلق به یک احساس “خنثی” در نظر گرفته می شود. گریز واقعی به سمت ترس یا طمع تنها زمانی رخ می دهد که متریک از زیر یا بالای این منطقه گذار عبور کند.

دو احساس «ویژه» دیگر نیز وجود دارد: طمع افراطی و ترس شدید اولی بالاتر از مقادیر 75 اتفاق می‌افتد، در حالی که دومی در مقادیر 25 اتفاق می‌افتد. اهمیت این احساسات شدید این است که بالا و پایین‌ها در طول تاریخ زمانی که سرمایه‌گذاران این ذهنیت‌ها را حفظ کرده‌اند، تمایل پیدا می‌کنند.

به همین دلیل، برخی معامله‌گران معتقدند دوره‌های ترس شدید فرصت‌های خرید ایده‌آلی را فراهم می‌کنند (چون پایین‌ها در اینجا اتفاق افتاده است)، در حالی که زمان‌هایی که با حرص و طمع شدید می‌توانند بهترین پنجره‌ها باشند (از آنجایی که بالا در اینجا اتفاق می‌افتد).

یک استراتژی تجاری به نام “سرمایه گذاری مخالف” بر اساس یک ایده مشابه است. همانطور که وارن بافت در نقل قول معروف خود گفت: “وقتی دیگران حریص هستند بترسید و وقتی دیگران می ترسند حریص باشید.”

حال، در اینجا احساسات فعلی در بین سرمایه گذاران بیت کوین (و ارزهای دیجیتال گسترده تر) به نظر می رسد:

A greedy cryptocurrency sector | Source: Alternative

همانطور که در بالا مشاهده می شود، شاخص ترس و طمع بیت کوین در حال حاضر دارای ارزش 55 است که نشان می دهد بازار به درستی وارد منطقه حرص و آز شده است. قبل از این نفوذ به منطقه، این بخش از مارس 2022، حدود ده ماه پیش، بدون وقفه در منطقه ترس قرار داشت.

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه مقدار متریک در طول سال گذشته تغییر کرده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین

Looks like the metric has observed some growth in recent days | Source: Alternative

از نمودار، قابل مشاهده است که این اندیکاتور تقریبا تمام سال گذشته را نه فقط در منطقه ترس، بلکه در واقع تمام مسیر را در منطقه ترس شدید سپری کرده است. طمع در این دوره فقط یک نشانه بود و آن نمونه فوق الذکر در مارس 2022 بود. این افزایش قبلی تنها یک روز ادامه داشت تا اینکه بازار دوباره ترسناک شد.

این رگه‌های مداوم ترس و ترس شدید در طول سال گذشته، هر دو طولانی‌ترین دوره‌ها در تاریخ این اندیکاتور بودند. بازگشت طمع و طمع به بازار بیت کوین پس از این همه مدت می تواند به این معنی باشد که سرمایه گذاران آماده پذیرش برخی اقدامات صعودی هستند که می تواند نشانه مثبتی برای بیت کوین باشد. رالی فعلی.

قیمت بیت کوین

در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین در حدود 22900 دلار معامله می شود که در هفته گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

The value of the asset seems to have been consolidating in recent days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از آندره فرانسوا مک کنزی در Unsplash.com، نمودارها از TradingView.com، Alternative.me

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید کتاب های بازار سرمایه و بورس

لینک منبع خبر