برندگان و بازندگان برتر ارزهای دیجیتال در سال 2021

همه دارایی های دیجیتال در طول دوره صعودی 2021 تغییرات قیمتی مثبتی نداشته اند.

سال 2021 بدون شک یک بازار صعودی با بیت کوین بوده است.بیت کوین) در سال جاری چندین بار نوار قیمت تمام شده را افزایش داد. اما همه دارایی های کریپتو به یک اندازه عمل نکرده اند. علاوه بر اکثریت برندگان از نظر افزایش قیمت، تعدادی بازنده نیز وجود داشته است.

از ابتدای سال 2021، ارزش کل بازار کریپتوها 190٪ از کمتر از 800 میلیون دلار به بیش از 2.3 تریلیون دلار امروز افزایش یافته است. به یک ضربه زد بالاترین سطح تاریخ، کمی بیش از 3 تریلیون دلار در اوایل نوامبر

3 افزایش دهنده ارز دیجیتال برتر در سال 2021

ده برتر ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار در 1 ژانویه 2021 کمی متفاوت به نظر می رسید، زیرا حاوی لایت کوین بود.LTC)، لینک زنجیره ای (ارتباط دادنو بیت کوین کش (BCH). اینها کنار رفته اند و جای خود را به سولانا داده اند (SOL، USDC و بهمن (AVAX) تا پایان سال.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین امسال سر به فلک کشیده است که عمدتاً توسط پست‌های پنهانی ایلان ماسک در رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌شود. در روز سال نو، DOGE فقط 0.004 دلار قیمت داشت و توسط اکثر معامله‌گران ارزهای دیجیتال تا حد زیادی نادیده گرفته شد. DOGE اولین جهش کوچک خود را در ماه فوریه به دنبال اولین جهش بعدی داشت پمپ های الون.

قیمت‌های DOGE در ماه‌های آوریل و مه، زمانی که بیش از 1100 درصد افزایش یافت و در 8 می به 0.731 دلار رسید، واقعاً افزایش یافت و آن را در نمودارهای ارزش بازار ارزهای دیجیتال به رتبه چهارم رساند.

مشک از فضایل DOGE به عنوان یک شبکه پرداخت تمجید کرد در ماه ژوئن، و در نتیجه دور دیگری از FOMO برای memecoin.

DOGE از ماه می از آن پمپ حماسی سقوط کرده است، هم در برابر بیت کوین و هم در برابر دلار. اما تمام رسانه‌های جریان اصلی اضافی که در اختیار دارد، علاوه بر فهرست‌بندی‌های اصلی پلتفرم معاملاتی، همچنان به سکه جوک الهام‌گرفته از شیبا اینو تا این سال 3800 درصد افزایش داده است. از نظر بیت کوین، DOGE در سال 2100 درصد افزایش از 168 ساتوشی به 3696 نشست در اواسط دسامبر داشته است.

DOGE/USD YTD – coingecko.com

موقعیت شروع بر اساس ارزش بازار در 15 دسامبر: 26 – موقعیت نهایی: 11

سولانا (SOL)

توکن بومی بلاک چین سازمانی Solana نیز از نظر سود سالی پرافتخار داشته است. در ابتدای سال 2021، SOL فقط 1.52 دلار قیمت داشت، در زمان نگارش این مقاله کمی بیش از 150 دلار معامله می شد. این افزایش حماسی بیش از 9800٪ در کمتر از یک سال است.

SOL در اوایل نوامبر به بالاترین سطح خود یعنی 260 دلار رسید، اما با شروع اصلاح بازارها در اواخر سال، عقب نشینی کرد. این حرکت عظیم به SOL جایگاه پنجم را در نمودارهای ارزش بازار داده است پس از اوج گرفتن در رتبه چهارم. در مقابل BTC، SOL در طول سال 6473 درصد افزایش یافته است.

سرمایه گذاری های بزرگ و افزایش پذیرش در پی افزایش قیمت تراکنش ها در اتریوم، سولانا را به حرکت درآورده است. به عنوان یک قاتل اتریوم تبلیغ می شود” در ماه ژوئن، آزمایشگاه سولانا 314 میلیون دلار جمع آوری کرد از طریق فروش توکن خصوصی به رهبری آندریسن هوروویتز و Polychain Capital.

SOL/USD YTD – coingecko.com

موقعیت شروع: 112 — موقعیت نهایی: 5

Terra (LUNA)

توکن بومی شبکه پرداخت مالی غیرمتمرکز Terra نیز برای مدت کوتاهی به ده کریپتو برتر راه یافته است. LUNA معاملات سال را با حدود 0.65 دلار آغاز کرد و تا حد زیادی برای معامله گران خرده فروشی اصلی ناشناخته بود.

قیمت‌ها در ماه مارس و مه افزایش یافتند، اما تا آگوست که یک پمپ عظیم LUNA را به بالاترین قیمت 77.73 دلار در 5 دسامبر رساند، واقعاً بالا نرفت. درصد از ابتدای سال. از نظر ساتوشی، LUNA امسال 5815 درصد نسبت به BTC افزایش یافته است.

در گسترش سریع شرکا در اکوسیستم Terra تا حد زیادی مسئول عملکرد صعودی قیمت بوده است.

LUNA/USD YTD – coingecko.com

موقعیت شروع (CMC): 62 — موقعیت نهایی (CMC): 10

چند مورد دیگر نیز به دلیل دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در سال جاری قابل ذکر هستند و از جمله آنها می توان به AVAX Avalanche’s 2,330% افزایش نسبت به سال، Polygon’s اشاره کرد. MATIC، که بیش از 12000٪ افزایش یافته است و بایننس کوین (BNB) امسال 1271 درصد را به خود اختصاص داده است.

3 بازنده برتر ارزهای دیجیتال در سال 2021

کامپیوتر اینترنتی (ICP)

در میان دنیایی از هیاهو، پروژه کامپیوتر اینترنتی Dfinity پس از 5 سال توسعه پنهانی، امسال به صحنه منفجر شد. این نوید یک انقلاب اینترنتی را داد که جایگزین تریلیون دلاری اینترنت و صنعت فناوری اطلاعات با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای نصب کد خود به طور مستقیم بر روی “اینترنت عمومی” بدون نیاز به اتکا به شرکت های میزبان شخص ثالث بود.

دلالان در دیوانگی برای چیز بزرگ بعدی در کریپتو روی توکن های ICP بارگذاری شده است هنگامی که آنها در اواسط ماه مه در صرافی های اصلی فهرست شدند و قیمت ها را به سرعت به بالاترین سطح تاریخ 700 دلار در 10 می رساندند.

از آن زمان، قیمت ICP عملاً به پایین ترین سطح تاریخ 24.29 دلار در 4 دسامبر سقوط کرده است، که 96 درصد کاهش دردناک را نسبت به اوج خود در 7 ماه قبل نشان می دهد. همچنین در مقابل بیت کوین از نظر ساتوشی 93 درصد ضرر کرده است.

ICP/USD YTD – coingecko.com

شروع/بالاترین موقعیت: 8 — موقعیت نهایی: 37

EOS (EOS)

یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال که بسیاری از آن‌ها ادعا می‌کردند اتریوم را می‌کشد، امسال از نظر تغییرات قیمت بسیار کم عمل کرده است، در حالی که اطرافیان آن افزایش یافته‌اند.

EOS قبلاً در 1 ژانویه از ده بازار برتر خارج شده بود و در تمام سال به نزول در نمودارها ادامه داد. قیمت‌های EOS در طول سال تنها 15 درصد افزایش یافته است، زمانی که سایرین سه و چهار رقمی بودند، بنابراین ما آن را یک بازنده در طرح بزرگ چیزها می‌دانیم.

توکن Block.one که زمانی تبلیغ می‌شد، در زمان نگارش این مقاله با قیمت 3.25 دلار معامله می‌شد و با ارزش بازار به رتبه 50 سقوط کرد. در حال حاضر 86 درصد از بالاترین قیمت تاریخ آوریل 2018 یعنی 22.71 دلار کاهش یافته است و در طول سال 22 درصد در برابر BTC از دست داده است.

در اوایل نوامبر، اعضای اکوسیستم EOS نارضایتی خود را اعلام کردند با جهتی که شبکه در حال حرکت بود.

EOS/USD YTD – coingecko.com

موقعیت شروع: 15 — موقعیت نهایی: 50

مونرو (XMR)

ارز دیجیتال متمرکز بر حفظ حریم خصوصی Monero نیز امسال به عنوان تعدادی از صرافی‌های بزرگ به شدت در نمودارهای ارزش بازار سقوط کرده است. دارایی های دیجیتال حذف شده که ناشناس بودن را ارائه می دهند.

قیمت XMR در سال جاری فقط 17 درصد افزایش یافته است و به بالاترین قیمت خود در ژانویه 2018 یعنی 524 دلار نزدیک نشده است. در حال حاضر با قیمت حدود 183 دلار معامله می شود، XMR 66 درصد از آن اوج سقوط کرده است که منجر به سقوط به رتبه 49 در جدول سقف سکه شده است. مونرو از ابتدای سال 30 درصد در برابر بیت کوین ضرر کرده است.

XMR/USD YTD – coingecko.com

موقعیت شروع: 16 — موقعیت نهایی: 49

برای در نظر گرفتن این سود و زیان، بیت کوین نسبت به سال قبل (YTD) 67.5 درصد رشد داشته است در حالی که اتریوم 440 درصد افزایش یافته است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس