بایننس ترکیه 8 میلیون لیره را به دلیل عدم پایبندی به پولشویی جریمه کرد

MASAK بایننس ترکیه را به دلیل نقض قانون جلوگیری از شویی عواید ناشی از جرم، که به نام قانون AML نیز شناخته می شود، مجرم شناخته است.

هیئت بررسی جرایم مالی (MASAK) که به عنوان واحد اطلاعات مالی ترکیه زیر نظر وزارت دارایی و خزانه داری خدمت می کند، عملیات صرافی ارز دیجیتال Binance در ترکیه را به دلیل نقض قوانینی که قصد جلوگیری از شویی پول به دست آمده از طریق مجرمانه را دارند، مجرم تشخیص داد. با توجه به خبرگزاری آنادولو، مساک قانون شماره 5549 در مورد جلوگیری از شستشوی عواید ناشی از جرم، که به عنوان قانون مبارزه با پولشویی نیز شناخته می شود، حسابرسی انجام داد.

قانون AML در ترکیه شرکت ها را ملزم می کند تا اطلاعات شناسایی شخصی مشتریان را در پلتفرم شناسایی و تأیید کنند که شامل جزئیاتی مانند نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسایی TC (معادل شماره تامین اجتماعی ترکیه) و نوع و شماره است. مدارک هویتی این قانون همچنین مشاغل را ملزم می کند که فوراً در یک دوره 10 روزه در مورد فعالیت های مشکوک به دولت اطلاع دهند.

همانطور که کوین تلگراف ترکیه گزارش داد، سازمان دیده بان حداکثر جریمه اداری ممکن را 8 میلیون لیره ترکیه برای تخلف ادعا شده تعیین کرد. علاوه بر این، این جدول زمانی نیز با روز منطبق است رئیس جمهور اردوغان از تکمیل پیش نویس قانون کریپتو خبر داد که به زودی برای تصویب به مجلس تحویل داده می شود.

بایننس همچنین اولین تجارت ارز دیجیتال است که توسط دولت ترکیه جریمه می شود. به گفته لطفی الوان، وزیر سابق خزانه داری و هزینه، علاوه بر این، مساک با گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، یک تنظیم کننده جهانی علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم، همکاری نزدیک دارد.

FATF درخواست کرده است که اقداماتی علیه پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال انجام شود.

در راستای این درخواست، مساک نیز پذیرفته است تا معاملات بیش از 10 هزار لیر را ظرف 10 روز گزارش دهد.

مربوط: رئیس جمهور اردوغان تایید کرد که قانون کریپتو ترکیه برای پارلمان آماده است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تکمیل قانون کریپتو را تایید کرد که به زودی برای اجرای جریان اصلی به پارلمان تحویل داده خواهد شد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، قانون کریپتو یک مدل اقتصادی جدید را پیش بینی می کند که می تواند تلاش ترکیه برای بازگرداندن ارزش کاهش ارزش لیر را تقویت کند. اردوغان همچنین گفت که تورم اخیر لیر ترکیه مربوط به ریاضیات نیست، بلکه یک موضوع فرآیندی است – که حاکی از احتمال و پتانسیل رشد ارزش لیر است.

با این درک، ما قصد داریم آن را به یک نقطه خشک هدایت کنیم. اما نرخ ارز قیمت خودش را در بازار پیدا خواهد کرد.»

هیئت بررسی جرایم مالی (MASAK) پس از اینکه صرافی ارز دیجیتال در ممیزی ناظر مالی برای نظارت بر رعایت قانون مبارزه با پولشویی (AML) شکست خورده، بایننس ترکیه را 8 میلیون لیر (نزدیک به 750 هزار دلار) جریمه کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس