در یک تحول مهم برای صنعت کریپتو، چانگ پنگ ژائو، که معمولاً به عنوان CZ شناخته می شود، موسس بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، به مدت چهار ماه در زندان است.

این حکم به دنبال اعتراف گناه او به اتهامات مربوط به فعال کردن فعالیت های پولشویی در صرافی ارز دیجیتال او است. این حکم در دادگاه فدرال سیاتل صادر شد و نقطه اوج تحقیقات چند ساله مقامات ایالات متحده در مورد Binance است.

جمله سبک تر برای بنیانگذار بایننس

این جمله محکومیت به ژائو به طور قابل توجهی کمتر از مجازات سه سال زندان مورد نظر دادستان های فدرال بود. در مقابل، دفاع درخواست 5 ماه حبس مشروط کرده بود، در نهایت با توجه به نتیجه مورد نظر.

بر اساس شرایط توافقی که در نوامبر سال 2023 به دست آمد، ژائو موافقت کرد که به عنوان بخشی از توافق برای حل این تحقیقات، از سمت مدیرعاملی بایننس کناره گیری کند.

این تحقیقات در درجه اول بر این ادعاها متمرکز بود که بایننس نتوانسته است یک برنامه موثر مبارزه با پولشویی را اجرا کند، همانطور که قانون رازداری بانکی ایجاب می کرد.

پایه های فشار تنظیمی

ژائو همچنین متهم شد که آگاهانه به بایننس اجازه داده است تراکنش‌های مربوط به وجوه حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی، از جمله تراکنش‌های بین شهروندان ایالات متحده و افراد ساکن در حوزه‌های قضایی تحریم‌شده را پردازش کند.

به عنوان بخشی از این قطعنامه، بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه و ضبط محکوم شد. علاوه بر این، چانگ پنگ ژائو شخصاً با پرداخت 50 میلیون دلار جریمه موافقت کرد که بر شدت اتهامات و تعهد به مسئولیت پذیری تأکید کرد.

چالش های قانونی بایننس به همین جا ختم نمی شود. این شرکت با شکایت های جداگانه ای از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به دلیل سوء استفاده از دارایی های مشتری و راه اندازی یک بورس غیرقانونی و ثبت نشده در ایالات متحده مواجه است.

نمودار روزانه روند قیمت BNB را به سمت نزول نشان می دهد. منبع: BNBUSD در TradingView.com

تا لحظه نگارش این مقاله، توکن اصلی صرافی، بایننس کوین (BNB) با قیمت 573 دلار معامله می شود که بیش از 3 درصد در 24 ساعت گذشته و 7 درصد در هفت روز گذشته کاهش داشته است.

تصویر برجسته از بلومبرگ، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر