اگرچه قیمت بیت کوین به سرعت در حال کاهش است، اما با نگاهی به رویدادها در نمودار روزانه، یک تحلیلگر فکر می کند که سکه در حال آماده شدن برای بازگشت است و به تحولات نمودار تسلط USDT یا USDT.D اشاره می کند.

کاهش تسلط USDT، برای بیت کوین خوب است؟

این تحلیلگر در 29 آوریل به X نگاه می کند گفت USDT.D اخیرا سقوط کرد و به زیر خط روند حمایت بحرانی رسید. تا اینجای کار، USDT.D با آن روبرو شده است رد شدید در سطوح مقاومت فوری، علامت ضعف.

همه اینها، در حالی که با توجه به رابطه معکوس نمودار USDT.D با بیت کوین، تحلیلگر اکنون انتظار دارد با ارزش ترین سکه جهان پاره شود و ضررهای اخیر را معکوس کند و صحنه گسترده تر ارزهای دیجیتال را جوان کند.

نمودار تسلط USDT | منبع: TradingView

برای درک آنچه در حال وقوع است، باید درک کرد که نمودار USDT.D چه چیزی را نشان می دهد. در اصل، ارزش بازار USDT، بزرگترین استیبل کوین جهان، را در مقابل کل سرمایه بازار سایر استیبل کوین‌ها، از جمله USDC، DAI، FUSD و هر دارایی دیگر با دلار آمریکا مقایسه می‌کند.

این نمودار نشان دهنده تسلط USDT در صحنه استیبل کوین است. با این حال، تحلیلگران از این نمودار برای سنجش احساسات و همبستگی با بیت کوین نیز استفاده کرده اند.

همانطور که انتظار می رفت، USDT.D و بیت کوین، تحلیلگران خاطرنشان می کنند، از یک همبستگی معکوس برخوردار هستند. از آنجایی که استیبل کوین‌هایی مانند USDT به‌عنوان یک پناهگاه امن در هنگام سقوط قیمت‌ها عمل می‌کنند، USDT.D با کاهش قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد و هر زمان که بیت‌کوین پاره می‌شود، کاهش می‌یابد.

به دنبال افت زیر خط روند حمایت و کاهش تسلط USDT، تحلیلگر پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین در جلسات پیش رو تثبیت و حتی گسترش خواهد یافت. تا کنون، بیت کوین تحت فشار بوده و بیش از 15 درصد از بالاترین سطح تاریخ کاهش یافته است.

در همین حال، نمودار USDT.D مقاومت پیدا کرده است. اگر رد شود، می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی بیت کوین در اوایل سه ماهه اول 2024 باشد.

خرس‌های بیت‌کوین: توقف بعدی 60000 دلار؟

در حال حاضر بیت کوین در حال کاهش است اما بالاتر از 60000 دلار است. علیرغم کاهش سرعت، امکان جذب BTC و گسترش آن، حتی بازپس گیری 73800 دلار، قابل کاهش نیست.

این تحلیلگر انتظار دارد که اگر USDT.D به سقوط ادامه دهد و با شکست خط روند حمایتی همسو شود، یک “پایان بزرگ” برای بیت کوین ایجاد شود. بر اساس پیش‌بینی این تحلیلگر، بیت کوین می‌تواند بالاتر از رکورد تاریخ به 80000 دلار یا حتی بالاتر برسد.

روند نزولی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه |  منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView
روند نزولی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

با این حال، اگرچه تحلیلگر خوشبین است، قیمت بیت کوین به دلیل کاهش تسلط USDT تضمین نمی شود.

تغییر پویایی بازار، از جمله پذیرش نهادی از طریق صندوق های نقدی قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) و حتی تحولات نظارتی، مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده.SEC) شروع اتهامات علیه استیبل کوین ها مانند BUSD، می تواند بر قیمت بیت کوین یا تسلط USDT تأثیر بگذارد.

تصویر ویژه از Shutterstock، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر