بیت کوین، با ارزش ترین سکه جهان، بار دیگر از هنجارهای تاریخی منحرف شده است. با توجه به یک تحلیل و بررسی توسط یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال، این سکه برای اولین بار در آستانه نصف شدن، در محدوده «بیش از حد خرید» شاخص قدرت نسبی (RSI) قرار دارد. RSI یک شاخص فنی محبوب است که تحلیلگران برای سنجش حرکت قیمت ابزارهای معامله شده از آن استفاده می کنند.

بیت کوین بیش از حد گرم می شود؟ RSI بالاتر از 70 است

این تحلیلگر اشاره می کند که RSI بیت کوین در نمودار ماهانه در حال حاضر بالای 70 است که نشان دهنده شرایط خرید بیش از حد و گرمای بیش از حد است. این یک پیشرفت قابل توجه است زیرا این اولین بار در تاریخ بیت کوین است که قبل از هاوینگ اتفاق می افتد.

داغ شدن بیش از حد بیت کوین | منبع: Analyst on X

شبکه بیت کوین قرار است در اواسط آوریل پاداش ماینرها را به نصف کاهش دهد. این رویداد که تقریباً در هر 200000 بلوک اتفاق می افتد، خواهد بود بریدن پاداش 50 درصد از سطح فعلی 6.125 بیت کوین بین ماینرها توزیع شده است. ماینرها نقشی حیاتی در تایید تراکنش ها و حفظ امنیت شبکه ایفا می کنند.

این واقعیت که به نظر می رسد قیمت بیت کوین درست قبل از نصف شدن در حال «گرم شدن بیش از حد» است، برای سکه خالص صعودی است. این نشان می‌دهد که قیمت‌ها نه تنها از روندهای تاریخی فاصله می‌گیرند، بلکه در حال ایجاد حرکت قوی هستند.

علاوه بر حرکت صعودی قوی، این تحلیلگر خاطرنشان می کند که بیت کوین اکنون در نمودار ماهانه بالاتر از سطح پویای بحرانی معامله می شود.

تلاقی این تحولات مثبت می تواند توضیح دهد که چرا معامله گران خوش بین هستند. اکثر تحلیلگران موافق هستند که سکه احتمالاً در هفته های آینده بالاتر خواهد رفت و بالاترین رکورد اخیر را در حدود 73800 دلار کاهش خواهد داد.

بیت کوین زیر 73000 دلار پین شده و در حال تثبیت است

تا کنون، قیمت بیت کوین ثابت بوده و همانطور که در نمودار روزانه مشهود است، افزایش یافته است. پس از انقباضات شدید در چند جلسه معاملاتی گذشته، برگشت خوشایند در آخر هفته، سکه را به سطح 70000 دلاری و بالاترین رکورد قبلی رساند.

روند صعودی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه |  منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView
روند صعودی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

با این حال، با قضاوت از ترتیب کندل استیک در نمودار روزانه، شکست بالای 73800 دلار احتمالا تقاضای بیشتری را تسریع می کند. تاکنون، قیمت‌ها با وجود سیگنال‌های قدرتی که از سایر شاخص‌ها منتشر می‌شود، در محدوده وسیعی حرکت می‌کنند.

در حالی که برخی از سرمایه گذاران صعودی هستند و انتظار دارند قیمت ها افزایش یابد، باید احتیاط کرد. بسته شدن بیش از 74000 دلار بیت کوین را به قلمروی ناشناخته سوق می دهد. فراتر از این، تحلیلگر از تحلیل بر اساس اندیکاتور برای پیش بینی استفاده می کند. این ابزارها از پارامترهای تاریخی و تاخیر استفاده می کنند. به این ترتیب، ممکن است آنقدر دقیق نباشند و بنابراین در برخی موارد گمراه کننده باشند.

تصویر ویژه از DALLE، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر