حتی پس از آخرین جلسه FOMC، بازار کریپتو قرمز شده است. بیت کوین به مرز 35511 دلار رسیده است و آلت کوین ها نیز در حال شکست هستند.

بیت کوین به افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو با کاهش بیش از 10 درصدی در یک روز پاسخ داد که قابل توجه ترین کاهش آن در دو ماه اخیر است.

مطالب مرتبط | کاردانو برای به‌روزرسانی بزرگ آماده می‌شود، آیا برای عقب راندن خرس‌ها کافی است؟

بیشتر بازار کریپتو امروز در اوایل شروع بود و بیت کوین پس از نشست دیروز فدرال رزرو به 40000 دلار رسید. سایر ارزهای رمزپایه که در ساعات اولیه عملکرد خوبی داشتند عبارتند از Cardano، Solana، Polkadot و Avalanche.

بازار بعد از ظهر سقوط کرد و همه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین کاهش قابل توجهی را ثبت کردند. بیت کوین 10 درصد سقوط کرد در حالی که آلت کوین ها نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کردند.

دومین ارز دیجیتال بزرگ اتریوم 7.8 درصد سقوط کرد. سایر آلتکوین ها نیز کاهش عمده ای داشتند. به عنوان مثال، DOGE در 24 ساعت گذشته 5.4 درصد کاهش داشته است در حالی که SAND 11.8 درصد کاهش یافته است.

از آنجایی که چشم انداز ارزهای دیجیتال هفته گذشته پس از رد 40000 دلار نزولی بود، به سرعت به زیر آن سطح بازگشت و همچنان ارزش خود را از دست داد. این منجر به کاهش تقریباً دو ماهه کمتر از 35511 دلار به ازای هر سکه شد.

بیت کوین با کاهش 10 درصدی زیر پایین ترین سطح دو ماهه خود معامله می شود | منبع: نمودار قیمت BTC/USD از Tradingview.com

دیروز گزارش شد که این دارایی نتوانست بالای 39000 دلار بماند و در نهایت دوباره به زیر 38000 دلار سقوط کرد.

بیت کوین قبل از نشست FOMC حدود 38500 دلار معامله می شد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که این موسسه نرخ بهره را 50 واحد پایه (به جای 75 مورد انتظار) افزایش خواهد داد.

این خبر باعث شد تا بورس صعودی شود. بیت کوین نیز به بالاترین سطح روزانه 40000 دلار رسید. طبق گفته آزمایشگاه جارویس:

(…) اسکنر قیمت منصفانه پس از هشدارهای شب گذشته شروع به نمایش کاهش بالقوه محلی کرد. با این حال، آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که FOMC/trad-fi احتمالاً در هفته جاری با کاهش قیمت همراه است. هر گونه علامت خفیف خواری و ممکن است شاهد پیگیری باشیم. و اگر نه، سپس خرچنگ بیشتر یا یک قطره سخت است. نوسانات می تواند به هر طرف ادامه یابد.

بازار سهام ایالات متحده بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد

متاسفانه، بازار سهام نتوانست صعود را حفظ کند و روند نزولی را آغاز کرد. بیت کوین نیز رشد سهام ایالات متحده را دنبال کرد و بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد. این ارزش کل بازار را به بالای 692.6 میلیارد دلار می رساند.

ارزهای رمزپایه تحت تأثیر روند مشابه سهام قرار می گیرند. به نظر می رسد سرمایه گذاران در حال فروش سهام خود هستند که باعث ایجاد یک معامله “ریسک آف” می شود. این امر باعث شده است که بازار ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یابد.

با وجود چندین خبر مثبت مانند الف حمله DDoS علیه یک ارز دیجیتال شکسته شد، کنگره در حال بررسی اجازه دادن به شرکت ها است تا ارزهای دیجیتال را در برنامه های 401(k) خود بگنجانند; سقوط بازار سهام با آن ارزش ارزهای دیجیتال را پایین می آورد. علاوه بر این، نوسانات توکن‌ها به این معنی است که وقتی بازار سهام پایین می‌آید، ضرر عموماً در بازار کریپتو شدیدتر است.

مطالب مرتبط | یک سکه، دو معامله: چرا معاملات آتی بیت کوین و سیگنال های نقطه ای مطابقت ندارند؟

ارزهای دیجیتال دائما در حال تغییر هستند. تغییرات روز پنجشنبه منظم به نظر می رسد. افرادی که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند ممکن است درک کنند که ارزش این سرمایه گذاری ها می تواند به شدت بالا و پایین شود. با این حال، همانطور که اوضاع پیش می‌رود، چیزی که در شش ماه گذشته تغییر کرده این است که ارزش‌های بازار سهام شروع به تأثیرگذاری بر ارزش‌های ارزهای دیجیتال کرده است.

               Featured image from Pixabay and the chart from Tradingview.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر