بیت کوین در هفته اول ژانویه هر سال از سال 2018، 7 درصد به 36 درصد افزایش یافته است

برخی از تحلیلگران منتظر اتفاقات بزرگی برای بیت کوین در آینده نزدیک هستند، زمانی که تمام فروش های نهادی تکمیل شده و سرمایه به بازار عرضه شود.

برخی از تحلیلگران بازار کریپتو پتانسیل اولین هفته سبز در بازارهای کریپتو در ماه ژانویه را به عنوان بخشی از آنچه الکس کروگر، اقتصاددان و معامله گر آن را “اثر هفته اول سال” می نامد، برجسته می کنند.

کروگر در 29 دسامبر اشاره کرد توییت که در چهار سال گذشته متوالی، بیت کوین (بیت کوین) در هفته اول ژانویه از بازدهی مثبتی بین 7 تا 36 درصد بین سال‌های 2018 و 2021 برخوردار بوده است.

در سال 2021، بیت کوین از 28653 دلار به 41441 دلار در هفته اول ژانویه افزایش یافت.

وقتی از کروگر پرسیده شد که در سال های گذشته چه اتفاقی افتاده است پاسخ داد، “فقط سال های 2020 و 2021 مهم هستند، بازارهای متفاوتی دارند، بنابراین هر طور که می خواهید با این دو نقطه داده رفتار کنید”.

چشم انداز خوش بینانه او برای اوایل ژانویه ناشی از انتظار او برای “جریان های ورودی صندوق” قوی است که به نظر می رسد با احساسات رائول پال، مدیرعامل Real Vision همخوانی داشته باشد. پال در مصاحبه ای در یوتیوب در 27 دسامبر گفت که او معتقد است فروش بیت کوین به پایان رسیده است. ژانویه شروع قدرتمندی خواهد داشت به عنوان سرمایه نهادی دوباره در بازار سرمایه گذاری می شود.

دیوید لیفچیتز، مدیرعامل ExoAlpha معتقد است که موسسات حتی با کمتر از 24 ساعت باقی مانده تا سال 2021 همچنان در حال فروش هستند تا بتوانند قفل کردن زیان های مالیاتی. این امکان وجود دارد که یک بازگشت در هفته اول ژانویه با این پدیده مرتبط باشد.

نایجل گرین، مدیرعامل شرکت مدیریت ثروت و فین‌تک گروه deVere معتقد است که دسامبر بدترین نمایش ماهانه بیت‌کوین از ماه می سال ۲۰۲۱ به این دلیل است که «فروشندگان وحشت‌زده عملاً ارزهای دیجیتال خود را به خریداران ثروتمند می‌دهند».

با این حال، او در بلندمدت به بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار صعودی است. گرین احساس می کند که بیت کوین می تواند از سرمایه گذاران در برابر تورم جهانی محافظت کند و “ارزهای بدون مرز، جهانی و غیرمتمرکز آینده هستند.”

با این حال، همه نسبت به کریپتو در سال 2022 خوش‌بین نیستند.

کارول الکساندر، استاد امور مالی در دانشگاه ساسکس به CNBC گفت که بیت کوین می تواند تا 10000 دلار در سال 2022 کاهش پیدا کند. او شکاک است اما معتقد است که بیت کوین ارزش اساسی ندارد و در این چرخه به اوج خود رسیده است.

مربوط: MicroStrategy 1914 بیت کوین را خریداری می کند، اکنون تقریباً 6 میلیارد دلار ارز دیجیتال دارد

برداشت آگاهانه‌تر از تاد لوونشتاین، استراتژیست ارشد سهام از یونیون بانک آمده است. نظر او این است که «شرایط طلایی»، مانند بسته‌های محرک مالی COVID و نرخ‌های بهره پایین که به نفع قیمت دارایی‌های بالا بود، رو به پایان است که تأثیر منفی قابل‌توجهی بر BTC و بازارهای سنتی در سال 2022 خواهد داشت.

شرایط طلایی در حال پایان است و موج نقدینگی در حال کاهش است که به طور نامتناسبی به طبقات دارایی های بیش از حد ارزش گذاری شده و مناطق سفته بازی از جمله ارزهای دیجیتال آسیب می رساند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس