بیت کوین پس از کاهش قیمت نهنگ‌های نگهدارنده کوتاه‌مدت به سمت هزینه‌های زنجیره‌ای، دوباره به بالای سطح ۶۶۰۰۰ دلار بازگشت.

کاهش ارزش بیت کوین تقریباً نهنگ های کوتاه مدت را تحت فشار قرار داده بود

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant Quicktake اشاره شده است پستقیمت بیت کوین در طی افت اخیر به قیمت واقعی نهنگ های نگهدارنده کوتاه مدت نزدیک شده بود، اما همچنان توانسته بود بالاتر از سطح باقی بماند.

قیمت واقعیدر اینجا به یک شاخص زنجیره ای اشاره دارد که به طور خلاصه، مبنای هزینه (یعنی قیمت خرید) سرمایه گذار متوسط ​​در بازار بیت کوین را پیگیری می کند.

زمانی که قیمت نقدی ارز دیجیتال بالاتر از این سطح معامله می‌شود، به این معنی است که سرمایه‌گذاران به طور کلی در حال حاضر در وضعیت سودهای غیرقابل تحقق هستند. از سوی دیگر، زیر بودن به معنای زیان دهی کل بازار است.

در چارچوب بحث فعلی، قیمت واقعی کل بازار بیت کوین مورد توجه نیست، بلکه تنها بخشی از آن است: دارنده کوتاه مدت (STH) نهنگ ها

STH ها به سرمایه گذاران BTC اشاره می کنند که سکه های خود را در 155 روز گذشته خریداری کرده اند، در حالی که نهنگ ها به عنوان موجودیت هایی طبقه بندی می شوند که دارای بیش از 1000 BTC هستند. به این ترتیب، نهنگ‌های STH به سرمایه‌گذاران بزرگی اشاره می‌کنند که در پنج ماه گذشته خرید کرده‌اند.

به طور طبیعی، قیمت واقعی این گروه نشان‌دهنده میانگین قیمت خرید نهنگ در پنج ماه گذشته است (و بدیهی است که این قیمت باید قیمتی باشد که ارز دیجیتال در برخی مواقع در این بازه زمانی با آن معامله شده است).

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند قیمت واقعی بیت کوین را برای نهنگ های STH در دهه گذشته نشان می دهد:

The value of the metric appears to have shot up in recent months | Source: کریپتوQuant

از نمودار، قابل مشاهده است که قیمت واقعی نهنگ های STH در کنار افزایش شدیدی که بیت کوین در سال جاری پشت سر گذاشته است، به سرعت بالا رفته است. این منطقی است، زیرا STH ها نشان دهنده دست های جدیدی هستند که وارد بازار می شوند، که با ادامه افزایش دارایی، باید با قیمت های بالاتر خرید کنند.

نه تنها این، بلکه STH هایی که سنشان از 155 روز گذشته است (یعنی کسانی که با قیمت های نسبتاً پایین خرید کرده اند) از گروه خارج می شوند، بنابراین میانگین را حتی بیشتر می کند.

گروهی که این سرمایه گذاران بالغ به آن پیشرفت می کنند به عنوان گروه شناخته می شود دارنده بلند مدت (LTH) گروه. در همان نمودار، کوانت داده‌های قیمت واقعی نهنگ‌های LTH را نیز پیوست کرده است.

به نظر می رسد که هزینه این نهنگ های کهنه کار فقط 21500 دلار است، به این معنی که این سرمایه گذاران برای صبر خود پاداش های بزرگی دریافت می کنند. در مقابل، نهنگ‌های STH قیمت واقعی 60700 دلاری دارند.

در طول کاهش اخیر بیت کوین، این دارایی به آزمایش مجدد این علامت نزدیک شده بود. چنین تست‌های مجددی در طول تاریخ منجر به واکنش‌هایی در بازار شده است و در طول دوره‌های صعودی، این واکنش اغلب به شکل خرید ظاهر می‌شود. شاید به همین دلیل باشد که ارز دیجیتال نزدیک به سطح 60700 دلار بازگشت.

قیمت بیت کوین

با آخرین بازگشت خود، بیت کوین تاکنون توانسته به سطح 66500 دلار بازگردد.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the coin has made some recovery from its recent drop | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از توماس کلی در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر