نرخ های تامین مالی بیت کوین ابتدا در ماه گذشته به زیر سطح خنثی سقوط کرد. قبل از آن، نرخ های تامین مالی برای طولانی ترین زمان در نوسان و پایین تر از خنثی بود. این روند جدید بیشتر از حد انتظار ادامه داشته است زیرا قیمت دارایی دیجیتال همچنان در حال مبارزه است. در این گزارش، نگاهی به وضعیت نرخ های تامین مالی بیت کوین و همچنین پیامدهای ادامه روند فعلی می اندازیم.

نرخ های تامین مالی زیر خنثی

زمانی که نرخ های تامین مالی بیت کوین برای اولین بار در ماه ژوئن به زیر خنثی رسید، قیمت دارایی دیجیتال همچنان بالای 30000 دلار معامله می شد. با این حال، از آن زمان به بعد، سقوط ها و سقوط های متعدد باعث شده است که ارز دیجیتال بیش از 10000 دلار از ارزش خود را از دست بدهد و همچنان در تلاش برای حفظ بالاتر از اوج چرخه قبلی خود است.

مطالب مرتبط | سکه های کریپتو با سقف متوسط ​​در ماه جولای پیشروی می کنند، بهترین راه برای آب و هوای زمستان؟

با این حال، علیرغم اصلاحات صعودی جزئی که از آن زمان تاکنون ثبت شده است، نرخ های تامین مالی از جابجایی خودداری کرده اند. در زمان نگارش این مقاله، نرخ های تامین مالی اکنون یک ماه کامل را با اعداد زیر خنثی سپری کرده اند.

بایننس و بای‌بیت برخی از برجسته‌ترین پلتفرم‌ها در محاسبه نرخ‌های تامین مالی هستند و آخرین باری که صرافی‌های ارز دیجیتال از زمان سقوط بیت‌کوین از 30000 دلار، نرخ‌های تامین مالی را در سطح خنثی دیده بودند، در اواسط ژوئن بود. در عوض، نرخ های تامین مالی شروع به بازتاب حرکت قیمت کرده اند و از آن زمان بهبود نیافته اند.

Funding rates remain below neutral | Source: Arcane Research

این اتفاق علی‌رغم افزایش علاقه باز بیت‌کوین در هفته گذشته که به بالاترین حد خود رسید. بنابراین نرخ های تامین مالی از سود باز منحرف شده و اکنون از نرخ های بازدهی پایینی که در بازار ثبت می شود پیروی می کند.

آیا بیت کوین بازیابی می شود؟

با قیمت بیت کوین بالای 20000 دلار بار دیگر، احساسات مثبتی به بازار بازگشته است. با این حال، با توجه به اینکه حمایت زیادی در این مرحله باقی نمانده است و قیمت به راحتی توسط خرس‌ها پایین می‌آید، همچنان متزلزل است.

به همین دلیل است که کاهش نرخ های تامین مالی بیت کوین همچنان یک نگرانی است. به طور طبیعی، انتظار می‌رود نرخ‌های تامین مالی زمانی که قیمت دارایی دیجیتال به همان اندازه کاهش یافته باشد، افزایش یابد. اما برعکس این موضوع تا کنون اتفاق افتاده است، به این معنی که اگر پول جدیدی وارد این فضا شود، وجود ندارد.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC recovers just below $21,000 | Source: BTCUSD on TradingView.com

برای بهبود چشمگیر قیمت بیت کوین، باید شاهد افزایش نرخ های تامین مالی باشیم. هنگامی که احساسات در میان معامله گران متجاوز افزایش می یابد، بازار گسترده تر مطمئناً دنبال خواهد شد.

مطالب مرتبط | قیمت بیت کوین چهار هفته در اوج قیمت های سال 2017 خرج می کند، بعد چه می شود؟

علاوه بر این، نرخ تورم گزارش CPI در روز چهارشنبه بالاتر از حد انتظار بود. در حالی که این امر منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است، اما مدت کوتاهی بوده است. برای حفظ این امر، بازار باید شاهد شتاب خرید بیشتری باشد.

Featured image from CNBC, charts from Arcane Research and TradingView.com

دنبال کردن بهترین Owie در توییتر برای بینش های بازار، به روز رسانی ها، و گاه به گاه توییت های خنده دار…

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر