بیت کوین و آلت کوین های منتخب نزدیک به بالاترین حد اخیر خود به تثبیت ادامه می دهند و احتمال شکست صعودی را افزایش می دهند.

تجزیه و تحلیل قیمت 1/27: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، DOGE، MATIC، DOT، LTC، AVAX


پس از دو هفته صعود خیره کننده، بیت کوین (بیت کوین) قیمت در این هفته تا حد زیادی ثابت بوده است. این یک علامت مثبت است زیرا نشان می دهد که فعالان بازار قبل از برگزاری جلسات بانک مرکزی در هفته آینده عصبی نمی شوند. فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان قرار است تصمیمات سیاستی خود را هفته آینده اعلام کنند.

پس از مخارج اصلی مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) اعتماد خریداران افزایش یافت. داده ها برای دسامبر کندترین نرخ رشد سالانه از اکتبر 2021 را نشان داد. PCE اصلی 4.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و انتظارات تحلیلگران را برآورده کرد.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

طبق گزارش مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات و استراتژی ماتریکسپورت، موسسات ایالات متحده بازارهای ارزهای دیجیتال را رها نکرده اند. شرکت خدمات مالی با این فرض به این نتیجه رسید که اگر سودها در ساعات معاملاتی ایالات متحده اتفاق افتاده است، به این دلیل است که موسسات در حال خرید هستند. با استفاده از این معیار، این شرکت اعلام کرد که 85 درصد از افزایش در ژانویه به دلیل خرید نهادی بوده است.

آیا بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های منتخب می‌توانند از اقدامات محدود به محدوده خود کناره‌گیری کنند و روند صعودی را از سر بگیرند؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

بیت کوین در 25 ژانویه به 23,816 دلار افزایش یافت، اما خریداران نتوانستند سطوح بالاتر را که از فتیله بلند کندل روز مشاهده می شود، حفظ کنند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

شکست مکرر ارز BTC/USDT در حفظ بالای 23000 دلار ممکن است معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند تا با سود خارج شوند. پشتیبانی فوری 22292 دلار است. اگر این سطح کاهش پیدا کند، عقب نشینی می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (21172 دلار) برسد.

این سطح مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا بازگشت شدید آن نشان دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین تر است. سپس این ارز می تواند دوباره حرکت صعودی خود را دوباره شروع کند و به مقاومت پیش رو بحرانی در 25211 دلار برسد.

از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، این نشان می دهد که خریداران ممکن است به سمت خروج عجله کنند. فروشندگان ممکن است دوباره کنترل خود را زیر 20400 دلار بدست آورند.

ETH/USDT

خریداران نمی توانند بر اساس اتر (ETH) بازگشت قوی متحرک متحرک نمایی 20 روزه (1520 دلار) در 25 ژانویه، که نشان می دهد فروشندگان با برگشت نزدیک به مقاومت پیش رو 1680 دلار می فروشند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان باید قیمت را به زیر سطح حمایت افقی نزدیک به 1500 دلار ببرند تا برتری کوتاه مدت را به نفع خود متمایل کنند. سپس ارز ETH/USDT می تواند کاهش خود را به سمت حمایت قوی در 1352 دلار آغاز کند.

اگر خریداران بخواهند از این دیدگاه نزولی کوتاه مدت اجتناب کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای مقاومت پیش رو در 1680 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این ارز می تواند سفر خود را به 2000 دلار و با توقف کوتاه در 1800 دلار آغاز کند.

BNB/USDT

BNB (BNB) در چند روز گذشته بین متحرک نمایی 20 روزه (293 دلار) و مقاومت پیش رو 318 دلار قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که خریداران در حال خرید نزول به میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند و فروشنده ها در صعود نزدیک به 318 دلار می‌فروشند.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران یک برتری جزئی دارند. برای ایجاد این برتری، خریداران باید قیمت بالای 318 دلار را به حرکت درآورند و حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، ارز BNB/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 360 دلار افزایش پیدا کند.

فروشندگان احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد به شدت از سطح 318 دلار محافظت کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، ارز می تواند به 281 دلار کاهش پیدا کند. این سطح ممکن است به عنوان یک حمایت جزئی عمل کند، اما در صورت شکست، این ارز می تواند میانگین متحرک ساده 50 روزه (270 دلار) را لمس کند.

XRP/USDT

XRP (XRP) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.39 دلار) در 25 ژانویه حرکت کرد و از مقاومت پیش رو 0.42 دلار بالاتر رفت، اما خریداران نتوانستند قیمت بالاتر از آن را حفظ کنند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

شکست مکرر در رفع مقاومت پیش رو ممکن است گاوهای کوتاه مدت را وسوسه کند که با سود خارج شوند. این می تواند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشد و درها را برای افت احتمالی به SMA 50 روزه (0.37 دلار) باز کند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش پیدا کند و از منطقه 0.42 دلار به 0.44 دلار صعود کند، این دیدگاه منفی می تواند در کوتاه مدت باطل شود. سپس ارز XRP/USDT می‌تواند یک صعود قوی را آغاز کند که می‌تواند 0.51 دلار را تجربه کند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در 26 ژانویه از مقاومت پیش رو 0.38 دلار بالاتر رفت اما خریداران نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که اگر مقاومتی به طور مکرر سوراخ شود، تمایل به ضعیف شدن دارد.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت پیش رو حرکت دهند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، ارز ADA/USDT می تواند به 0.44 دلار افزایش پیدا کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل کند، اما اگر خریداران زمین زیادی را رها نکنند، ارز می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

شیب متحرک نمایی 20 روزه نشان دهنده برتری برای خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI هشدار می دهد که حرکت صعودی ممکن است در حال تضعیف باشد. فروشنده ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند تا اصلاح عمیق‌تری به SMA 50 روزه (0.30 دلار) آغاز کنند.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) از متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) در 25 ژانویه برگشت، اما خریداران نتوانستند به بهبودی در 26 ژانویه ادامه دهند. قیمت کاهش یافت و در 27 ژانویه به میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کرد.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

ارز DOGE/USDT در چند روز گذشته بین 0.09 دلار و متحرک نمایی 20 روزه گیر کرده است. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بالای 0.09 دلار برسد، احتمال صعود به مقاومت بعدی در 0.11 دلار افزایش می یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، این نشان می دهد که خریداران کنترل خود را از دست می دهند. سپس این ارز می تواند به حمایت قوی در 0.07 دلار برسد. چنین حرکتی می‌تواند به یک اقدام محدود بین 0.07 دلار و 0.09 دلار برای چند روز دیگر اشاره کند.

MATIC/USDT

چند ضلعی (MATIC) از متحرک نمایی 20 روزه (0.97 دلار) در 25 ژانویه بازگشت و به بالای مقاومت مهم 1.05 دلار در 26 ژانویه صعود کرد. شکست بالای این سطح نشان می دهد که عدم قطعیت دامنه به نفع خریداران برطرف شده است.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

خریداران به حرکت خود ادامه دادند و ارز MATIC/USDT در 27 ژانویه از مقاومت جزئی 1.16 دلار عبور کرد. این مسیر را برای صعود احتمالی به 1.30 دلار باز می کند، جایی که فروشندگان ممکن است دوباره دفاعی قوی داشته باشند. اگر خریداران بر این مقاومت غلبه کنند، صعود می تواند تا 1.50 دلار افزایش پیدا کند.

برعکس، اگر قیمت به شدت کاهش پیدا کند و به زیر 1.05 دلار برسد، نشان می دهد که شکست ممکن است یک تله گاو باشد. سپس این ارز می تواند تا 0.91 دلار کاهش پیدا کند.

مربوط: تجمع لایت کوین ‘سر جعلی’؟ مشخصات فنی قیمت LTC به ریزش 65 درصدی اشاره دارد

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در چند روز گذشته بین متحرک نمایی 20 روزه (85 دلار) و مقاومت پیش رو 92 دلار در نوسان بوده است. این نشان دهنده عدم اطمینان در بین خریداران و فروشندگان در مورد حرکت جهت بعدی است.

نمودار روزانه LTC/USDT. منبع: TradingView

اگرچه میانگین های متحرک صعودی نشان دهنده برتری برای خریداران است، واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که به نظر می رسد فشار خرید در حال کاهش است. اگر فروشندگان موفق شوند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، دست برتر را به دست خواهند آورد.

این می تواند باعث توقف معامله گران کوتاه مدت شود و ارز LTC/USDT می تواند به 81 دلار و بعداً به 75 دلار ریزش کند.

اگر خریداران بخواهند تسلط خود را نشان دهند، باید قیمت بالای 92 دلار را حفظ کنند. این می تواند نشانه از سرگیری روند صعودی باشد. این ارز پس از آن می تواند به 100 دلار و متعاقباً به 107 دلار برسد.

DOT/USDT

پولکادوت (نقطه) در چند روز گذشته نزدیک به خط مقاومت معامله می شود. معمولاً یک تثبیت فشرده نزدیک به یک مقاومت بالاسری قوی نشان می‌دهد که خریداران در حالی که پیش‌بینی می‌کنند حرکت بالاتری داشته باشند، موقعیت خود را حفظ می‌کنند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط مقاومت منجنیق کنند، ارز DOT/USDT می‌تواند یک تغییر روند بالقوه را نشان دهد. سپس این ارز می تواند سفر خود را به سمت 8.05 دلار و با توقف کوتاه در 7.42 دلار آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت نتواند بالاتر از خط مقاومت حفظ شود، نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش می یابد. این می تواند رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت را جلب کند. این ارز می تواند ابتدا تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5.88 دلار) ریزش کند و اگر این سطح ریزش کند، کاهش می تواند به 5.50 دلار برسد.

AVAX/USDT

خریداران سعی کردند بهمن را به جلو ببرند (AVAX) بالای خط مقاومت در 26 ژانویه اما فروشندگان تلاش آنها را ناکام گذاشتند. خریداران زمین را به فروشندگان واگذار نکردند و دوباره در 27 ژانویه در تلاش برای غلبه بر سد هستند.

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک صعودی و RSI نزدیک به محدوده خرید بیش از حد نشان می‌دهند که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر قیمت بالاتر از خط مقاومت بشکند، ارز AVAX/USDT می تواند تا 22 دلار و پس از آن به 24 دلار افزایش پیدا کند.

از جنبه نزولی، شکست و تثبیت شدن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (16.31 دلار) اولین نشانه کاهش فشار خرید خواهد بود. این می تواند درها را برای کاهش احتمالی به 14.65 دلار و پس از آن به SMA 50 روزه (13.69 دلار) باز کند.

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسندگان است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر