معامله گران کریپتو منتظر نتیجه FOMC امروز هستند و این امکان وجود دارد که اگر اظهارات پاول به وضعیت اقتصاد ایالات متحده اشاره کند، نزولی اخیر می تواند مسیر خود را معکوس کند.

تجزیه و تحلیل قیمت 2/1: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، DOGE، MATIC، DOT، LTC، AVAX


بیت کوین (بیت کوین) در ژانویه حدود 40 درصد افزایش یافت که بهترین نتیجه آن در اولین ماه سال از سال 2013 است. صعود شدید باعث تغییر در احساسات و بازارهای آتی شد که شاهد آن بودند. عقب ماندگی در نوامبر و دسامبر آغاز شده تجارت در یک کانتانگو سالم به گزارش گلس‌نود، در ماه ژانویه.

بیرون آمدن از بازار نزولی، یک صعود که توسط رهبران به جای عقب مانده ها هدایت می شود، نشانه این است که روند ریزش ممکن است آغاز شده باشد. افزایش در تسلط بیت کوین از حدود 38 درصد در ماه نوامبر به بالای 42 درصد در ژانویه نشان می دهد که سرمایه گذاران هوشمند ممکن است شروع به فشردگی بیت کوین در سطوح پایین تر کرده باشند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

پس از حرکت صعودی قوی در ژانویه، سوال بزرگ بعدی این است که بیت کوین در فوریه چگونه عمل خواهد کرد. داده های Coinglass نشان می دهد که از سال 2013، بیت کوین در ماه فوریه در قرمز بسته شده است فقط در سال های 2014 و 2020. اگر تاریخ تکرار شود، احتمال تثبیت شدن مثبت در فوریه زیاد است، اما ممکن است سرعت صعود کاهش پیدا کند.

آیا بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌توانند در محدوده محدود باقی بمانند و سود را تثبیت کنند یا معامله‌گران سود خود را ثبت می‌کنند و قیمت‌ها را پایین می‌آورند؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

بیت کوین در 30 ژانویه به زیر سطح شکسته شده 22,800 دلار ریزش کرد، اما خریداران در سطوح پایین تری خرید کردند و قیمت را به بالای 23,000 دلار در 31 ژانویه رساندند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک شیب دار و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه بیش از حد خرید نشان می دهد که خریداران در کنترل هستند. حتی اگر قیمت به زیر 22800 دلار کاهش پیدا کند، ارز BTC/USDT احتمالاً در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (21936 دلار) پشتیبانی خواهد کرد.

بازگشت قوی به سطح فعلی یا متحرک نمایی 20 روزه می تواند دوباره ارز را به سمت مقاومت بالای 24000 دلار سوق دهد.

استراحت و تثبیت شدن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می تواند اولین علامتی باشد که خریداران ممکن است به سمت خروجی عجله کنند. یک حمایت جزئی در 21,480 دلار وجود دارد، اما اگر تسلیم شود، این ارز می تواند سطح بحرانی روانی 20,000 دلار را دوباره آزمایش کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) از متحرک متحرک نمایی 20 روزه (1546 دلار) در 31 ژانویه ظاهر شد، اما این بازگشت قدرتی ندارد. این نشان دهنده عدم خرید تهاجمی خریداران است.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان سعی خواهند کرد با پایین کشیدن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حمایت قوی در 1500 دلار، برتری را به نفع خود تغییر دهند. اگر آنها موفق شوند، ارز ETH/USDT می تواند به حمایت مهم در 1352 دلار بازگردد. یک حرکت قوی از این سطح می تواند برای مدتی نشان دهنده یک عمل محدود بین 1352 تا 1680 دلار باشد.

اگر خریداران بخواهند تسلط خود را حفظ کنند، باید به شدت از متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند و قیمت را به بالای 1680 دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، ارز می تواند به 1800 دلار و در نهایت به 2000 دلار افزایش پیدا کند.

BNB/USDT

BNB (BNB) یک الگوی شمعدانی درون روز را در 31 ژانویه تشکیل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین خریداران و فروشندگان است.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (300 دلار) برسد، برتری کوتاه مدت می تواند به نفع فروشندگان باشد. ارز BNB/USDT سپس می تواند تا 280 دلار و پس از آن به SMA 50 روزه (273 دلار) ریزش کند. انتظار می رود خریداران با قدرت از این منطقه دفاع کنند.

در روند صعودی، خریداران باید با 318 دلار از سد سخت غلبه کنند تا دست برتر را به دست آورند. هیچ مقاومت عمده ای بین 318 تا 360 دلار وجود ندارد، از این رو این ارز ممکن است این فاصله را در مدت زمان کوتاهی طی کند.

XRP/USDT

XRP (XRP) در 30 ژانویه به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.40 دلار) ریزش کرد، اما فروشندگان نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خریدار ها در حال خرید در شیب است.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه در حال صاف شدن است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد، که نشان دهنده یک محدوده ی حرکتی رنج در کوتاه مدت است. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، ارز XRP/USDT می تواند به SMA 50 روزه (0.37 دلار) ریزش کند که ممکن است به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. سپس این ارز ارز می‌تواند به منطقه بالای 0.42 تا 0.44 دلار صعود کند

اگر خریداران بخواهند دست برتر را به دست آورند، باید قیمت را بالاتر از مقاومت پیش رو بگذارند. سپس این ارز می تواند سرعت خود را افزایش دهد و تا 0.51 دلار و پس از آن به 0.55 دلار افزایش پیدا کند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) از متحرک نمایی 20 روزه (0.36 دلار) در 31 ژانویه به دست آمد، اما خریداران نتوانستند با 0.40 دلار بر سد غلبه کنند. این نشان می دهد که خریداران ممکن است خسته باشند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان سعی خواهند کرد با کشیدن قیمت به زیر حمایت 20 روزه متحرک متحرک (EMA) موقعیت خود را تقویت کنند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، ارز ADA/USDT می تواند وارد فاز اصلاحی کوتاه مدت شود. یک پشتیبانی جزئی در 0.32 دلار وجود دارد، اما اگر شکست خورد، پشتیبانی بعدی در 0.30 دلار است.

EMA 20 روزه از 4 ژانویه نقض نشده است، بنابراین خریداران تمام تلاش خود را برای دفاع از آن انجام خواهند داد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش پیدا کند و به بالای 0.40 دلار برسد، نشان دهنده این است که حرکت صعودی ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد. سپس این ارز می تواند تا 0.44 دلار افزایش پیدا کند.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) مقاومت 0.09 دلار را شکست و در 31 ژانویه نزدیک به 0.10 دلار افزایش یافت. این یک علامت مثبت است اما فروشندگان تمایلی برای تسلیم ندارند. فروشندگان قیمت را در 1 فوریه به 0.09 دلار رساندند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (0.09 دلار) سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. این می تواند چشم انداز یک صعود را به 0.11 دلار افزایش دهد، جایی که فروشندگان ممکن است دوباره چالش بزرگی را ایجاد کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، این ارز می تواند به SMA 50 روزه (0.08 دلار) و بعداً به 0.07 دلار ریزش کند.

MATIC/USDT

چند ضلعی (MATIC) حرکت سطحی از سطح شکسته شده 1.05 دلار در 30 ژانویه نشان دهنده تقاضای ضعیف در سطوح پایین تر است. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به متحرک نمایی 20 روزه (1.03 دلار) برسانند.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بخواهند حرکت صعودی دست نخورده باقی بماند، باید از متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند. اگر قیمت بالا برود و به بالای 1.13 دلار برسد، ممکن است خرید افزایش پیدا کند و ارز MATIC/USDT می تواند تا 1.30 دلار افزایش پیدا کند.

برعکس، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ریزش کند، می‌تواند چندین گاو تهاجمی را که ممکن است مدت‌ها بالاتر از 1.05 دلار رفته باشند، به دام بیاندازد. این می تواند منجر به انحلال طولانی مدت شود و این ارز ممکن است به SMA 50 روزه (0.90 دلار) ریزش کند.

مربوط: ناجا رابرتز، مدافع بیت کوین توضیح می دهد که چرا بیت کوین ابزاری برای توانمندسازی است

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) از متحرک نمایی 20 روزه (88 دلار) در 30 ژانویه برگشت، که نشان می دهد روند صعودی دست نخورده باقی مانده است و سطوح پایین تر در حال جذب خریداران هستند.

نمودار روزانه LTC/USDT. منبع: TradingView

شیب متحرک نمایی 20 روزه و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده برتری برای خریداران است. ارز LTC/USDT ابتدا می تواند به 100 دلار برسد، جایی که فروشندگان ممکن است دوباره مقاومت قوی داشته باشند. اگر خریداران از این سطح زمین خود را رها نکنند، این ارز می تواند به سمت شمال به سمت 107 دلار ادامه دهد.

اولین علامت ضعف، وقفه و تثبیت شدن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود. این می تواند نشان دهنده رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت باشد. سپس این ارز می تواند تا 81 دلار کاهش پیدا کند.

DOT/USDT

اگرچه خریداران پولکادوت را هل دادند (نقطه) در چند روز گذشته در چند نوبت بالای خط مقاومت نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که فروشندگان به شدت از این سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.04 دلار) تسلط خود را افزایش دهند در حالی که خریداران تلاش خواهند کرد از حمایت محافظت کنند. اگر فروشنده ها بالاتر بروند، ارز DOT/USDT می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را تا 5.50 دلار و سپس به SMA 50 روزه (5.24 دلار) آغاز کند.

در صورتی که خریداران با موفقیت از متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند، می‌تواند احتمال صعود به بالای مقاومت پیش رو را در 6.84 دلار افزایش دهد. سپس این ارز می تواند با توقف کوتاه در 7.42 دلار به سمت 8 دلار شتاب بگیرد.

AVAX/USDT

بهمن (AVAX) از مقاومت افقی در 22 دلار در 28 ژانویه کاهش یافت و از خط مقاومت در 1 فوریه به سطح شکسته شده رسید.

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (17.87 دلار) درست زیر خط مقاومت است، بنابراین احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند. اگر قیمت از این منطقه حمایتی بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت است و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. خریداران سپس سعی خواهند کرد ارز AVAX/USDT را به بالای 22 دلار برسانند و به سمت 30 دلار شروع کنند.

فروشندگان احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر این کار را انجام دهند، ارز می تواند به سمت SMA 50 روزه (14.41 دلار) حرکت کند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر