یک تحلیلگر معروف و محافظه‌کار ارز دیجیتال در مورد قیمت بیت‌کوین اظهارنظری صعودی ارائه کرد. به گفته یک یوتیوبر، گسترش بیشتر دارایی دیجیتال باعث افزایش مداوم بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد شد.

در یک ویدیوی YouTube، InvestAnswers نشان داد که بیت کوین به کاهش بازده نزدیک می شود. کاهش بازده زمانی است که دارایی به نقطه ای می رسد که افزایش سرمایه گذاری آتی سود کمتری را به همراه دارد. این تحلیلگر ارزهای دیجیتال گفت که بیت کوین در هر چرخه جدید بازار پنج برابر کمتر از دوره قبلی سود کمتری به سرمایه گذاران می دهد.

مطالب مرتبط: قیمت بیت کوین به 19000 دلار سقوط می کند، اما در برابر سایر دارایی ها قوی می ماند

بیت کوین تا سال 2030 میلیون ها دلار معامله می شود

با این حال، تحلیلگران دیدگاه متفاوتی در مورد بیت کوین ارائه کردند که در تضاد با کاهش ظاهری بازده دارایی دیجیتال بود. آنها اشاره کردند که ارزش شبکه ها با افزایش تعداد شرکت کنندگان طبق قانون متکالف افزایش می یابد.

اگر بیت‌کوین از روند شبکه‌های مخرب مانند تلفن‌های همراه و اینترنت پیروی کند، اعمال قانون Metcalfe سناریوی موردی صعودی را برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کند. در این راستا، در نظر گرفتن قیمت آتی بیت کوین، آن را تا سال 2030 به بیش از یک میلیون دلار خواهد رساند.

میزبان روشن کرد که این پیش‌بینی کاملاً مبتنی بر احتمال علمی است که قانون متکالف برای ارز دیجیتال شماره یک در جهان دارد. با این حال، این موضوع مشمول خیال پردازی نیست. به گفته این تحلیلگر، پذیرش دارایی های دیجیتال بیت کوین از الگوهای تاریخی فناوری های قبلی پیروی می کند.

کاملاً مانند InvestAnswers، چندین کاربر در سراسر اینترنت مشاهده شده اند که از افزایش قیمت بیت کوین در آینده حمایت می کند.

قیمت بیت کوین پس از عبور از 20 هزار دلار به سطح 19000 دلار سقوط کرد. | منبع: نمودار قیمت BTCUSD از TradingView.com

چرخه های بازار ارزهای دیجیتال

از آنجایی که گمانه زنی ها می گوید بیت کوین در بلندمدت همچنان صعودی است، بسیاری مشتاقانه منتظر استفاده از چرخه بعدی بازار هستند.

چرخه بازار توضیح می دهد جزر و مد یک بازار معمولاً بازارهای جدید شروع کندی دارند. آن‌ها از نقطه‌ای انتخاب می‌کنند که مردم علاقه‌ای نشان نمی‌دهند یا اصلاً علاقه نشان نمی‌دهند. اما با شروع افزایش علاقه به دارایی، تقاضا افزایش می یابد و در نتیجه قیمت آن شروع به تورم می کند. یک چرخه کامل بازار دارای چهار مرحله است: انباشت، نشانه گذاری، توزیع و نشانه گذاری.

مطالب مرتبط: بیانیه Do Kwon: یک محرک احتمالی برای افزایش قیمت توکن های Terra

همانطور که افزایش علاقه قیمت کالا را به بالاترین حد جدید می برد، به نقطه ای می رسد که در نهایت به اوج خود می رسد. سرمایه گذاران از بازده خود راضی می شوند. و سپس فروش دارایی باعث فشار فروش فوق العاده می شود. بنابراین، قیمت شروع به کاهش می کند. پس از پایان یک چرخه بازار، چرخه بعدی به زودی آغاز می شود.

اقدام قیمت بیت کوین

بیت کوین تقریباً بین 22000 تا 18000 دلار در بیشتر سه ماهه سوم سال جاری بوده است. سرمایه‌گذاران به شدت به وضعیت بازار گسترده‌تر به‌عنوان راه‌گشایی برای پمپاژ وجوه به دارایی‌های پرخطر مانند بیت‌کوین نگاه می‌کنند.

Featured image from Pixabay and chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر