تعداد DAO ها همراه با افزایش آرا و پیشنهادات 8 برابر افزایش می یابد

تعداد کل DAO ها در طول 12 ماه گذشته همراه با نرخ مشارکت آنها به طور چشمگیری افزایش یافته است، اما ممکن است به این معنی نباشد که حکمرانی غیرمتمرکز در حال گسترش است.

تعداد کل سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO)، تعداد پیشنهادهای حاکمیتی ارائه شده و تعداد آرای صادره، همگی رشد خیره‌کننده 8 برابری را در 12 ماه گذشته داشته‌اند.

داده های گردآوری شده توسط Snapshot Labs، به اشتراک گذاشته شده توسط Electric Capital Engineer Emre Caliskan در 9 ژوئن توییت، تاکید کرد که تعداد DAO 8.8 برابر شده است، از 700 در می 2021 به 6000 در حال حاضر. تعداد پیشنهادات 8.5 برابر و تعداد کل رای ها 8.3 برابر در 12 ماه گذشته افزایش یافته است، از 448000 به 3.7 میلیون.

Snapshot یک پورتال مشارکت غیرمتمرکز حاکمیتی است که در آن اعضای DAO می توانند ابتکارات جدیدی را پیشنهاد کرده و به آنها رأی دهند، داده ها با همکاری Electric Capital، یک شرکت سرمایه گذاری Web3 گردآوری شده است.

در حالی که یافته ها امیدوارکننده به نظر می رسند حکمرانی غیر متمرکز در مدل‌ها، افزایش مشارکت تنها توسط تعداد انگشت شماری از بیشتر آنها انجام شد DAO های فعال. پیشنهادهای جدید عمدتاً از 10٪ DAOها ارائه شده است، در حالی که 60٪ از DAOها از زمان شروع خود سه یا کمتر پیشنهاد داشته اند.

با این وجود، رشد کلی یک نمایش چشمگیر از اعتماد به ساختار DAO است.

ردیابی رقیب DAO ابزار DeepDAO ارقام کمی متفاوت دارد و نشان می دهد که تا 10 ژوئن تنها 4833 DAOS وجود دارد.

مربوط: ApeCoin DAO رسما از باقی ماندن در اکوسیستم اتریوم حمایت می کند

Caliskan افزایش پیشنهادهای جدید را به محبوبیت و پوشش گسترده Constitution DAO نسبت داد. این سازمانی بود که نوامبر گذشته با هدف خرید نسخه اصلی قانون اساسی ایالات متحده تأسیس شد. DAO بود در آخرین لحظه پیشی گرفتناما ثابت کرد که چنین سازمان هایی می توانند داشته باشند.

بیشتر پیشنهادات DAO فقط از 10٪ سازمان ها ارائه می شود.

طبق گفته DeepDAO، PancakeSwap و Decentraland دو DAO برتر از نظر تعداد پیشنهاد با 3300 و 1200 هستند. تنها 72 سازمان برتر تا زمان نگارش حداقل 100 پیشنهاد دارند.

علیرغم اعداد کلی امیدوارکننده در رشد DAO، پیش نویس لایحه 7 ژوئن سنای ایالات متحده می تواند رشد آنها را محدود کند اگر هیچ تغییری در آن ایجاد نشود. در ابتدا همه پروژه‌های ارز دیجیتال را فرا می‌خواند تا در دولت ثبت نام کنند و هویت کاربران و بنیان‌گذاران خود را فاش کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس