بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال بیهوده نیست. اکثر ارزهای رمزپایه اصلی روز شنبه به طور باورنکردنی افت کرده اند و این شامل بیت کوین (BTC) نیز می شود، اما به نظر نمی رسد که تکان بخورد.

بیت کوین در اواخر روز جمعه با افت 4 درصدی، بر اساس نمودارهای Coingecko که از آب های خطرناک در معاملات خبر می دهد، با افت 4 درصدی، با قیمت 39510 دلار معامله شد. معامله گران با این روند متحمل زیان های عظیمی در حقوق صاحبان سهام شده اند.

اگرچه این مایه تسلی است که در حال حاضر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اغلب از نظر نوسانات در نرخ بهره و ارزش بازار به سهام مرتبط هستند.

مطلب پیشنهادی | توکن های متاورس در Overdrive، از بیت کوین و اتریوم پیشی می گیرند

افت بزرگ 4 درصدی برای بیت کوین

چهار درصد ممکن است برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بسیار کوچک باشد. با این افت بزرگ، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به طور فزاینده‌ای از خطرات آگاه هستند و تصمیم گرفته‌اند در حاشیه منتظر بمانند و ببینند در آینده چه اتفاقی می‌افتد تا اینکه در این مسیر ضررهای شدیدی را متحمل شوند.

با این حال، اقدام نکردن در زمان مناسب می تواند به بازده بازار آسیب برساند و کاهش دهد.

آلت کوین ها نیز در مقایسه با بیت کوین کاهش بیشتری پیدا کردند. اساساً، عملکرد کمتر آلتکوین ها در هنگام قرار گرفتن با سایر ارزهای ارز دیجیتال شده به ویژه بیت کوین، معمول است، زیرا در مقایسه با بیت کوین دارای ریسک بالاتری است.

با وجود افت، بیت کوین ثابت می ماند

در یک نکته مثبت تر، تحلیل بر اساس اندیکاتور نشان داده اند که بیت کوین حتی با کاهش حرکت قیمت، قرار است در 38500 دلار پایدارتر باشد. معامله گران همیشه به دنبال افزایش غیرمنتظره قیمت ها هستند، بنابراین روند نزولی بیت کوین ممکن است کسب سود در این نوسانات نامنظم قیمت را برای معامله گران آپشن کاملاً سخت کند.

BTC total market cap at $755. billion on the weekend chart | Source: TradingView.com

مطلب پیشنهادی | حرکت از بیت کوین – آیا شیبا اینو طلای ارز دیجیتال بعدی است؟

روندهای فعلی که در دنیای کریپتو و متاورس می چرخند می توانند بر نحوه رفتار معامله گران تأثیر زیادی بگذارند. به عنوان مثال، زمانی که آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران BitMEX گفت که سقوط قریب الوقوع قیمت BTC در حدود 30000 دلار وجود دارد، معامله گرانی دنبال کردند که بیت کوین خود را فروختند.

این امر باعث شد تا معامله‌گران تماس‌های اختیاری ماه می و ژوئن خود را دیوانه‌وار به فروش برسانند و باعث کاهش برگشت ریسک از -6% به -10% برای بیت‌کوین و اتریوم شد.

هنوز یک روند صعودی

با ثبت پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته، این امر احساسات نزولی به حداقل رسیده در سمت معامله‌گران گزینه را نیز برجسته می‌کند. محتاط بودن معامله گران در این مقطع زمانی کاملاً قابل پیش بینی است.

به طور کلی، فعالیت‌های معاملاتی بازار ارزهای دیجیتال جهانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به 1.88 دلار رسیده است که در 24 ساعت گذشته حداقل سود مشاهده شده است. با این حال، حجم کل معاملات به حدود 18 درصد افزایش یافت.

در حالی که سیاست پولی بسیار سخت‌گیرانه بر دارایی‌های سفته‌بازی مانند ارزهای دیجیتال و سهام تأثیر منفی گذاشته است، شاخص‌ها به وضوح نشان می‌دهند که برای مدتی صعودی خواهد ماند.

Featured image from EPA-EFE, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر