داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که جریان‌های ورودی صرافی اتریوم اخیراً به مقادیر پایین کاهش یافته است، نشانه‌ای که می‌تواند برای قیمت کریپتو صعودی باشد.

در هفته‌های اخیر جریان‌های ورودی 7 روزه مبادلات MA اتریوم کاهش یافته است

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، با نزدیک شدن به ادغام PoS، قیمت ETH معکوس شده است.

جریان مبادله ای” شاخصی است که مقدار کل اتریوم را که به کیف پول تمام صرافی های متمرکز منتقل می شود اندازه گیری می کند.

هنگامی که ارزش این متریک بالا می رود، به این معنی است که تعداد زیادی سکه در حال حاضر در صرافی ها سپرده می شود. از آنجایی که سرمایه گذاران معمولاً برای اهداف فروش به صرافی ها منتقل می شوند، چنین روندی می تواند برای قیمت کریپتو نزولی باشد.

از سوی دیگر، مقادیر پایین اندیکاتور می تواند نشان دهد که دارندگان در حال حاضر سکه های زیادی را به صرافی ها ارسال نمی کنند. بسته به اینکه آیا آنها نیز عقب نشینی می کنند یا خیر، این روند می تواند برای ارزش ETH صعودی یا خنثی باشد.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند میانگین متحرک ۷ روزه اتریوم ورودی همه مبادلات را در شش ماه گذشته نشان می‌دهد:

 The 7-day MA value of the metric seems to have been going down in recent days | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، جریان ورودی تبادل اتریوم در ماه ژوئن به شدت افزایش یافت و به اوج خود رسید. قیمت به طور همزمان به دلیل فروش بسیار ضربه خورد.

به دنبال این افزایش، ارزش این شاخص شروع به کاهش کرد. تقریباً زمانی که توسعه دهندگان ETH تاریخ 19 سپتامبر را برای ادغام PoS اعلام کردند، قیمت سکه شروع به بهبود کرد زیرا جریان ورودی به روند کاهشی ادامه داد.

اکنون معیار خود را در مقادیر بسیار پایین می یابد. در سال 2022 که در ماه مارس بازگشته بود، تنها یک افت کمتر از مقادیر فعلی داشته است.

این مقادیر پایین ورودی می‌تواند به این معنا باشد که اتریوم ممکن است در آینده نزدیک شاهد حرکت صعودی بیشتری باشد تا زمانی که فشار فروش خاموش بماند.

نمودار همچنین داده هایی را برای “علاقه بازیکی دیگر از شاخص های زنجیره ای که میزان موقعیت های باز شده در حال حاضر در بازار مشتقات را اندازه گیری می کند.

به نظر می رسد که موقعیت های ETH اخیراً رشد خاصی داشته است. یک بازار آتی فعال می تواند به دلیل مازاد اهرم، نوسانات بیشتری را به همراه داشته باشد، و در سال جاری تاکنون، علاقه باز بالا برای قیمت کریپتو سازنده نبوده است.

قیمت ETH

در زمان نگارش، قیمت اتریوم حدود 1.7 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته 12 درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 56 درصد افزایش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت سکه را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت اتریوم

Looks like the value of the crypto has moved sideways recently | Source: ETHUSD on TradingView
Featured image from Bastian Riccardi on Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر