حلقه بزنید تا «نسخه رسمی» USDC را به صورت بومی در Arbitrum راه اندازی کنید

Circle توسعه‌دهنده استیبل کوین USDC، نسخه فعلی توکن خود را با نسخه‌ای که به صورت بومی در شبکه Arbitrum اجرا می‌شود جایگزین خواهد کرد.

Circle اخیراً برنامه‌هایی را برای عرضه نسخه بومی جدید USD Coin خود در 8 ژوئن اعلام کرد.USDC) استیبل کوین در شبکه آربیتروم.

طبق یک پست وبلاگ، Circle نسخه موجود USDC را جایگزین خواهد کرد، یک توکن مبتنی بر اتریوم که به Arbitrum پل شده است، با یک توکن بومی که در خود شبکه Arbitrum اجرا می شود و ساکن است:

این نسخه رسمی USDC خواهد بود که در اکوسیستم Arbitrum به رسمیت شناخته شده است و در نهایت جایگزین نسخه پل شده فعلی USDC خواهد شد که از اتریوم می آید.

قبل از راه‌اندازی، Circle قصد دارد نام نسخه موجود USDC مبتنی بر اتریوم را به «USDC.e» تغییر دهد. نسخه اصلی به عنوان “USDC پل شده” و نسخه جدید مبتنی بر Arbitrum ظاهر “USDC” را خواهد پوشید.

هدف از این تلاش، به گفته Circle، سرعت بخشیدن به تراکنش ها از طریق استفاده از پروتکل های انتقال زنجیره ای متقابل (CCTP) است.

CCTP پروتکل‌هایی هستند که انتقال دارایی‌ها را بین بلاک چین انجام می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند نقدینگی را متحد کنند و از دارایی‌های کریپتو و Web3 در سراسر پورتفولیوها پشتیبانی کنند.

تیم Arbitrum می‌نویسد: «این USDC را قادر می‌سازد تا در عرض چند دقیقه به‌صورت بومی به اتریوم (و سایر زنجیره‌های پشتیبانی‌شده) حرکت کند، و افزود: «دیگر تاخیری در برداشت وجود ندارد».

تغییرات USDC در حالی اتفاق می‌افتد که بازار کلی برای استیبل کوین‌ها – ارزهای ارز دیجیتال شده مانند USDC که برای معامله در ارزش دقیق یک ارز فیات یا نزدیک به آن طراحی شده‌اند – برای اکثر شرکت‌ها در این فضا طی 12 ماه گذشته روند منفی داشته است.

مربوط: سهم بازار USDT در بحبوحه عدم اطمینان اقتصادی افزایش می یابد، اما USDC کاهش می یابد

Circle نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا طی 12 ماه گذشته شاهد کاهش چشمگیر سهم بازار خود بود. بر اساس داده های Coingecko، ارزش بازار USDC از 55 میلیارد دلار به 29 میلیارد دلار در آن دوره کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد یکی از معدود مواردی که این روند را کاهش می‌دهد، تتر است که استیبل کوین USDT آن از سهم بازار 47.04 درصد در سال 2022 به 65.89 درصد در سال 2023 رسید و ارزش بازار آن را به کمی بیش از 83 میلیارد دلار رساند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس