قیمت بیت کوین به کمتر از 27 هزار دلار می رسد، اما داده ها نشان می دهد که نهنگ های بیت کوین با قدرت DXY معامله می کنند

شاخص دلار آمریکا در حال تجاوز به بالاترین رقم های سال گذشته است، اما فعالیت نهنگ بیت کوین نشان می دهد که این ممکن است یک حرکت گربه مرده باشد.

با فرا رسیدن فصل تابستان، موج گرمای غیرمنتظره بازارهای مالی را فرا گرفته است

این گرما به شکل دلار آمریکا (DXY) می آید که از اواخر آوریل در یک روند صعودی قابل توجه بوده است و به سطوحی رسیده است که از اوایل بحران بانکی در ماه مارس که توپ ویران دلار ویرانی بر قیمت دارایی ها ایجاد کرد، دیده نشده بود.

این افزایش قیمت دلار به دلیل رابطه معکوس بالای آن با بیت کوین (BTC)، موضوعی که بسیاری از تحلیلگران کلان و ارزهای دیجیتال به آن پرداخته اند، نگرانی هایی را در میان فعالان بازار ایجاد کرده است. بارها در سال 2023 مورد بحث قرار گرفت.

پیامدهای این همبستگی معکوس به این معنی است که وقتی دلار افزایش می‌یابد، BTC کاهش می‌یابد و بالعکس. نمودار زیر که عملکردهای سالانه DXY (خط آبی) و BTC (خط نارنجی) را نشان می دهد، این رابطه را یک قدم بیشتر نشان می دهد.

توجه داشته باشید که چگونه، عملکرد بیت کوین در سال 2023 با کاهش ارزش دلار افزایش یافته است. تصادفی نیست، DXY در 13 آوریل به پایین ترین حد خود در سال گذشته نزدیک به 100.80 رسید، تقریباً تاریخی که بیت کوین به بالاترین حد خود در سال گذشته یعنی کمی بیش از 31000 دلار رسید. با این حال، از آن زمان به بعد، هر دو در جهت مخالف در حال حرکت بوده اند.

بازده BTC و DXY از سال تا به امروز. منبع: TradingView

احساس ناراحتی در مورد تابستانی که در صورت ادامه روند صعودی دلار در بازارها وجود دارد، قطعا در حال حاضر موجه است. از این گذشته، آخرین باری که DXY از این سطوح بالاتر رفت، بیت کوین زیر مرز 20000 دلار معامله شد.

در ظاهر، این نشان می‌دهد که بیت‌کوین هنوز اصلاحات عمیقی در پیش دارد، قبل از اینکه امیدی به بالاترین سطح از سال تا به امروز پدیدار شود.

با این حال، با نگاهی عمیق تر، واضح است که سیگنال های متفاوتی در حال ظهور است که نشان می دهد این افزایش دلار ممکن است به پایان خود نزدیک شود.

بیایید نگاهی به آنها بیندازیم تا ببینیم چه چیزی باعث قدرت اخیر DXY شده است و روی بخش قابل توجهی از بازار که با تجدید حیات اخیر عمو سام بدون مرحله مانده است، زوم کنیم.

رابطه بین BTC و DXY پایانی است

در ماه مارس، مشابه امروز، افت شدید معاملات آتی وجوه فدرال عامل اصلی قدرت DXY بود.

برای خوانندگانی که ممکن است آدم‌های کلان اقتصادی نباشند، قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال نشان‌دهنده نرخ پایانی یا انتظار بازار از پایان چرخه پیاده‌روی فدرال رزرو است.

هنگامی که معاملات آتی صندوق های فدرال کاهش می یابد، نرخ پایانه افزایش می یابد و در نتیجه دلار نیز افزایش می یابد. عکس آن نیز صادق است، که همبستگی معکوس دیگری نیست.

برای ردیابی این شاخص پیشرو، معامله گران از نماد معاملات آتی وجوه فدرال (ZQN2023 در TradingView) پیروی می کنند. نمودار می تواند کمی پیچیده باشد، با 100 نشان دهنده انتظارات نرخ بهره صفر، و هر 0.10 افزایش کمتر نشان دهنده افزایش 10 نقطه پایه (0.10٪) نرخ بهره است.

در حال حاضر، نمودار 94.83 را نشان می دهد که به معنای نرخ پایانی 5.27٪ است. این نشان می‌دهد که بازار همچنان پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل 27 واحد پایه بالاتر از نرخ فعلی 5 درصدی خود افزایش دهد.

ژوئیه 2023 قراردادهای آتی صندوق های فدرال. منبع: TradingView

این پایین‌ترین سطحی است که معاملات آتی صندوق‌های فدرال از اوایل ماه مارس، درست قبل از وقوع بحران بانکی به آن رسیده است.

نگاهی دوباره به نمودار زیر با BTC (خط نارنجی) در بالای صفحه نشان می دهد که معکوس شدن انتظارات نرخ پایانه در اواسط ماه مارس عامل بزرگی برای افت DXY و در نتیجه بود. صعود بیت کوین به بالای 30000 دلار.

BTC و قراردادهای آتی صندوق های فدرال ژوئیه 2023. منبع: TradingView

اگر قرار بود معاملات آتی صندوق های فدرال دوباره به زیر سطح 94.50 برگردد، همانطور که در ماه مارس انجام شد، به احتمال زیاد بازار به دلیل این همبستگی تحت فشار شدید فروش قرار خواهد گرفت.

قابل توجه است که این اوراق آتی صندوق های فدرال در بعدازظهر روز چهارشنبه 31 مه هنگامی که بیش از 10 واحد پایه از سطوح پایین افزایش یافتند، افزایش شدیدی داشتند.

اگر این روند ادامه یابد و قرارداد ZQN2023 به بالای 95 برسد، نشان دهنده این باور بازار است که چرخه صعود فدرال رزرو به پایان رسیده است و به طور بالقوه راه را برای کاهش نرخ ها هموار می کند. چنین تسهیل سیاست پولی به احتمال زیاد برای BTC کاملاً صعودی و برای DXY نزولی خواهد بود.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که شاخص دلار از اینجا به پایین‌ترین حد خود در سال 2023 بازگردد و به زیر سطح حمایت طولانی مدت خود نزدیک به 100 برسد.

و با در نظر گرفتن این فکر، یک گروه قابل توجه از شرکت کنندگان در بازار کریپتو وجود دارد که به نظر می رسد پیشروی چنین معکوس هستند، نهنگ های بیت کوین.

مربوط: آخرین کاهش قیمت BTC قبل از شکست 30 هزار دلاری؟ بیت کوین سود آخر هفته را از بین می برد

آهنگ های نهنگ بیت کوین

نهنگ های بیت کوین بر اساس آدرس های کیف پولی که بیش از 10000 بیت کوین دارند طبقه بندی می شوند.

گونه ای از پول هوشمند که دانشمندان داده های زنجیره ای به شدت آن را مطالعه می کنند.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، نهنگ های بیت کوین (که با نقاط قرمز نشان داده می شوند) از 17 آوریل هر روز به طور پیوسته دارایی های خود را در شبکه افزایش داده اند، روندی که همزمان با رسیدن بیت کوین به بالاترین سطح سالانه خود به بالای 31000 دلار است.

نمودار واگرایی بیت کوین منبع: Tara-NFT

این رفتار با روندهای قبلی متفاوت است، جایی که کیف پول‌های نهنگ بیت کوین را در پایین‌ترین سطح بازار، یا در مسیر رسیدن به بالاترین سطح، به جای اوج انباشته می‌کردند. این ناهنجاری یک سوال قابل تامل را ایجاد می کند: آیا این کیف پول های نهنگ برای اولین بار بالا را خریده اند یا 17 آوریل اوج نبود؟

نمودار واگرایی بیت کوین منبع: Tara-NFT

این رفتار بزرگترین بازیگران بازار بیت کوین، مشروعیت می را زیر سوال می برد پمپ DXY و عدم قطعیت را به چشم‌اندازهای نزولی اضافه می‌کند، به‌ویژه زمانی که با افزایش قابل‌توجه در معاملات آتی صندوق‌های فدرال ترکیب شود.

مثل همیشه، بازار تمام تلاش خود را می کند تا شرکت کنندگان را یک قدم عقب تر از روند بعدی نگه دارد.

آنچه باید دید این است که افزایش نرخ ترمینال و DXY در ماه مه تا چه اندازه می تواند به تشدید نگرانی ها نسبت به توقف سقف بدهی ایالات متحده نسبت داده شود. با توجه به این موضوع (در انتظار رای گیری نهایی) می توان به این فکر کرد که آیا این امر منجر به بازگشت دلار به روند نزولی خود و بازگشت بیت کوین به بالای مرز 30000 دلار می شود یا خیر.

برای باقیمانده سه ماهه سوم، نظارت دقیق بر حرکت انتظارات نرخ پایانه، DXY و فعالیت نهنگ بیت کوین بسیار مهم خواهد بود، زیرا این نقاط داده احتمالاً سرنخ های عملی را قبل از حرکت بزرگ بعدی ارائه می دهند.

هفته‌های آینده بدون شک این پویایی‌های جذاب را روشن می‌کنند و مسیر دلار آمریکا و بازار ارزهای دیجیتال را در ماه‌های تابستان و بعد از آن شکل می‌دهند.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس