آیا ما در بازار نزولی هستیم؟ نظرات متفاوت است، اما مطمئناً چنین است. بازارهای سراسر جهان و در سرتاسر جهان در وضعیت قرمز قرار دارند و بیت کوین و کریپتو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر دقت کرده باشید، می‌دانید که چگونه همه اینها اتفاق افتاد، اما یک دوره تکمیلی ضرری ندارد. با استفاده از ARK Invest’s آخرین ماهنامه بیت کوین به عنوان یک راهنما گزارش دهید، بیایید توالی غم انگیز وقایع را مرور کنیم و بازار بیت کوین را همانطور که هست ارزیابی کنیم.

به گزارش آرک، مسیر منتهی به بازار خرس به این صورت بود:

با شروع فروپاشی Terra در اوایل ماه مه، سرایت به وام دهندگان ارزهای دیجیتال از جمله Blockfi، Celsius، Babel، Voyager، CoinFlex، به ورشکستگی صندوق تامینی که زمانی بسیار مورد احترام بود، Three Arrows Capital (3AC) کمک کرد. از زمان فروپاشی Terra، کل سرمایه بازار کریپتو 640 میلیارد دلار کاهش یافته است.

با این وجود، به نظر می رسد نوری در انتهای تونل وجود دارد. با این حال، امیدوارکننده است که ریزش‌های اخیر (بابل، وویجر، کوین‌فلکس، فین‌بلکس) در مقایسه با ترا، سلسیوس و 3 AC از نظر بزرگی کمتر به نظر می‌رسند. این بدان معنا نیست که پایان بازار نزولی نزدیک است و نه اینکه تسلیم شدن از قبل به پایان رسیده است. به خصوص اگر قربانیان کوه Gox دریافت می کنند 150 هزار بیت کوین شایعه شده

ابتدا، اجازه دهید ARK را دنبال کنیم زیرا آنها دو نفر از بازیگران اصلی این درام را تجزیه و تحلیل می کنند. سپس، بیایید آمار بازار بیت کوین را بررسی کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم نشانه‌ها و سرنخ‌هایی را پیدا کنیم که به پایان مرحله کاپیتولاسیون اشاره می‌کنند یا خیر. هشدار اسپویلر: هیئت منصفه هنوز در مورد این موضوع حضور ندارند. برخی نشانه ها به پایان زودهنگام اشاره می کنند، برخی دیگر به نزولی بیشتر. آیا بازارهای خرسی سرگرم کننده نیستند؟

سلسیوس و بازار خرس

وقتی ترا سقوط کرد، زمین لرزید. گارد بنیاد لونا تقریباً تمام ذخایر 80 هزار بیت کوین خود را در تلاش برای دفاع از پیوند UST با دلار فروخت. این رویداد می توانست کاتالیزوری برای بازار نزولی باشد. با این حال، بدترین اتفاقات هنوز در راه بود. چندین مؤسسه که زمانی مورد احترام بودند، از طریق پروتکل Anchor به شدت در معرض Terra قرار گرفتند، و فروپاشی UST همه آنها را وارد یک مارپیچ مرگ کرد که هنوز ادامه دارد.

بر اساس گزارش ARK، «در پاسخ به جریان‌های خروجی قابل‌توجه، درجه سلسیوس برداشت‌ها را در 12 ژوئن متوقف کرد. بدهی معوق DeFi آن 631 میلیون دلار است، اما میزان قرار گرفتن در معرض غیرDeFi آن نامشخص است. همچنان برای مشتریانش امیدوار بود شرکت چندین وام پرداخت کرد. با این حال، درجه سانتیگراد برای فصل 11 ثبت شد ورشکستگی، همه آنها را بالا و خشک می کند.

آندری دیاکونوف، مدیر ارشد بازرگانی Choise.com، وضعیت را برای NewsBTC تحلیل کرد:

برای اینکه همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم، باید آن را وارونه کنیم و بپرسیم، چه مقدار از اقدامات اخیر قیمت در بازارها تحت تأثیر یا مستقیماً توسط اقدامات سلسیوس ایجاد شده است؟ آنچه در اطراف می گذرد همیشه می آید. با توجه به آن گزارش‌های موثق که خروج‌های سلسیوس از جمله مواردی بودند که UST و Terra را به سمت سوراخ خرگوش فرستادند تا بفهمند انتهای آن کجاست، بسیار کنایه‌آمیزتر است.

تیم ما آن ادعای خاص را پوشش داد و پاسخ شرکت

سه فلش سرمایه و مارپیچ مرگ

سپس، “Three Arrows Capital (3AC) وجود داشت، یک صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال بسیار مورد توجه که گزارش شده است که در اوج خود 18 میلیارد دلار را مدیریت می کند، به نظر می رسد پس از در اختیار گرفتن اهرم بیش از حد، ورشکسته است. به گفته ARK، او همچنین می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد، 3AC اهرم‌های زیادی را برای تلاش برای بازیابی ضررها به کار گرفته است. طلبکاران آن شامل بازیگران اصلی در صنعت مانند Genesis، BlockFi، Voyager و FTX بودند.

به نظر می رسد همه این شرکت ها به جز FTX در حال شمارش معکوس برای انقراض هستند.

BTC price chart for 07/15/2022 on Velocity | Source: BTC/USD on TradingView.com

آیا بازار خرس تازه شروع شده است یا در شرف پایان است؟

پایین داخل است؟ نظرات متفاوت است. در بخشی با عنوان «سرایت بازار، بیت کوین را به کاپیتولاسیون تبدیل می کند»، ARK همه شاخص ها را تجزیه و تحلیل می کند و نمی تواند به نتیجه نهایی برسد. اگرچه اعداد بسیار جالب هستند.

  • بیت کوین با کاهش 70 درصدی نسبت به بالاترین حد خود، در برخی از مهمترین سطوح یا کمتر از آن معامله می شود: میانگین متحرک 200 هفته ای، مبنای هزینه عمومی بازار (قیمت واقعی)، پایه های هزینه در بلندمدت. (LTH) و دارندگان کوتاه مدت (STH) و اوج آن در سال 2017.

این “شرایط فروش فوق العاده ای را نشان می دهد” که یک نشانه عالی است. با این حال…

  • «از لحاظ تاریخی، کف جهانی زمانی اتفاق می‌افتد که MVRV دارندگان کوتاه‌مدت از MVRV دارندگان بلندمدت بیشتر شود. این شرط برآورده نشده است، و این نشان دهنده احتمال نزولی بیشتر است.

“شرط برآورده نشده است”، اما نزدیک است. خیلی نزدیک.

  • در این ماه، ماینرها تنها 45 درصد از آن را در دوازده ماه گذشته به دست آوردند و از آستانه ای که معمولاً با کف بازار مرتبط است، عبور کردند.

معدنچیانی که مدیریت ریسک را به درستی انجام نداده اند فروش در سطوح پایین فعلی. معدنچیانی که می دانند دارند چه کار می کنند، تا زمانی که ما از بازار نزولی خارج شویم، نگه خواهند داشت. سوال این است که چند شرکت در گروه اول قرار دارند و هنوز فروش نداشته اند؟

  • ضرر خالص بیت‌کوین اخیراً به پایین‌ترین حد در 2 سال گذشته رسیده است و برای چهارمین بار از سال 2013 تاکنون به 0.5 درصد رسیده است.

از نظر تاریخی، این نشان می دهد که تسلیم پایان یافته است. یا آن؟

  • زیان خالص غیر واقعی بیت کوین به پایین ترین حد خود در 3 سال گذشته رسیده است و نشان می دهد که ارزش بازار فعلی آن تقریباً 17 درصد کمتر از ارزش کل آن است. از لحاظ تاریخی، کف جهانی زمانی شکل می‌گیرد که زیان به 25%+ رسیده باشد.

اگر قرار باشد به 25 درصد برسیم یعنی هنوز راه زیادی در پیش داریم.

آیا بازار نزولی تازه شروع شده است یا در شرف پایان است؟ داده ها نامشخص است. اما به نظر می رسد کاپیتولاسیون به پایان خود نزدیک می شود که اولین گام در مسیر درست خواهد بود.

Featured Image by Marc-Olivier Jodoin on Unsplash  | Charts by TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر