در اینجا آمده است که چگونه یک نشانگر الگوریتمی چندین مرحله از رالی طولانی FXS را پیش بینی کرد

آلت‌کوین‌ها به دلایل نامتناهی می‌توانند افزایش یابند، اما برخی از جهش‌های قیمت از نظر تاریخی بیشتر از سایرین مشابه هستند.

Frax Share (FXS) یکی از معدود آلت‌کوین‌هایی بوده است که در بحبوحه بازار نزولی اواخر سال 2021 تا اوایل سال 2022 عملکرد قیمتی غالب را به دست آورده است. در ماه بین 14 دسامبر و 14 ژانویه، FXS 128 درصد در برابر ایالات متحده افزایش یافت. دلار و 159 درصد در برابر بیت کوین (بیت کوین). علاوه بر این موفقیت چشمگیر، FXS در طول این دوره چندین بار در صدر نمودارهای شرایط معاملاتی صعودی تاریخی قرار گرفت. پشت چشم انداز معاملاتی قوی تکراری توکن چیست؟

اداره یک اکوسیستم استیبل کوین

FXS توکن ابزاری است که زیربنای اکوسیستم Frax را بر عهده دارد – یک پروتکل استیبل کوین که به دنبال اشغال یک حد وسط بین استیبل کوین های کاملاً وثیقه و کاملاً الگوریتمی است، بنابراین از مزایای هر دو طرح استفاده می کند.

مطابق با رویکرد بسیار “حداقل حاکمیت” پروتکل در معماری آن، مجموعه محدودی از پارامترها وجود دارد که جامعه می‌تواند با استفاده از توکن تنظیم کند. اینها شامل تازه کردن نسبت نرخ وثیقه – به عنوان مثال، سهم استیبل کوین FRAX پروتکل است که به صورت الگوریتمی یا از طریق وثیقه تثبیت می شود – علاوه بر اضافه کردن استخرهای وثیقه و تعدیل کارمزدهای مختلف.

عرضه FXS در ابتدا روی 100 میلیون توکن محدود شده است، و پروتکل به گونه ای طراحی شده است که با افزایش تقاضا برای استیبل کوین FRAX، عرضه توکن کاهش یابد. این مکانیسم می‌تواند حداقل بخشی از حرکت FXS در هفته‌های اخیر را به عهده بگیرد. همانطور که Cointelegraph قبلا گزارش داده بود، FRAX 300٪ به عرضه در گردش خود اضافه کرد بین اواخر اکتبر و اواخر دسامبر.

برنده جنگ منحنی

به دلیل این ارتباط بین تقاضا برای FRAX و انقباض متناظر در عرضه FXS، دور پذیرش FRAX از نظر تئوری می تواند منجر به امواج افزایش ارزش FXS شود. شواهدی برای حمایت از این فرضیه را می توان در چندین نمونه اخیر از جامعه مالی غیرمتمرکز (DeFi) که استیبل کوین را پذیرفته است، یافت.

برای یکی، FRAX علاوه بر پلت فرم Convex Finance، که در آن چندین پروتکل اصلی DeFi بر سر حق رای که می تواند برای افزایش بازدهی استیبل کوین های مربوطه آنها استفاده شود، رقابت می کنند، قبل از یک جهش بزرگ در قیمت توکن FXS بود.

جالب اینجاست که بسیاری از این تجمعات FXS، که ظاهراً از رویدادهای اصلی پذیرش FRAX الهام گرفته شده اند، الگوهای تکرارشونده ای از تجارت و فعالیت اجتماعی ایجاد می کنند که توسط Cointelegraph Markets Pro’s نشانگر الگوریتمی، امتیاز VORTECS™. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی آموزش داده شده است تا داده‌های عملکرد تاریخی توکن‌ها را غربال کند و به دنبال ترکیب‌های آشنا از متغیرهایی مانند حرکت قیمت، حجم معاملات و احساسات توییتر باشد که به‌طور سیستماتیک پیش از حرکت‌های چشمگیر قیمت پیش‌رفته‌اند.

سبز یعنی رفتن

برای مثال، در اینجا نمودار امتیاز VORTECS™ FXS در مقابل قیمت از هفته ای که FRAX به Convex Finance اضافه شد، آمده است. این اندیکاتور بیش از یک روز کامل قبل از جهش قدرتمند قیمت توکن، امتیاز فوق العاده بالایی را به نمایش گذاشت.

امتیاز VORTECS™ (سبز/خاکستری) در مقابل قیمت FXS، 17 تا 24 دسامبر. منبع: Cointelegraph Markets Pro

امتیازهای بالاتر از 80 به طور معمول نشان دهنده اطمینان کامل الگوریتم است که شرایط اطراف دارایی ها از نظر تاریخی صعودی هستند، در حالی که امتیازهای بالاتر از 90 نشان دهنده اطمینان بسیار بالا است. در این مورد، در 20 دسامبر، با ثابت ماندن قیمت FXS، امتیاز VORTECS™ توکن منفجر شد و به مقدار قابل توجه 96 رسید (دایره قرمز در نمودار). سی و دو ساعت پس از اوج امتیاز، قیمت FXS تنها در 18 ساعت از 13.96 دلار به 18.27 دلار رسید.

در هفته‌های بعد، اوج‌های امتیاز VORTECS™ FXS همچنان جلوتر از جهش قیمت‌ها می‌آمد. در اوایل این هفته، دو رگه از امتیازات بالای 80 دو مرحله از اقدام انفجاری قیمت را پیش‌بینی می‌کرد، از جمله مرحله‌ای که دارایی به بالاترین سطح هفتگی 41.72 دلار رسید.

امتیاز VORTECS™ (سبز/خاکستری) در مقابل قیمت FXS، 6 تا 13 ژانویه. منبع: Cointelegraph Markets Pro

تعداد زیادی از دارایی‌های دیجیتال امتیازات VORTECS™ بالا را به‌طور مکرر نشان نمی‌دهند. علاوه بر این، تحقیقات داخلی CT Markets Pro نشان می‌دهد که توکن‌ها می‌توانند به میزان زیادی متفاوت باشند. شرایط مساعد تاریخی حرکت قیمت واقعی آنها را پیش بینی می کند. ظاهراً، آنچه در مورد رالی‌های اخیر FXS اتفاق می‌افتد این است که نیروهای محرک امواج قدردانی توکن مشابه هستند، که منجر به آرایشی آشنا از معیارهای معاملاتی و اجتماعی می‌شود که الگوریتم VORTECS به خوبی آن را ثبت می‌کند.

البته، رابطه بین سابقه تاریخی و اقدام بعدی قیمت همیشه به این آرامی نیست. با این حال، در بسیاری از موارد، این ابزار – قادر به تجزیه و تحلیل ارزش سال‌ها داده‌های عملکرد دارایی‌ها – می‌تواند برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال بسیار مفید باشد.

Cointelegraph یک ناشر اطلاعات مالی است، نه یک مشاور سرمایه گذاری. ما مشاوره سرمایه گذاری شخصی یا فردی ارائه نمی دهیم. ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری‌های بی‌ثباتی هستند و ریسک قابل توجهی از جمله خطر زیان دائمی و کلی را به همراه دارند. عملکرد گذشته نشان دهنده نتایج آینده نیست. ارقام و نمودارها در زمان نگارش یا همانطور که مشخص شده است صحیح هستند. استراتژی های زنده آزمایش شده توصیه نیستند. قبل از تصمیم گیری مالی با مشاور مالی خود مشورت کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس