رتبه بندی ویس در مورد خطرات مرتبط با وام مسکن هشدار می دهد

  • رتبه‌بندی ویس هشداری درباره خطرات وام‌های کریپتو صادر کرده است.
  • یکی از شرکت‌هایی که این شرکت مورد توجه قرار داد، یک استارت‌آپ نانوایی دیجیتال مستقر در میامی به نام Milo است.
  • یکی دیگر از نگرانی‌های مطرح‌شده توسط این شرکت، طرح بزرگ‌تر Milo برای تجمیع وام‌های مسکن با پشتوانه ارز دیجیتال و ارائه آنها به عنوان اوراق قرضه به مدیران دارایی و شرکت‌های بیمه است.

Weiss Ratings، یک شرکت رتبه بندی و تحقیقاتی مستقر در فلوریدا، هشداری را در مورد خطرات وام مسکن کریپتو صادر کرده است. این اعلامیه در بحبوحه شرایط اقتصادی کنونی در ایالات متحده منتشر می شود.

یکی از شرکت‌هایی که این شرکت مورد توجه قرار گرفت Milo است – یک استارت‌آپ بانکداری دیجیتال مستقر در میامی که وام‌های 30 ساله را با پشتیبانی ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) ارائه می‌کند. استیبل کوین ها همچنین می تواند به عنوان وثیقه استفاده شود. Milo نرخ های وام را ارائه می دهد که بین 3.93٪ تا 5.95٪ با پیش پرداخت صفر متفاوت است.

یکی از تحلیلگران ویس، جان مارکمن، گزارشی را در 3 می منتشر کرد که در آن خواستار احتیاط در مورد وام‌های مسکن با پشتوانه ارز دیجیتال شد. او همچنین به عملکرد ضعیف سهام و ارزهای دیجیتال در سال جاری و همچنین حباب مسکن ایالات متحده، افزایش نرخ بهره و تغییرات سیاست آتی فدرال رزرو در این گزارش اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: «به نظر می‌رسد این محصول مانند یک برد-برد است، با این فرض که قیمت‌های املاک و مستغلات و کریپتوها همچنان در حال افزایش هستند… با این تفاوت که نشانه‌هایی وجود دارد که بعید است هر دو شرط در کوتاه مدت برنده شوند. بیت کوین از زمانی که در نوامبر 2021 به 66000 دلار رسید، 40 درصد کاهش یافته است.

نگرانی دیگری که توسط این تحلیلگر مطرح شد، “برنامه بزرگتر Milo برای تجمیع وام های مسکن با پشتوانه ارز دیجیتال و ارائه آنها به عنوان اوراق قرضه به مدیران دارایی و شرکت های بیمه” است و آن را به رفتاری مشابه با آنچه که منجر به سقوط بازار مسکن در سال 2009 شد تشبیه کرد.

با این حال، مارکمن به این نتیجه رسید که همه ریسک‌های کریپتو بد نیستند، اما احتمالاً در بخش املاک چنین خواهد بود. این قبل از این است که او اضافه کند که “مهم نیست بازارها چه می کنند، پتانسیل موفقیت در ارزهای دیجیتال واقعی است.”

اخبار ارز دیجیتال
این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر