سولانا می تواند به “ویزای ارز دیجیتال” تبدیل شود: بانک آمریکا

استراتژیست بانک آمریکا اظهار داشت که سولانا به دلیل مزایای کم هزینه تراکنش، مقیاس پذیری و سهولت استفاده، قرار است بخشی از سهم بازار اتریوم را به خود اختصاص دهد.

آلکش شاه، استراتژیست دارایی دیجیتال بانک آمریکا پیش‌بینی کرده است که سولانا، رقیب اتریوم، می‌تواند به «ویزای اکوسیستم دارایی دیجیتال» تبدیل شود.

شبکه Solana در سال 2020 راه اندازی شد و از آن زمان به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار 47 میلیارد دلار تبدیل شده است. مرتبه ای سریعتر از اتریوم، برای تسویه بیش از 50 میلیارد تراکنش و ضرب بیش از 5.7 میلیون توکن غیرقابل تعویض (NFT) استفاده شده است.

با این حال، منتقدان استدلال می‌کنند که سرعت آن به قیمت تمرکززدایی و قابلیت اطمینان تمام می‌شود، اما شاه فکر می‌کند که مزایای آن بیشتر از معایب است:

توانایی آن در ارائه توان عملیاتی بالا، هزینه کم و سهولت استفاده، یک بلاک چین بهینه شده برای موارد استفاده مصرف‌کننده مانند پرداخت‌های خرد، DeFi، NFT، شبکه‌های غیرمتمرکز (Web3) و بازی ایجاد می‌کند.»

او در ادامه پیشنهاد کرد که سولانا به دلیل کارمزدهای پایین، سهولت استفاده و مقیاس‌پذیری، بخشی از سهم بازار اتریوم را تصاحب می‌کند، در حالی که ممکن است اتریوم به «موارد استفاده با ارزش بالا و هویت، ذخیره‌سازی و زنجیره تأمین» تنزل یابد. شاه، به عنوان نقل شده است توسط Business Insider

اتریوم تمرکززدایی و امنیت را در اولویت قرار می‌دهد، اما به قیمت مقیاس‌پذیری، که به دوره‌هایی از تراکم شبکه و کارمزد تراکنش‌ها منجر شده است که گهگاه بیشتر از ارزش تراکنش ارسال شده است.

ویزا به طور متوسط ​​1700 تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش می کند، اما شبکه از نظر تئوری می تواند حداقل 24000 TPS را مدیریت کند. اتریوم در حال حاضر حدود 12 TPS را در شبکه اصلی کنترل می کند (بیشتر در لایه دو)، در حالی که Solana دارای محدودیت نظری 65000 TPS است.

شاه تصدیق می‌کند که «سولانا مقیاس‌پذیری را در اولویت قرار می‌دهد، اما یک بلاک چین نسبتاً غیرمتمرکز و ایمن دارای معاوضه‌هایی است که با چندین مشکل عملکرد شبکه از ابتدا نشان داده شده است».

سولانا در ماه‌های گذشته بیش از سهم عادلانه خود مشکلات عملکرد شبکه را تجربه کرده است، مانند مسائل مربوط به خروج اخیر تایید شده توسط Binance در 12 ژانویه، گزارش ها عملکرد تاخیری در رسانه های اجتماعی در 7 ژانویه و آنچه به نظر می رسد یک حمله DDos در 5 ژانویهاگرچه سولانا این موضوع را رد کرد.

مربوط: صرافی غیرمتمرکز و مقیاس پذیر از سولانا برای بهبود تجربه معامله گر استفاده می کند

این اتفاق کمتر از یک ماه پس از حمله قبلی رخ داد در 10 دسامبر، با گزارش هایی از تراکم شبکه ناشی از باتینگ انبوه مرتبط با یک عرضه اولیه دسامبر (IDO) در پلت فرم مبادلات غیرمتمرکز مبتنی بر Solana، Raydium.

در مصاحبه ای با Cointelegraph در 22 دسامبر، آستین فدراسیون، رئیس ارتباطات در آزمایشگاه سولانا، گفت که توسعه دهندگان در حال حاضر برای رسیدگی به مشکلات شبکه، به ویژه در رابطه با بهبود اندازه گیری تراکنش، کار می کنند.

زمان اجرا سولانا یک طراحی جدید است. از EVM استفاده نمی کند [Ethereum Virtual Machine] و هزاران نوآوری انجام شد تا اطمینان حاصل شود که کاربران ارزان‌ترین هزینه‌های ممکن را دارند، اما هنوز در زمان اجرا باید انجام شود.”

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس