طبق داده‌های زنجیره‌ای کریپتوQuant، یک پلتفرم تحلیلی بلاک چین، عرضه بیت‌کوین با میانگین متحرک هفت روزه از دست می‌رود. می ایستد در 32 درصد، پایین ترین سطح 9 ماهه است. این پایین ترین سطح از آوریل 2022 است، زمانی که قیمت بیت کوین در محدوده 40000 دلار در حال تغییر بود.

عرضه بیت کوین 32 درصد از دست داده است

عرضه بیت کوین در زیان معیاری است که تعداد مطلق سکه های موجود در منطقه زیان ده را اندازه می گیرد. این داده ها قیمتی را که سکه در نظر گرفته شده آخرین بار در آن جابه جا شده و نرخ نقدی را مقایسه می کند. اگر قیمت کمتر از قیمت فعلی باشد، سکه ضرر می کند.

این معیار اندازه ضرر را تعیین نمی کند. در عوض، بدون ارائه ارقام دقیق در مورد سود یا زیان هر سکه، بیان می کند که آیا در سود یا زیان است.

برای معامله گران، نحوه تغییر عرضه در زیان در طول زمان می تواند برای انتخاب پایین یا بالای قیمت مورد استفاده قرار گیرد. به طور قابل‌توجه، پلتفرم‌های تحلیلی می‌گویند که سرمایه‌گذاران از معیارها برای ورود یا خروج به موقع از بازار استفاده می‌کنند. از نظر تاریخی، زمانی که عرضه از دست رفته در محدوده 50 تا 60 درصد باشد، قیمت بیت کوین می تواند به ته برسد

در حال حاضر، طبق داده‌های زنجیره‌ای، عرضه بیت‌کوین از دست رفته ۳۲ درصد است، پایین‌ترین رقم در ۹ ماه اخیر و می‌تواند نشان دهنده این باشد که یک روند معکوس قریب‌الوقوع است.

به گفته یک تحلیلگر، با استناد به داده‌های زنجیره‌ای از کریپتوQuant، هر بار که عرضه بیت‌کوین به بیش از ۵۰ درصد از دست می‌رود، قیمت‌ها تسلیم می‌شوند. با ترکیب عرضه در ضرر و عرضه در خطوط سود، می‌توان زمان‌بندی بالاتر یا قله‌ها را بهتر انجام داد.

ردیاب عرضه در سود از همان اصل مشابه خود یعنی عرضه در ضرر استفاده می کند. با این حال، فقط تعداد سکه‌های سود را از آخرین باری که جابجا شده‌اند در نظر می‌گیرد. آنها در جهت مخالف حرکت می کنند.

پس از کاهش قیمت‌ها به پایین‌ترین حد در سال ۲۰۲۲ در نوامبر ۲۰۲۲، عرضه بیت‌کوین کاهش یافت در حالی که سود افزایش یافت. با در نظر گرفتن وضعیت قیمت، زمانی که دو خط، عرضه و زیان، از یکدیگر عبور می کنند، تحلیلگران به راحتی می توانند نقطه معکوس را شناسایی کنند. آخرین باری که عرضه از دست رفته بالاتر از عرضه در سود بود، در مارس 2020 بود. سپس، قیمت بیت کوین از 5000 دلار به سمت بالا افزایش یافت.

61 درصد از دارندگان بیت کوین سود دارند

با افزایش قیمت بیت کوین، اکثر دارندگان سکه در سود هستند. داده های موازی از IntoTheBlock آشکار می کند که 61 درصد از دارندگان سکه در پول هستند. فقط 36 درصد قرمز هستند و فقط 3 درصد در زمان استراحت هستند.

قیمت بیت کوین در 27 ژانویه| منبع: BTCUSDT در TradingView

طی چند روز معاملاتی گذشته، قیمت بیت کوین در داخل یک کانال تثبیت شده است و مقاومتی در محدوده 23300 دلار و 23800 دلار پیدا کرده است.

برخی از معامله گران در حال فراخوانی هستند. در همین حال، داده های احساسات از IntoTheBlock نشان می دهد که معامله گران عمدتاً خنثی هستند.

تصویر ویژه از Canva، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید کتاب های بازار سرمایه و بورس

لینک منبع خبر