قیمت بیت کوین تا 32.3 هزار دلار افزایش یافت، اما سه عامل می تواند بهبود آن را محدود کند

گاوهای بیت کوین قیمت را به 33300 دلار رساندند، اما بادهای دنباله دار قابل توجه در بازارهای سنتی می تواند همچنان بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.

بیت کوین (BTC) قیمت از 27 مه به طرز شگفت انگیزی صعودی بوده است. تعطیلات آخر هفته، به خصوص تعطیلات آخر هفته، به طرز بدیهی نوسان و نامطمئن هستند، و تغییرات عمده قیمت در آنها عادی است. حتی در بازارهای صعودی، اقدام نزولی قیمت اغلب معمول است، اما BTC این روند را کاهش داد.

نمودار روزانه BTC/USD (Coinbase) منبع: TradingView

بیت کوین بین 27 تا 30 می تقریباً 11 درصد افزایش یافت و از سطح بحرانی 28600 دلار عبور کرد و به بالای 30000 دلار بازگشت و به 31700 دلار رسید. بسته شدن هفتگی بالاترین بسته شدن در بیست روز گذشته بود و قوی ترین دوندگی سه روزه را در بیش از دو ماه گذشته به گاو نر داد. با این حال، ترس های اقتصاد کلان ممکن است بر هر پتانسیل صعودی بیشتر تأثیر بگذارد.

نگرانی از کمبود غذا در جهان از افزایش قیمت کالاها بیشتر شده است

عرضه جهانی غذا یک عامل اصلی است که به راحتی نادیده گرفته می شود و به پتانسیل قیمتی آینده بیت کوین کمک می کند. از آغاز همه‌گیری کووید-19، دولت‌ها در سرتاسر جهان بنادر و فرودگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و عملاً جریان کالاها را قطع و قطع کرده‌اند. این اختلال سال ها طول می کشد تا به حالت عادی بازگردد، اما این دلیل اصلی نگرانی نیست.

در ایالات متحده، هزینه های کود در 18 ماه گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است. در ژانویه 2021، شاخص قیمت کود در 78.83 دلار بود و در حال حاضر در 254.97 دلار است که نزدیک به +225٪ افزایش یافته است. ترکیبی از اختلالات زنجیره تامین و ادامه کمبود احتمالاً این بازار را مختل خواهد کرد.

شاخص قیمت کود منبع: ycharts.com

قیمت تک کالاها همچنان در حال افزایش است و عامل اصلی افزایش مداوم تورم است. به طور خاص، گندم (CBOT: ZW) در فوریه 2022 به بالاترین حد خود رسید و نزدیک به این بالاترین رکورد باقی می ماند. تنها در سال 2022، معاملات آتی گندم در 18 ماه گذشته 76 درصد و بیش از 143 درصد افزایش یافته است.

نمودار هفتگی معاملات آتی گندم (ZW) (CBOT) منبع: TradingView

معاملات آتی نفت (NYMEX: CL) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و اکنون در سطوحی معامله می‌شود که از ژوئیه 2008 مشاهده نشده است. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نگرانی‌های گسترده‌ای دارند مبنی بر اینکه ممکن است پس از پایان تعطیلی چین برای کووید، قیمت نفت به 150 دلار در هر بشکه برسد. زمانی که این اتفاق بیفتد، تقاضا به طور قطع بازگشت خواهد کرد و بر نفت تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

قراردادهای آتی نفت خام (NYMEX). منبع: TradingView

نگرانی های رشد در بازار سهام

بازارهای سهام در سراسر جهان همچنان با فشار قابل توجهی روبرو هستند. افزایش تورم، افزایش هزینه های کالاها، اختلالات زنجیره تامین و درگیری در اوکراین سرمایه گذاران و معامله گران را در حالت تدافعی قرار داده است.

چندین رویداد اقتصادی پر تاثیر قرار است در این هفته رخ دهد، که احتمالاً هر گونه حرکت قیمت عمده در سهام و ارزهای دیجیتال را متوقف می کند. انتشار داده‌های بیکاری اتحادیه اروپا در اول ژوئن همراه با تصمیم بانک ژاپن درباره نرخ بهره و داده‌های تولیدی منتشر می‌شود. علاوه بر این، اعداد بیکاری ایالات متحده و داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در 3 ژوئن منتشر خواهد شد.

علاوه بر هفته شلوغ، در 3 ژوئن، سه رئیس سابق فدرال رزرو ایالات متحده نیز قرار است سخنرانی کنند: جان ویلیامز و جیمز بولارد در 1 ژوئن، لائل برینارد در 3 ژوئن.

سطوح فنی ممکن است بازیابی بیت کوین را به 37000 دلار محدود کند

بیت کوین در حال ثبت یک رکورد تاریخی جدید است 9 ضرر هفتگی متوالی. از زمان شروع کندل هفتگی فعلی، خریداران بازگشته اند و بیت کوین را بالاتر از کل محدوده معاملاتی دو هفته گذشته و بسیار بالاتر از محدوده 50 درصدی سقوط فلش ​​در کندل هفتگی 9 می 2022 قرار داده اند.

اگر قیمت بیت کوین بالاتر از Kijun-Sen روزانه یا بالاتر از 31,350 دلار بسته شود، BTC مسیر بسیار باز برای رسیدن به منطقه ارزش 37,000 دلار دارد. علاوه بر این، نمایه حجم 2022 بسیار نازک است، بین 32000 تا 37000 دلار. اما 37000 دلار ممکن است جایی باشد که گاوها دوباره با فروشندگان روبرو شوند.

نمودار روزانه Ichimoku Kinko Hyo BTC/USD. منبع: TradingView

اگر گاوها بخواهند این پیام را به بازار ارسال کنند که یک روند صعودی جدید در شرف شروع است، باید قیمت بیت کوین را تا نزدیک به 44000 دلار در روز به پایان برسانند. در آن سناریو، BTC باعث ایجاد یک “گسست ایده آل ایچیموکو صعودی” می شود و به گاوها مسیر مورد نیاز برای آزمایش مجدد بالاترین سطح تاریخ را می دهد.

در حالی که قیمت سهام در محدوده بازار نزولی باقی می‌ماند و کالاها در بالاترین حد خود باقی می‌مانند، حداقل احتمال دارد یک معکوس موقت رخ دهد. اگر ضرب المثل قدیمی تحلیل تکنیکال، «حجم بر قیمت مقدم است» دوباره تکرار شود، معامله گران باید در حالی که سهام و بیت کوین افزایش می یابد، شاهد فروش کالاهای غذایی و نفت باشند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس