مدیر عامل شرکت تحلیلی کریپتوQuant توضیح داده است که چگونه بنیادهای شبکه بیت کوین می توانند از ارزش بازار سه برابر اندازه فعلی پشتیبانی کنند.

نسبت هشریت بیت کوین به ارزش بازار می تواند سقف چرخه را نشان دهد

در یک جدید پست در X، کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل کریپتوQuant در مورد آنچه که اصول شبکه می تواند در مورد اینکه بیت کوین چقدر ارزش بازار بیشتری می تواند حفظ کند، صحبت کرده است.

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که بر اساس مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) اجرا می‌شود، به این معنی که اعتبار سنجی‌هایی به نام ماینرها با استفاده از قدرت محاسباتی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا شانس اضافه کردن بلاک بعدی به بلاک چین را به دست آورند.

ماینرها برای اجرای این توان محاسباتی باید هزینه برق ثابتی را بپردازند. به طور کلی، این اعتباردهنده های زنجیره ای این کار را با فروش خود انجام می دهند مسدود کردن پاداش. این پاداش ها در ارزش بیت کوین ثابت هستند و با نرخ کم و بیش ثابتی ارائه می شوند، بنابراین متغیر اصلی در امور مالی ماینر، ارزش دلار دارایی است.

اقتصاد مرتبط با ماینینگ بسیار با قیمت ارز دیجیتال مرتبط است. یک متریک مرکزی برای ماینرها این است hashrate، معیاری از قدرت محاسباتی که این گروه به بلاک چین بیت کوین متصل کرده است.

در زیر نموداری وجود دارد که روند میانگین ارزش ۷ روزه این اندیکاتور BTC را در سال گذشته نشان می‌دهد.

The value of the metric seems to have been going down in recent days | Source: Blockchain.com

همانطور که نمودار نشان می دهد، هشرت بیت کوین در این دوره روند صعودی داشته است که عمدتا به دلیل افزایش قیمت دارایی در این پنجره بوده است.

برای ارتباط این معیار اساسی با قیمت دارایی، مدیر عامل کریپتوQuant به “نسبت هش ریت/سرفصل بازار” اشاره کرده است، که شاخصی است که نحوه عملکرد را پیگیری می کند. ارزش بازار (یعنی کل ارزش گذاری) ارز دیجیتال با هاشرت آن مقایسه می شود.

در اینجا نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط Ju است که روند این معیار را در چند سال گذشته نشان می دهد:

نسبت هشریت/بازار بیت کوین

Looks like the value of the metric has been at relatively low levels recently | Source: @ki_young_ju on X

این نمودار نشان می‌دهد که نسبت هشریت/بازار بیت‌کوین در مقایسه با بالاترین اندازه‌ای که در طول دوره صعودی ۲۰۲۱ به دست آمد، در سطوح پایینی قرار داشته است.

این در حالی است که قیمت دارایی در حال حاضر در سطوح مشابه با آن زمان است. دلیل این روند این است که هشرت شبکه اکنون بیش از سه برابر آن زمان است.

اگر بالاترین نسبت از بالای چرخه قبلی جایی باشد که اوج چرخه نیز این بار مشاهده می شود، به این معنی است که ارزش بازار دارایی می تواند بیش از سه برابر از ارزش فعلی آن افزایش یابد.

بر این اساس، جو پیشنهاد می‌کند که مبانی شبکه فعلی به طور بالقوه می‌تواند قیمت ۲۶۵۰۰۰ دلار را حفظ کند.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 62300 دلار معامله می شود که بیش از 9 درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

The price of the coin appears to have registered a drawdown over the last few days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Kanchanara در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، Blockchain.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر