مطابقت با این لایحه: کنگره ایالات متحده به پول نقد الکترونیکی به عنوان جایگزینی برای CBDC نگاه می کند

از اسکناس های فیات گرفته تا بانکداری ذخیره کسری، مفهوم پول در ایالات متحده در طول زمان تغییر کرده است. اما آیا زمان مناسبی برای پول نقد الکترونیکی است؟

در 11 مارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، پیامی صادر کرد فرمان اجرایی که در آن او فدرال رزرو را تشویق کرد تا تحقیقات در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا یا CBDC را ادامه دهد.

این دستور تاکید کرد که ارزش بازار دارایی های دیجیتال در نوامبر از 3 تریلیون دلار فراتر رفته است – با بیت کوین (بیت کوین) بیش از نیمی از ارزش کل ارزهای دیجیتال را نشان می دهد و به بیش از 60000 دلار می رسد – از 14 میلیارد دلار پنج سال قبل. برای مقایسه، حجم پول ایالات متحده (M1) در همان ماه 20.345 تریلیون دلار بود.

استفان لینچ، یکی از اعضای کنگره که ریاست گروه ویژه فناوری مالی را بر عهده دارد، معرفی کرد را قانون ارز الکترونیکی و سخت افزار امن در 28 مارس، که می شود توسعه دهد “نسخه الکترونیکی دلار آمریکا برای استفاده عموم مردم آمریکا.” چگونه این پروژه با چارچوب های موجود CBDC ایالات متحده مطابقت دارد؟

آیا پول نقد الکترونیکی لینچ یک CBDC است یا خیر؟

عجیب است، متخصصانی که وظیفه نگارش این مفهوم را دارند، ادعا می کنند که این یک CBDC واقعی نیست، زیرا توسط خزانه داری ایالات متحده صادر می شود نه فدرال رزرو ایالات متحده، سیستم بانک مرکزی.

روهان گری، استادیار حقوق در کالج حقوق دانشگاه ویلامت که به پیش نویس لایحه لینچ کمک کرد، در مصاحبه ای گفت که فدرال رزرو دارای اختیار قانونی برای ایجاد CBDC یا ظرفیت نگهداری حساب های خرده فروشی که برای آی تی. در عوض، او دلار دیجیتال را چیزی توصیف کرد که حریم خصوصی، ناشناس بودن و آزادی معاملات را منعکس می کند که ویژگی های پول نقد فیزیکی را منعکس می کند.

او خاطرنشان کرد که نه از دفتر کل متمرکز (مانند اکثر CBDC های پیشنهادی) و نه از یک دفتر کل توزیع شده (مانند کریپتو) استفاده نمی کند و امنیت و یکپارچگی خود را از طریق سخت افزار خود حفظ می کند. به گفته گری، فراتر از آن، دادن قدرت به فدرال رزرو برای انجام نظارت الکترونیکی ارز دیجیتال به دلیل احتمال نقض حریم خصوصی کاربران، ایده خوبی نیست. او پول نقد الکترونیکی را به عنوان جایگزین سوم فراتر از CBDCهای مبتنی بر حساب و ارز های دیجیتال قرار داد که به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و نظارت می‌پردازد.

آیا بانکداری آنلاین کافی نیست؟

تابستان گذشته، سناتور الیزابت وارن، منتقد ارزهای دیجیتال، استدلال کرد که نیازی به پول دیجیتال نیست، زیرا پول ایالات متحده از قبل به صورت دیجیتالی قابل دسترسی است. پیشنهاد لینچ نشان دهنده دیدگاه متفاوتی در حزب دموکرات است. چه چیزی او را جذب می کند؟

در اروپا، چین و سایر نقاط جهان، انتقال پول از طریق برنامه های آنلاین یا با پرداخت کارت نقدی رایج است. در حالی که این‌ها در ایالات متحده وجود دارند، مکمل سیستم قدیمی‌تری از چک‌های کاغذی هستند. در حالی که استفاده از چک های کاغذی شخصی توسط افراد در 20 سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، دولت ایالات متحده و مشاغل ایالات متحده همچنان از آنها برای ارسال پول استفاده می کنند.

این کار را برای میلیون‌ها بزرگسال که «بدون بانک” یا “زیر بانکی”: کسانی که فاقد حساب بانکی هستند و معمولاً به خدمات نقدینگی چک متکی هستند که نرخ های بالایی دریافت می کنند. بسیاری این هزینه‌های اضافی را بسیار زیاد یا به‌طور نامتناسبی بالا می‌دانند، با توجه به اینکه این خدمات توسط کمترین انعطاف‌پذیری اقتصادی جامعه ضروری‌ترین خدمات در نظر گرفته می‌شوند. بسیاری از سیاستمداران ایالات متحده در مورد مسائل نابرابری اقتصادی، به ویژه از زمان بحران مالی 2008 و اخیراً در پی شورش های 2020، نگران هستند.

علاوه بر این، زمانی که آمریکایی‌ها از کارت‌های اعتباری یا پلت‌فرم‌های دیجیتال برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌کنند، خرده‌فروشان باید هزینه‌های شخص ثالث را بپردازند، که این امر بر اقتصاد مبتنی بر پول نقد جوامع فقیرتر و تحت سلطه مهاجران تأثیر منفی می‌گذارد. مشاغل کوچک، صاحبخانه ها و افرادی که خدمات ارائه می دهند اغلب باید به چک های کاغذی متکی باشند.

ارسال چک های کاغذی همچنین مستلزم تأخیر غیرقابل قبولی است که در انتقال، دریافت و پردازش آنها نقش دارد. تعداد بانک ها در ایالات متحده هزاران است، در حالی که در کانادا، تنها پنج بانک برای اکثر ساکنان حساب می شوند. این بدان معنی است که هزینه های انتقال بانک به بانک مرتبط با ارسال پول اساساً اجتناب ناپذیر است.

به طور معمول، اداره حکاکی و چاپ ایالات متحده (که زیر نظر وزارت خزانه داری است) اسکناس هایی را چاپ می کند که پس از آن به گردش درآمد توسط فدرال رزرو آمریکا تمام اسکناس های آمریکا اسکناس های فدرال رزرو نامیده می شوند. پول دیجیتال پیشنهادی نیز زیر نظر وزارت خزانه داری وارد گردش خواهد شد، اما مشخص نیست که فدرال رزرو چه نقشی ایفا خواهد کرد. پول پیشنهادی به صورت آزمایشی معرفی می‌شود، بنابراین احتمالاً محدودیتی برای صدور وجود خواهد داشت و تضمین می‌کند که تأثیر زیادی بر روی آن نخواهد داشت. M1.

نظر فدرال رزرو

در حالی که خزانه داری زیر نظر قوه مجریه دولت است، فدرال رزرو درجاتی از استقلال دارد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، رئیس هیئت حکام است که توسط رئیس جمهور منصوب می شود و توسط سنا نیز مانند قضات تایید می شود، با این تفاوت که قضات ممکن است مادام العمر منصوب شوند در حالی که یک رئیس فدرال رزرو به مدت 14 سال سمت خود را حفظ کند.

پس از اینکه فدرال رزرو کاغذ سفید خود را در مورد صدور CBDC در ژانویه منتشر کرد، همه فرمانداران مشتاق این ایده نبودند. پاول تابستان گذشته برای احتیاط استدلال کرد و به کنگره برای قانون جدید در مورد CBDC نگاه کرد.

یکی از روسای فدرال رزرو، راندال کوارلز – معاون نظارت – مزایای CBDC را در سال گذشته «نامشخص» و خطرات آن را «مهم و ملموس» خواند.

کوارلز گفت: «بیت‌کوین و امثال آن تقریباً به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و سوداگرانه باقی می‌مانند تا یک ابزار پرداخت انقلابی، و بنابراین بسیار بعید است که بر نقش دلار آمریکا تأثیر بگذارند یا نیاز به پاسخ با CBDC داشته باشند». گفت در سخنرانی به انجمن بانکداران یوتا، بعداً روشن شد که این نظر او به جای نظر خود فدرال رزرو بود.

جالب توجه است، رویکرد پاول به تنظیم کننده استیبل کوین فعال تر بود.

ما یک چارچوب نظارتی قوی در مورد سپرده های بانکی، به عنوان مثال، یا وجوه بازار پول داریم. پاول در ژوئیه گذشته در یک جلسه استماع کنگره گفت که واقعاً برای استیبل کوین ها وجود ندارد. اگر قرار است آنها بخش مهمی از دنیای پرداخت‌ها باشند – که ما فکر نمی‌کنیم دارایی‌های ارز دیجیتال شده باشند، اما ممکن است استیبل کوین‌ها باشند – پس ما به یک چارچوب قانونی مناسب نیاز داریم که، صادقانه بگویم، ما آن را نداریم.

در 31 مارس، نماینده تری هالینگزورث و سناتور بیل هگرتی قانون شفافیت استیبل کوین را پیشنهاد کردند، که بر اساس آن استیبل کوین‌ها باید توسط اوراق بهادار دولتی با سررسید کمتر از 12 ماه یا دلارهای داخلی پشتیبانی شوند و در عین حال ناشران استیبل کوین را ملزم می‌کرد تا گزارش‌های حسابرسی شده ذخایر اجرا شده توسط استیبل کوین را منتشر کنند. حسابرسان شخص ثالث، طبق یک سرویس مالی خبرنامه.

کلیه بدهی ها اعم از دولتی و خصوصی

یکی از تفاوت های مهم بین پول نقد الکترونیکی احتمالی و دلار آمریکا این است که مورد دوم به طور جهانی پذیرفته شده است. اگر پول نقد الکترونیکی منعکس کننده قیمت دلار باشد، بسیاری از مردم آن را قبول نمی کنند. ترجیح دادن برای دریافت دلار قدیمی از لحاظ تاریخی، چنین گیره‌هایی بانک‌های مرکزی را تحت الشعاع سفته‌بازان قرار داده است.

در طول جنگ داخلی آمریکا، ارز فیات ایالات متحده در مواجهه اولین مانع آن زمانی بود که مردم صراحتاً سکه‌های طلا و نقره را به پول چاپی ترجیح می‌دادند و در نتیجه نوسانات قیمت را به همراه داشت. در نهایت، ایالات متحده به ضرب سکه طلا و نقره بازگشت.

بیش از یک قرن بعد، دولت فرانسه به رهبری شارل دوگل موفق شد نرخ مبادله ثابت 35 دلار در هر اونس بین دلار آمریکا و طلا را بشکند. ایجاد در برتون وودز پس از جنگ جهانی دوم و در دهه 1990، جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیاردر، با شرط‌بندی بزرگ روی ناتوانی بریتانیا در حفظ پیوند استرلینگ با ارزهای اروپایی در پیش از معرفی، بانک انگلستان را شکست. از یورو

این تا حدی به توضیح اینکه چرا قانونگذارانی که از پول نقد الکترونیکی حمایت می کنند تا حد ممکن علاقه مند هستند تا آن را شبیه پول موجود ایالات متحده در گردش کنند، توضیح دهد.

سیب و پرتقال

استفاده گسترده از پول نقد الکترونیکی می‌تواند تغییر کامل ماهیت مقررات مالی در ایالات متحده را در صورت تایید و گذراندن مرحله آزمایشی ضروری کند. مهمتر از همه، این امر نیاز به بانکداری سنتی خرده فروشی را نادیده می گیرد و ذخیره و انتقال وجوه را به یک خدمات عمومی تبدیل می کند تا یک سرویس مبتنی بر کارمزد. سیاست پولی فدرال حول مدیریت اقتصاد از طریق بانک‌های تجاری ساخته شد، که به توضیح تردید برخی از بانک‌های مرکزی مانند کوارلز کمک می‌کند.

خیلی به حجم پول نقد الکترونیکی که تولید می شود مربوط می شود. بانک‌های مرکزی یک نکته خوب دارند: استیبل کوین‌ها ارزش معاملاتی کریپتو را برای کسانی که علاقه اصلی آنها ارسال پول نقد به جای سرمایه‌گذاری است، افزایش داده است. قانونگذاران در صورت خطر معرفی یک ارز الکترونیکی ملی که کار نمی کند، به خصوص در یک اقتصاد تورمی، چیزهای زیادی برای از دست دادن و کمی برای به دست آوردن دارند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس